Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door RokSterNL »

Ik verheugde mij heel erg op het zien van zo'n grote getale mannen in rok, want dit is uniek voor de bijeenkomsten die tot nu toe in Nederland georganiseerd zijn geworden.

Ik zal natuurlijk in het verslag direkt ook mijn verhaal meenemen, want dat hoort ook bij deze bijeenkomst.

Ik had de trein van 11.56 van station Den Haag Laan van Noi, met aankomsttijd 13.10 te Breda. Daar aangekomen bij de uitgang aan de centrumkant werd ik hartelijk verwelkomd door Wichor. Deze stond daar al een kwartier te wachten, en dacht ik ben benieuwd wie er zoal op komen dagen. Van mij had het het zondermeer verwacht. Ik was dus nummer 2. Vrijwel daarna kwamen Ludwgcw met zijn dochter, Didi69, Andro Gyn, Trebron met zijn vrouw, Rokwens, Ecokilt er bij. Ik werd nog gebeld door jptje dat hij samen met Jos over ongeveer een kwartier aanwezig zouden zijn. Jos moest namelijk onderweg nog het kadootje voor de kleine van Wichor ergens ophalen, en een tweedehands leren rok die hij via Marktplaats besteld had. Dat scheelde weer de verzendkosten die hij anders had moeten betalen. Daarna zijn we op een terrasje gaan zitten naast het station, zodat we de andere ook aan konden zien komen, en zij ons konden zien zitten, dus dat we elkaar niet mis zouden lopen. Wichor gaf eerst nog een rondje ter gelegenheid van zijn huwelijk. Inmiddels waren Jos en jptje ook gearriveerd, en Jos overhandigde mij het kadootje voor Wichor's nieuwe aankomende wereldburger. Hij zei, jij bent per slot van rekening de organisator van dit.

Even later zijn we toen met de groep van 10 man en twee vrouwen naar het centrum van Breda gelopen. We zijn al vrij snel ergens bij een café-restaurant binnen gaan zitten. Daar heb ik toen tegen de mannen gezegd dat ik van de beheerder van het Rok voor mannenforum een drankje aan mocht bieden. Ik heb daarna nog een drankje gegeven.

Daarna zijn we ook een beetje aan de tafel waar zij zaten gaan rouleren, zodat je niet de hele middag naast dezelfde mensen zat, en je weer een praatje ging maken met een ander. Dat is nu juist het leuke van zo'n grote opkomst. Iedereen was het er over eens dat dit wel heel gezellig was, en voor herhaling vatbaar. Ook om het toch eens ergens anders te organiseren. De mannen die er nu waren hadden de smaak te pakken. Ik heb binnen ook nog een paar foto's gemaakt van de mannen dat ze aan de tafel zitten, de rok is daar niet zichtbaar op, maar het is wel leuk om te zien wie er waren. Op een gegeven moment spreekt een man mij aan die daar aan de bar zat. Hij zei, dat is een mooie camera. Toen vroeg hij zijn vrouw of wij van een vrijgezellenclub waren. Nee zei ik, wij zijn van het Rok voor mannenforum voor Nederland en Vlaanderen. Een heel positief gesprek volgde. Ik heb deze man een kopie van mijn krantenartikel gegeven. Het hele gesprek om was te lang, om hier nu uitgebreid te gaan beschrijven. Tegen 17.00 uur hebben we toen met een zevental mannen op de kiek gegaan. Kennelijk waren de andere mannen die ook wel op de foto wilden te laat, of hadden het niet gehoord. Nadat de foto door Ludwigcw met mijn camera gemaakt was, en wij van elkaar afscheid hadden genomen, is Wichor, Trebron met zijn vrouw en ik richting het station gelopen. Daar hebben wij toen afscheid van elkaar genomen. Op het perron aangekomen wordt ik aangesproken door een buitenlandse man die op de perrons de prullenbakken leegt en van een nieuwe vuilniszak voorziet. Hij vroeg of er carnaval was geweest. Ik zei nee, wij hebben een bijeenkomst gehad van Rokken voor mannen. Hij dacht dit, omdat hij heel veel mannen 's middags in rok op het station had zien lopen. Ik vertelde hem dat het niets met homosekualiteit of travestie te maken heeft, maar dat een rok veel comfort heeft, en vrouwen uiteindelijk ook broeken en rokken dragen, en wij het prettig vinden zitten. Hij zei het is dus een soort van nieuwe modetrend proberen er door te krijgen. Ja, zei ik dat is zo. Ik vroeg hem toen of hij er positief tegenaan keek, want die indruk kreeg ik wel. Ja zei hij. Ik vertelde hem toen ook, dat de Schotten hun kilt hebben, en Arabieren een Djellaba dragen. Ik heb hem toen ook nog maar even een kopie gegeven van mijn artikel.

Wat ik van Jos heb gehoord heeft de bijeenkomst zonder Wichor, Trebron met zijn vrouw en mijn persoontje nog tot 18.00 uur geduurd. Nog 1 uur nadat wij vertrokken waren.

