Bijeenkomst regio Friesland. te Leeuwarden

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Bijeenkomst regio Friesland. te Leeuwarden

Bericht door RokSterNL »

Ik reageer wel wat laat op dit topic, maar dit was net in de tijd dat ik geen Internet had. Nu pas zie ik het. Ik zeg dan maar zo, beter laat dan nooit.
Arthur the Dutchman schreef:Nog even teruggrijpend op éen van de eerste berichten uit deze thread: als iemand er voor kiest om niet in rok op een bijeenkomst te komen, dan moet daar geen probleem over gemaakt worden.

Ben ik gedeeltelijk maar met je eens. Uiteindelijk willen wij toch dat we ook meer te kiezen kunnen hebben. En als je dus een bijeenkomst organiseerd en het merendeel van de mannen zit daar in een lange broek en een 1 man maar in rok, kun je toch niet spreken van een overtuiging graag een rok te willen dragen, nietwaar ? Een probleem zal daar niet van gemaakt worden, maar het geeft geen beeld naar de buitenwereld dat wij ook echt een rok willen. Dan nog bij de meeste bijeenkomsten waren de mannen op 1 hand te tellen. Meestal waren we met zijn drietjes hooguit vijven. Dan kun je toch niet spreken van een grote opkomst. Ik heb in het verleden meerdere malen opgeroepen voor een bijeenkomst. Wat is de uitslag hiervan ? Ik krijg totaal geen enkele reactie; Ik durf op zo’n manier niet ergens naar toe te gaan, als ik niet zeker weet dat er ook meerdere mannen (in rok) komen. Ik ben niet van plan daar voor de welbekende Jan met de korte achternaam te gaan zitten. Dan nog ik ben altijd afhankelijk van het Openbaar Vervoer, dus dan vind ik dat hartstikke zonde om daar een treinreis voor te gaan maken. Ik moet wel 100% er op kunnen rekenen als iemand ook zegt dat hij komt, dat hij ook komt.


Het gaat tenslotte om de vrijheid om een rok te dragen, en dus ook om de vrijheid om dat niet te doen.
Onze Duitse collega's hebben de stelregel dat iedereen hierin vrij is bij hun bijeenkomsten.

Mijns inziens gaat het om een bijeenkomst mét elkaar, en niet om een demonstratie naar buiten toe.

groeten,
Arthur.
Inderdaad is het geen demonstratie naar buiten toe, maar wat willen we dan ? Stilletjes in een hoekje blijven zitten totdat er eens iemand op staat van de modeboeders/zusters en zegt, joh, ik heb 10 mannen in een rok gezien, we moeten rokken voor mannen gaan maken ? Dacht je dat nu echt. Ze zijn wel goed maar niet gek.Als je ergens voor gat of wilt iets bereiken, dan kom je daar ook in rok naar toe. Ik ben het dus met Peter v volledig eens, wat hij al vaker heeft geschreven, gewoon doen, en hoe meer mannen zich in rok op straat vertonen, en niet 1x maar regelmatig hoe eerder het geaccepteerd zal worden en hoe eerder de modebranche er op in zal gaan spelen. Eerder geberurt er gewoon niets. Daar kunnen we dan 10 jaar zitten praten, maar dan zijn we over 50 jaar nog steeds op hetzelfde punt als waar wij nu staan. Wat dat betreft toen de dames een broek wilden gaan dragen stonden ze daar allemaal achter elkaar. Met recht 1 voor allen.

Dus kruip uit je schulp of bevrijd je van het knellende harnas wat voor naam dat ook mag hebben. Bijv. Het thuisfront, moeders de kloek/vrouw, enz.

Groetjes van RokSterNL
Peter v

Re: Bijeenkomst regio Friesland. te Leeuwarden

Bericht door Peter v »

Nog even dit,
"Het gaat tenslotte om de vrijheid om een rok te dragen, en dus ook om de vrijheid om dat niet te doen.
Onze Duitse collega's hebben de stelregel dat iedereen hierin vrij is bij hun bijeenkomsten.

Mijns inziens gaat het om een bijeenkomst mét elkaar, en niet om een demonstratie naar buiten toe.

groeten,
Arthur."

Ieder is wel vrij, maar als je een rok drager bent, dan is dit een uitgelezen gelegenheid om te dragen, niet waar?
Wanneer anders zou je dan dragen? Nooit denk ik. :roll: :roll:

Er zijn natuurlijk mogelijk enkele mannen die nog wel in huis dragen maar nog op dit moment zo ver zijn dat ze het aandurven buiten te dragen. Voor die drempel gevallen zal geen opmerking worden geplaatst. Zij door het bijwonen van een bijeenkomst zullen gesterkt worden voor het rok dragen, maar volgens mij alleen als er de rest WEL in rok komen. Wat moet een drempel geval ervan denken als alle anderen ook in broek verschijnen? Wat een afgang.

Er wordt al zo weinig bijeengekomen, en dan ook nog door maar twee of drie personen, en wat is dan mooier dan in rok naar de bijeenkomst te komen? Van een schijnheilige gedoe is niemand gediend. Het gaat er nu juist om, ook bij de vergaderingen om het daadwerkelijke dragen in het openbaar te bespreken, te stimuleren. Wat anders is als je elke week een vergadering hebt, dan is het wat minder van belang, al zou ik het zelf dan ook verwachten van alle aanwezigen, juist omdat door het minstens één keer per week te doen, het ""Normaal"" wordt en er geen excuus meer bedacht kan worden om het niet te doen.

Peter v.

