Oproep voor een bijeenkomst

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door Wiha »

Veel wil ik me er niet mee bemoeien met de afspraak maar wil toch een opmerking plaatsen. Als er voor Tilburg (niet zo ver van Breda) gekozen word en dan kunnen er meer personen komen en is het voor een ieder makkelijker om te gaan en staan waar ze willen dan lijkt me dit toch beter. Gezien de vorige keer zijn er altijd personen die op het laatste moment niet komen.

Volgens mij is het ook beter als er alvast een datum geplanned word anders word dit een hele lange discussie over waar en wanneer met niets concreets.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door RokSterNL »

Wie hebben zich al aangemeld:

1. RokSterNL
2. Lucas en vriendin
3. Rokwens
4. Jptje
5. Peter v

Bij deze zal ik een datum plannen in Tilburg.

Tilburg is een suggestie van Wiha.

Zaterdag 6 december in Tilburg.

Uiterlijk aanwezig zijn om: 13.00 uur.

Mochten de andere toch meer idee in Breda hebben, dan hoor ik dat graag onder deze posting.



Verzamelen aan de voorzijde van het station.

Vandaar uit kunnen we eventueel richting centrum lopen.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door rokwens »

Sorry, ik kan dit jaar zeker geen zaterdag meer vrij maken
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door Peter v »

Ik mag wel hopen dat er nog enkele zich aanmelden, want vier man en een vrouw is wel weer een kleine groep.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door RokSterNL »

Ik zal nu bij mij in de buurt ook nog polsen of er vrouwen zijn die ik persoonlijk ken of die mee willen komen.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door RokSterNL »

rokwens schreef:Sorry, ik kan dit jaar zeker geen zaterdag meer vrij maken
Dan kunnen we het beter maar direkt afblazen, want op een zondag heb ik geen zin. Vind zondag al sowieso geen echt gezellige dag om dan ergens in een stad te verblijven als alles zowat gesloten is. Daarnaast is het weer een magere opkomst, wat al iedere keer zo is geweest bij alle bijeenkomsten die door de jaren heen georganiseerd zijn geworden.

Het heeft op zo'n manier gewoon geen zin, als we niet eensgezind achter de rok voor de man staan.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door rokwens »

Open brief aan de beheerders

We weten zo stilaan dat heel wat mannen niet het lef of de mogelijkheid hebben om zomaar op grote afstand te gaan vergaderen voor iets dat nog vrij delicaat is en moeilijk ligt om welke reden dan ook .
Dat vraagt voor sommigen een zware inspanning en planning, het is niet zo evident voor iedereen.

Stel dat we met een tiental mannen gewend zijn om regelmatig op stap te gaan dan kan je op korte termijn een datum overeen komen. Dat is nu geenszins het geval en dus moeten we dit volgens mij op iets langere termijn zien.

ik stel voor dat iedereen die graag komt zich aanmeldt met onderstaande gegevens.
Ik denk dat die gegevens niet verplicht op dit forum dienen te komen maar dat de geïnterresseerden
die enige privacy willen ook de privépostbus van de beheerders kunnen gebruiken zodat hun info geheim blijft.

voorkeur weekdag
voormiddag, namiddag, hele dag, avond, enkele uurtjes ...
eventueel voorstel voor datum of meerdere data
stad van voorkeur of meerdere steden
vergaderen ergens binnen, of buiten, of allebei
met of zonder gezelschap : partner, lief, vriendin....
kleding geen belang

Om aan een simpele fotowedstrijd mee te doen was één maand voor dergelijke actie blijkbaar niets te veel
dus stel ik voor dat deze info loopt tot einde 2008
Nadien kan er door de beheerders een gemene deler gezocht worden, zelfs eventueel op
2 locaties of 2 data als er teveel verschillen zijn.
De namen hoeven niet bekend gemaakt te worden op het forum, wel het aantal.

