Oproep voor een bijeenkomst

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
Peter v

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door Peter v »

Er zijn altijd wel redenen om niet mee te doen. Elke datum heeft zo zijn bezwaren... Indien er niet bv gewerkt moet worden, of dat er iets met de kinderen, club etc moet gebeuren en de man zou daar mee aanwezig zijn zie ik geen probleem met een geprikte datum. Het komt nooit goed uit. Maar voor iets waar je interesse ligt, maak je tijd. Zo van: "Schat, er wordt een bijeenkomst dan en dan georganiseerd, dan ben ik van de partij". Evt een afsprak met de vrouw om zaken wat jij dan toevallig zou doen ( als het niet te belangrijk zou zijn ) zou dan in overleg overgenomen moeten kunnen worden, zoals dat gaat met alle andere afspraken die dikwijls gemaakt worden, zoals de jaarlijkse personeel vereniging vis tocht of wat dan ook.... Natuurlijk voor ieder zelf in te vullen naar belangrijkheid. Daar bepaal ik zeker niets in, dat doet ieder voor zich.

Ik wil alleen hiermee aangeven dat als rokken dragen als man werkelijk je interesse heeft en je best wel andere rok dragende mannen wel eens wil ontmoeten, dan zou dat mogelijk moeten zijn, zonder een jaar van te voren dat te moeten plannen. En dan nog met zo ver vooruit te plannen kan er zo veel tussen komen.

Het is vast niet de datum maar gewoon in de meeste gevallen een gebrek aan belangstelling om anderen te willen ontmoeten.

Begrijp me goed, het is geen rok drager verplicht ook maar iets te doen wat een ander aangeeft. Maar tenzij dringende redenen dat belemmeren, een geprikte datum moet overwegend geen probleem opleveren. Ik heb het niet over één persoon die niet kan, maar denkend, hopend op meerdere belangstellenden.

Natuurlijk komt een datum in stand met gebruikmaking van informatie die voor handen is over de geïnteresseerden en hun mogelijkheden, zodat er zo veel mogelijk rekening gehouden kan worden met ieder zijn situatie en mogelijkheden. maar er zal dan toch een datum geprikt moeten worden, en de datum van 6 Dec zou ook een geschikte moeten zijn, wandelen door een feestelijk aangekleed ?? stad, mannen in rok. Alsmaar uitstellen is ook niks.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door RokSterNL »

Ben het ook eens met wat Peter v heeft geschreven.
Ik ben niet degene geweest die nu het idee geopperd heeft om een bijeenkomst te plannen. Dat is afkomstig van 1 van onze nieuwste leden. Uiteindelijk hoor ik nu ook niets van hem hierop. Die heeft mij gevraagd of ik een oproep wilde doen. Nou okay dat heb ik gedaan. Uiteindelijk kleven er dan allerlei bezwaren aan de lokatie(stad) vanwege het tegenkomen van veel bekenden. Ik heb toen ook aangegeven, dat hij het dan moet organiseren bij de beheerder. Ik kon dat beter doen, omdat ik het al vaker heb gedaan. Maar kennelijk toch niet goed. Je doet het eigenlijk in de ogen van anderen nooit goed. En je krijgt eigenlijk alleen maar respons als er gezeik is, en nooit eens als je iets goed doet. Dat is een kwalijke tendens van onze maatschappij. Dan uiteindelijk prik ik op advies een datum en tijd, en die komen ook weer niet gelegen. Als het allemaal zo ingewikkeld moet heb ik er de energie al niet meer voor. Ik word er dan onderhand wel :x :roll: :cry: :( van.