Meld je aan, en zie waar een bijeenkomst, gezien de aantal en woonplaats van de aangemelde het beste uitkomt om te houden.
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: Bijeenkomst regio Friesland. te Leeuwarden

Bericht door jptje »

ik ben zelfs wel bereid om uit helmond (noord brabant)te komen voor een keer.
ik kom dan met de auto en als er eimand mee wilt rijden isdat geen probleem laat maar weten,ik wil wel komen als het maar wel in het weekend is ander moet ik namelijk werken
gr jp
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
Peter v

Re: Bijeenkomst regio Friesland. te Leeuwarden

Bericht door Peter v »

Hallo jptje, dat is een gulle aanbod. Heel positief. Zoals ik al zei, als er meerdere mannen zich aanmelden, ( gelijkgezinde vrouwen mogen voor mijn part ook mee, om een eventueel onbedoelde onbalans te compenseren) ( dit ter discussie)
kan dan worden bepaald aan de hand van de woonplaatsen waar het meest geschikte locatie zich bevindt. Wij streven natuurlijk altijd naar een zo korte reis afstand voor elke bijeenkomst. Tenzij het specifiek bedoeld is voor een bepaalde regio, waar ook weer ieder welkom is.

Vanzelf uit de maar 62 aangemelde forum leden, kunnen wij helaas niet een grote opkomst verwachten. Het zou mogelijk moeten zijn, maar de praktijk bewijst anders. Wel heel triest. U kunt daar verandering in brengen door u toegewijd heid aan het openlijk rok dragen te tonen door aan te melden en ook daadwerkelijk te komen naar een bijeenkomst. Indien de belangstelling groot zou zijn, en voor het beperking van de reis afstand, kunnen meerdere bijeenkomsten worden georganiseerd, eventueel tegelijkertijd of kort na elkaar, afhangend weer van het opgegeven deelnemers veld. Er zijn normaal geen reservering kosten voor gelegenheden, dus is dat niet een probleem. Wel is het bezwaarlijk om ergens heen te gaan, en maar met twee of drie man te zitten. Dat is niet de bedoeling, niet tenzij je bulkt van het geld en reis kosten niet bezwaarlijk zijn. Altijd alles in het redelijke.

Het moet niet zo komen dat door aflatend heid een regel bedacht gaat worden dat elke lid tenminste één keer per jaar een bijeenkomst moet hebben bijgewoond, anders wordt hij geschorst. Dat lijkt mij niet een goede zaak, en onwenselijk. Maar wanneer er zo erg weinig belangstelling is om bij elkaar te komen ( wat overigens NIET verplicht is) ( Maar wel verbroederend en bevorderlijk is) rijst het twijfel of er werkelijk zo veel echte rok dragers zijn, of er veel binnen huis hobbyisten zijn. Natuurlijk mag dat alles, maar ten opzichte van het samen één groep voelen en zijn, en het naar buiten brengen van het rok dragen, vind ik dat een beetje meer belangstelling wel positief zou zijn en ons aller ten goede zou komen.

Peter v.
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: Bijeenkomst regio Friesland. te Leeuwarden

Bericht door jptje »

Peter v schreef:Hallo jptje, dat is een gulle aanbod. Heel positief. Zoals ik al zei, als er meerdere mannen zich aanmelden, ( gelijkgezinde vrouwen mogen voor mijn part ook mee, om een eventueel onbedoelde onbalans te compenseren) ( dit ter discussie)
kan dan worden bepaald aan de hand van de woonplaatsen waar het meest geschikte locatie zich bevindt. Wij streven natuurlijk altijd naar een zo korte reis afstand voor elke bijeenkomst. Tenzij het specifiek bedoeld is voor een bepaalde regio, waar ook weer ieder welkom is.

Vanzelf uit de maar 62 aangemelde forum leden, kunnen wij helaas niet een grote opkomst verwachten. Het zou mogelijk moeten zijn, maar de praktijk bewijst anders. Wel heel triest. U kunt daar verandering in brengen door u toegewijd heid aan het openlijk rok dragen te tonen door aan te melden en ook daadwerkelijk te komen naar een bijeenkomst. Indien de belangstelling groot zou zijn, en voor het beperking van de reis afstand, kunnen meerdere bijeenkomsten worden georganiseerd, eventueel tegelijkertijd of kort na elkaar, afhangend weer van het opgegeven deelnemers veld. Er zijn normaal geen reservering kosten voor gelegenheden, dus is dat niet een probleem. Wel is het bezwaarlijk om ergens heen te gaan, en maar met twee of drie man te zitten. Dat is niet de bedoeling, niet tenzij je bulkt van het geld en reis kosten niet bezwaarlijk zijn. Altijd alles in het redelijke.

Het moet niet zo komen dat door aflatend heid een regel bedacht gaat worden dat elke lid tenminste één keer per jaar een bijeenkomst moet hebben bijgewoond, anders wordt hij geschorst. Dat lijkt mij niet een goede zaak, en onwenselijk. Maar wanneer er zo erg weinig belangstelling is om bij elkaar te komen ( wat overigens NIET verplicht is) ( Maar wel verbroederend en bevorderlijk is) rijst het twijfel of er werkelijk zo veel echte rok dragers zijn, of er veel binnen huis hobbyisten zijn. Natuurlijk mag dat alles, maar ten opzichte van het samen één groep voelen en zijn, en het naar buiten brengen van het rok dragen, vind ik dat een beetje meer belangstelling wel positief zou zijn en ons aller ten goede zou komen.

Peter v.
en samen sta je sterk,en is dus de drempel om een rok buiten te dragen lager als je met meer man bent
gr jp
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
Plaats reactie