Graag enkele reacties over dit voorstel
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door Peter v »

Rokwens ik voel wel voor die voorstel, heb soortgelijke voorstellen ook zelf wel bedacht.

Zelfs een voorstel ( heb ik dat alleen bedacht of ingestuurd? :? ) om met bescherming van gegevens, een soortgelijke lijst op te maken maar dan van bv:
Draag ik publiekelijk?
Hoe vaak is dat dan?
Wanneer is dat?
Wat voor soort rokken / kleding wordt er gedragen? ( bv. Mannelijk, iets anders, vrouwelijk )
Hoe lang doe je dat? ( van af wanneer )
enz.
Dit allemaal zo neutraal mogelijk en met geheimhouding, maar dan wel ter inzage voor vertrouwelingen anders kan er niets mee gedaan worden. Dat allemaal om en beter "gevoel'" te krijgen van wat voor dragers je hebt en waar hun interesse liggen en wat je daar van zou kunnen verwachten. En zo geen te hoge verwachtingen te hebben zoals nu met het organiseren van een bijeenkomst.

Het kan zijn dat ieder gewoon zijn gang gaat en het verder niet interesseert wat anderen doen, of gewoon één of twee keer per jaar een rok aantrekken ter vermaak. ( moet ieder voor zichzelf weten ) :| Ik weet het niet. :|

Probleem is dat van de aangemelde leden er blijkbaar maar enkele waaronder roksternl en ikzelf en nog enkelen die in het openbaar rokken dragen en er niet bang voor zijn dat anderen dat zien. Hoe vaak dat jij zelf in het openbaar bent is mij niet bekend, verder zou ik het niet zo weten wie nog openlijk en regelmatig draagt. Die mannen vormen de kern van een bijeenkomst, en zouden er in geïnteresseerd moeten zijn hoe anderen het doen, mee levend zijn, een soort van verbond met elkaar hebben. Dat zijn in eerste instantie de mannen die ik verwacht te zien op een bijeenkomst. Dan daarnaast kunnen er natuurlijk andere mannen komen die wel weten dat ze rokken in het openbaar willen dragen, niet alleen binnenshuis, er mee bezig zijn, en dat zij zo spoedig daar mee verder willen. Aan potte kijkers hebben wij niets, en die komen toch al helemaal niet. Mannen die bij voorbaat nooit van plan zijn om rokken te dragen buiten huis, dragen niets bij en kunnen voor mijn part weg blijven. Ook zij die er zeker van zijn hun vrouw niet tegen te spreken en gedoemd zijn om niet openlijk te dragen kunnen voor mij ook weg blijven. Het is niet een geheim genootschap. Het gaat om openlijk dragen. Dus wie blijven over?

Er wordt gewoon niet eens gereageerd. :( Dus moet ik toch daar mee concluderen dat wij maar met .... onze enkelen :? zijn die met enige regelmaat 8-) openlijk rokken dragen. Dan helpt helaas zelfs jouw goede voorstel ook niet.

Ik ben bang dat tenzij er meer reacties los barsten van belangstelling, elke voorstelling van echte belangstelling van meer dan ... um.. tien mannen totaal niet klopt. En daar mee is meteen duidelijk dat het op deze manier nooit wat zal worden, tenzij er echte rokken dragers zich aan melden.

Het is tenslotte een forum, niet een club,of vereniging, waar je in den lijve moet verschijnen. Alle soorten van belangstelling voor het onderwerp, hier het rokken dragen kan prima worden gevolgd via internet, maar een vervolg daar op blijkt een stap te ver. Dan kom je er achter dat er maar enkele mannen blijkbaar voldoen aan de gewenste criteria van echte actieve openbaar rokken dragers en nog een enkele die er druk mee bezig is zijn "diploma" te behalen. De anderen zijn dan blijkbaar alleen maar geïnteresseerden, toeschouwers.