De volgende keer organiseert een ander het allemaal maar, als die het beter kan. Ik heb er geen zin meer in. En dat laatste rijmt alleen wel goed. :evil:
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door willi »

Beste Rokster, je moet niet boos worden omdat het niet lukt een grotere groep rokdragers bij elkaar te krijgen. Vergeet niet dat wij, deelnemers aan deze site, maar een klein clubje vormen, en dan ook noch over Nederland en België verdeeld. Verder heb je te maken met mensen die, door hun wens anders gekleed te gaan dan de grote, grijze massa, hoogstwaarschijnlijk geboren individualisten zijn, en kennelijk huiverig om zich in het openbaar te groeperen.
Mede daardoor speelt afstand en tijd zeker een beslissende rol. Ikzelf zou best bereid zijn mee te doen als het op een doordeweekse dag (niet ’s avonds) en niet té ver weg (een straal van max. 40 km), gerealiseerd kon worden. En dat geld, denk ik, voor de meeste van ons.
Jammer, maar het is niet anders.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door RokSterNL »

willi schreef:Beste Rokster, je moet niet boos worden omdat het niet lukt een grotere groep rokdragers bij elkaar te krijgen. Vergeet niet dat wij, deelnemers aan deze site, maar een klein clubje vormen, en dan ook noch over Nederland en België verdeeld. Verder heb je te maken met mensen die, door hun wens anders gekleed te gaan dan de grote, grijze massa, hoogstwaarschijnlijk geboren individualisten zijn, en kennelijk huiverig om zich in het openbaar te groeperen.
Mede daardoor speelt afstand en tijd zeker een beslissende rol. Ikzelf zou best bereid zijn mee te doen als het op een doordeweekse dag (niet ’s avonds) en niet té ver weg (een straal van max. 40 km), gerealiseerd kon worden. En dat geld, denk ik, voor de meeste van ons.
Jammer, maar het is niet anders.
Hoi Willi,

Nou boos, de smilie onderaan duidt dat aan, maar er is zover ik weet geen andere die de uitdrukking teleurgesteld vertolkt. Maar al zou ik wel boos zijn, dan is dat na zo'n lange tijd van organiseren, en niet 1 x een bijeenkomst, maar al tig keer weleens begrijpelijk.

Daarnaast heb ik ook begrip voor de situatie die jij omschrijft. Ik citeer o.a.: 'Verder heb je te maken met mensen die, door hun wens anders gekleed te gaan dan de grote, grijze massa, hoogstwaarschijnlijk geboren individualisten zijn, en kennelijk huiverig om zich in het openbaar te groeperen.
Mede daardoor speelt afstand en tijd zeker een beslissende rol. Ikzelf zou best bereid zijn mee te doen als het op een doordeweekse dag (niet ’s avonds) en niet té ver weg (een straal van max. 40 km), gerealiseerd kon worden. En dat geld, denk ik, voor de meeste van ons'.


Ik heb jou toen ooit eens een pbtje gestuurd met de vraag waar woon jij. Daar heb ik toen ook geen antwoord op gekregen, want dan had ik kunnen kijken of dat voor mij ook bereisbaar was/is. Inderdaad de afstand speelt zondermeer een rol waardoor iemand niet kan komen. Alhoewel Peter v op 26 april ook afgegreisd is naar Breda. Wat ik opzich al zeer waardeer, maar wat ik zondermeer niet van iemand verwacht die zo ver weg woont van in dit geval Breda.

Ik denk zelf dat we het plan van een bijeenkomst voorlopig maar achterin het vriesvak op moeten bergen, en dan pas ontdooien als er meer draagvlak is voor mannen die de rok in het openbaar dragen. Het enigste wat ik dan nog wel kwijt is, dat we over 100 jaar nog net zo ver zijn als wij nu staan :!: Maar dan heb ik het ondertussen wel gedaan voor dat ik mijn hoofd voorgoed te ruste leg.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door ecokilt »

Ik wil ook wel graag komen en de datum is echt wel mij eerste punt.
Verder zou ik graag een stuk van de resiweg met iemand meerijden - mocht dat toevallig lukken bijvoorbeeld van ergens noordkant België (Turnhout, Antwerpen, Herentals, Lomel) tot Tilburg, Breda...
groet
ecokilt
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door rokwens »

Mooi dat je ook wil komen Ecokilt. Vanuit Antwerpen kan je met me mee.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door willi »

Beste Rokster,
Ik heb wel degelijk gereageerd op je vraag omtrent mijn woon en verblijfplaats, maar ik ben bang dat je mijn antwoord niet ontvangen hebt. Ik geef eerlijk toe dat ik niet zo handig ben met internet-zaken, en zal dus wel een fout hebben gemaakt.
Sorry.
Ik woon overigens in Lelystad, de hoofdstad van de provincie Flevoland. Nogal ver weg van alles.
Er zijn in Flevoland 2 plaatsen waar ik een paar maal 'gerokt' naar toe ben geweest; en dat zijn Dronten en Almere.
Verder is Flevoland omsingeld door zeer zwaar gereformeerde gemeenten, waar het niet aan te bevelen is om gerokt te verschijnen. Denk aan: Elburg, Harderwijk, Nijkerk en Spakenburg. De 'christelijke' pubers daar zijn werkelijk niets ontziend.

Willi
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door RokSterNL »

willi schreef:Beste Rokster,
Ik heb wel degelijk gereageerd op je vraag omtrent mijn woon en verblijfplaats, maar ik ben bang dat je mijn antwoord niet ontvangen hebt. Ik geef eerlijk toe dat ik niet zo handig ben met internet-zaken, en zal dus wel een fout hebben gemaakt.
Sorry.
Ik woon overigens in Lelystad, de hoofdstad van de provincie Flevoland. Nogal ver weg van alles.
Er zijn in Flevoland 2 plaatsen waar ik een paar maal 'gerokt' naar toe ben geweest; en dat zijn Dronten en Almere.
Verder is Flevoland omsingeld door zeer zwaar gereformeerde gemeenten, waar het niet aan te bevelen is om gerokt te verschijnen. Denk aan: Elburg, Harderwijk, Nijkerk en Spakenburg. De 'christelijke' pubers daar zijn werkelijk niets ontziend.

Willi
Hallo Willi,

Ik heb inderdaad niets ontvangen, anders zou ik dat niet geschreven hebben.

De plaatsen die je noemt zijn mij algemeen bekend vanwege hun zwaar gereformeerde geloofsovertuiging. De zgn. 'Zwarte Kousen Kerk'. Dat die daar erg orthodox in zijn in alles wat buiten het gemiddelde loopt is mij bekend. Vrouwen zullen daar nog wel in een rok naar de kerk moeten komen, en dan natuurlijk niet in een mini :o :oops:. Ik begrijp uit jou verhaal wat je ook schrijft en ik citeer: De 'christelijke' pubers daar zijn werkelijk niets ontziend. Ze zouden je dus weleens in elkaar kunnen slaan als ik denk aan 'niets ontziend' ? Ze hebben het zelf achter de ellebogen, en (ver)oordelen over een ander. En wat betreft die De 'christelijke' pubers die zijn net zo ziek in hun geest als al die mensen die ons uitschelden/uitjouwen/uitlachen om ons rokdragen. Laat ze maar eerst de hand in eigen boezem steken. Wijzen naar een ander is heel makkelijk, maar een tante van mij zegt altijd, en ze heeft daar gelijk in vind ik. 1 vinger wijst naar jou, maar 3 vingers naar hun zelf.

Amsterdam of Utrecht zijn dat dan geen steden de nog voor jou te bereiken zijn met de trein ? Lelystad is inderdaad voor mij weer wat te ver weg. Geef zelf maar een stad op waarvan jij denkt dat lukt nog wel.
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door jptje »

ik ga zowizo mee
maar alleen op een zaterdag
laat het wel op tijd weten aub
gr jptje
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Oproep voor een bijeenkomst

Bericht door RokSterNL »

Dan zet ik het nu definitief op 6 december. Want een man die vroeger lid was op het MSN Rok voor mannenforum wilde mij graag weer eens een keer zien. Hij komt uit Tienen in Vlaanderen. in eerste instantie heb ik met hem alleen afgesproken, en als er meer komen dan is dat alleen maar gezellig. Hij zou omstreeks 13.00 uur op zaterdag 6 december daar zijn.
Gesloten