Ik wil ook hier niet mee zeggen dat iedereen maar het hele land kan afreizen, maar wie zich niet aanmeldt kan ook niet rekening mee gehouden worden. Ik heb geen eigen vervoer meer. Zo heb ik een paar trein kaarten voor 10 euro heel Nederland door te reizen gekocht, van de kruidvat, die zijn ideaal als je op een bijeenkomst wilt komen, in de weekeind, en geen eigen vervoer hebt en niet met meerdere personen in één auto kan. En bij voldoende aanmeldingen kunnen er ook bv noord en zuid bijeenkomsten geregeld worden. Er zijn wel degelijk mogelijkheden genoeg, maar geen of maar enkele aanmeldingen. Dan houdt alles op. Roksternl en ik kennen elkaar, ik heb ook jou en Jptje al ontmoet, dus moet er wel andere mannen opkomen dagen wil het de moeite waard zijn om er een dag voor uit te trekken, en naar de andere kant van Nederland te reizen, vind je niet?

Overigens het door mij bovengeschetst beeld kan ook verklaren waarom er zo weinig postings van verschillende mensen zijn, behalve dat ook werkende mannen weinig tijd hebben om achter de computer te zitten, maar dan ook weer moet het toch juist leuk zijn om andere mannen te ontmoeten die bezig zijn met iets wat op het moment nog wel bijzonder is, toch?
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door Wiha »

Met het voorstel van Rokwens kunnen we wel iets denk ik. Dat is beter dan deze ellenlange discussie die misschien uiteindelijk tot niets leid.

Tevens denk ik dat we qua datum ook verder moeten kijken dan het voorstel van 6 december. Dit was al gedoemd te mislukken aangezien het zo kort van tevoren is. Mannen met een gezien kunnen moeilijker daarop inpassen dan anderen. Daarnaast is december een maand van festiviteiten (sinterklaas, kerst, oud en nieuw).

Ik heb voor het voorstel van Rokwens een nieuw e-mail adres aangemaakt: bijeenkomst@rokvoormannen.nl deze kan ik eventueel automatisch doorsturen naar de persoon die de bijeenkomst organiseert.
Hierin dient dan het volgende vermeld te worden:

Naam
Voorkeur weekdag
Dagdeel: voormiddag, namiddag, hele dag, avond
Datum: eventueel voorstel voor datum of meerdere data (vanaf 1 maand na, tot max. 3 maand vanaf oproep)
Stad van voorkeur of meerdere steden
Vergaderen ergens binnen (alleen rokvoormannen groep, of algemene gelegenheid), of buiten, of allebei
Met of zonder gezelschap : partner, vriendin etc
Wel / niet jou naam bekend maken op forum dat je je aangemeld hebt


Bovenstaande info dus sturen naar bijeenkomst@rokvoormannen.nl

Iemand nog andere suggesties?
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door RokSterNL »

Ik vind het op zichzelf wel een goed voorstel om te overwegen. Alleen de avonden zijn voor mij die altijd afhankelijk is van het Openbaar Vervoer uitgesloten. Als ik een auto had gehad, was het een ander verhaal geweest.
Dus ook in dit geval haken er veel mensen af. Door de week zou ik wel kunnen, maar ook dan weer niet 's avonds. En de meeste menen werken doordeweeks. Alleen als het in mijn eigen stad zou zijn, dan is dat geen probleem, maar dan zou dat weer voor andere mensen die willen komen hetzelfde probleem (kunnen) zijn als dat voor mij als ik naar een andere stad moet reizen. Nee, de avond kun je bij mij schrappen even als de zondag.

Blijft dus over de zaterdag of een doordeweekse dag, en dan is de middag het mooiste.

Wat 6 december betreft, heb ik maar een datum geprikt en dacht ik hoor dan wel. Misschien dan maar in het nieuwe jaar. Laat iemand van jullie dan zelf maar een datum opgeven, dan kan ik altijd kijken of het mij gelegen komt.

Wie heeft er een geschikte datum waarop het plaats zal moeten vinden met inachtneming van de genoemde punten door Rokwens ?
Gesloten