Het was een bijzonder geslaagde bijeenkomst, en Wiha,mede namens de andere mannen bedankt voor het welkomstdrankje.
10 oktober 2009
10 oktober 2009
Volgorde van links naar rechts:
1. Ecokilt
2. Jos
3. Didi69
4. Wichor
5. Rokwens
6. RokSterNL
7. Jptje
8. Trebron

Niet op foto:
6. Ludwigcw (heeft de foto gemaakt)
7. Andro Gyn
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door Wiha »

Geweldig. Blij dat een ieder ook gekomen is. En dat jullie het naar je zin hebben gehad. Hoe is het de anderen bevallen?
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door RokSterNL »

Misschien willen de leden die geweest zijn zelf ook hun bevindingen hier vertellen, anders zit ik alles maar te schrijven. Het is ook leuk om van de aanwezige op deze bijeenkomst het uit hun eigen mond/hand te vernemen.

Dus ik zou zeggen, mannen schrijf je eigen ervaring naar aanleiding van afgelopen zaterdag 10 oktober 2009.
Gebruikersavatar
jptje
Berichten: 392
Lid geworden op: 01 jan 2008 11:42
Locatie: helmond,noord-brabant,nederland

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door jptje »

het was kei gezelig met zo'n hoop man.
ik kom de volgende keer weer,ik hoop dan wel dat het een keer in een andere plaats is.
ik stel voor om ook een keer naar een belgische stad te gaan.
groeten jptje
ow ja en wiha bedankt voor het aanbieden van het drankje(ik had begrepen dat dat van jou af kwam)
Het leven is heel simpel, maar we dringen er op aan om het gecompliceerd te maken.
Confucius
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door RokSterNL »

Vind ik prima om dan naar een Belgische stad te gaan. Dan is mijn vriendelijke verzoek wel of iemand mij dan ergens bij een station in Nederland bij de grens met Nederland en België op kan pikken en na afloop ook daar weer af kan zetten. Zoniet dan moet ik in dat geval helaas verstek laten gaan, en in principe vind ik dat jammer, want wil als het even kan er altijd bij kunnen zijn. Mensen die over eigen vervoer beschikken is altijd in zulk soort gevallen altijd veel makkelijker, maar ik ben altijd afhankelijk van het Openbaar Vervoer. En zeker in het buitenland al is dat nog zo dichtbij is het toch altijd moeilijker, om dat je heg noch steg kent.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door Jos »

ik vond de bijeenkomst zeer geslaagd en prettig om anderen eens in de ogen te kunnen kijken en iets meer van de man te weten, waar je via het forum mee discussieert.
En Wiha bedankt voor het drankje. Bij ons vertrek heb ik ons visitekaartje achter de bar afgegeven, zodat zij iets meer te weten kunnen komen over de mannen in rok, die zij in hun cafe hebben gehad.
Rokster, ik heb helemaal niet gemerkt, dat jij nog een tijd een gesprek met anderen hebt gevoerd; een teken te meer, dat de middag geslaagd is en bedankt voor het verslag.
Ik vond de middag zonder meer voor herhaling vatbaar. Ik geloof alleen niet, dat het zin heeft om bij mij in de buurt een geschikte lokatie te zoeken, dat is voor vrijwel iedereen nogal ver weg
een fervent rokdrager
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door sam »

Nou, als ik dat zo beluister is dat allemaal zeer, zeer, zeer positief. chapeau. ik hoop een volgende keer ook te kunnen.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door RokSterNL »

Inderdaad Jos, dat was toen ik een paar foto's heb gemaakt van dat jullie aan tafel zaten. Dat is al een goed teken, dat de mannen zich kostelijk amuseerden.

Het zou natuurlijk wel kunnen dat we bij jou in Zuid-Limburg iets organiseren. Misschien net over de grens van Zuidelijke deel van Brabant in de kop van Limburg.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door RokSterNL »

sam schreef:Nou, als ik dat zo beluister is dat allemaal zeer, zeer, zeer positief. chapeau. ik hoop een volgende keer ook te kunnen.
Hoi Sam,

Dit beeld komt natuurlijk ook doordat we met zo'n grote getale van mannen in rok waren. Dat is het positieve waardoor je nu juist mannen die nog afwachtend zijn over de streep kunt krijgen om de volgende keer ook aanwezig te zijn. Als je maar met 3 mannen bent, ja dat zegt opzich niet zoveel over de sfeer. Bovendien ben je dan ook sneller uitgepraat. Je bent van harte welkom de volgende keer.

Moeten we er in ieder geval niet zo'n lange tijd tussen laten zitten. Want de laatste bijeenkomst die ik had voor deze was op 6 december 2008.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door Ludwigcw »

Ik vond de namiddag ook zeker geslaagd, ik ben er enkel niet in geslaagd om mijn portemonee boven te halen voor een rondje te betalen, meestal door de schuld van ene of andere nederlander. k' Zal mijn mening over grierige Nederlanders toch eens moeten herzien zulle; :D :D . Dus, Wiha, en anderen bedankt voor het drankje. Ook mijn chauffeur wilde niks weten van mijn voorstel om de reiskosten ( diesel ) te delen. Dus AndroGyn langs deze weg nogmaals bedankt.

Ook leuk was om te zien hoe iedereen zijn eigen aparte stijl had bij het rokdragen, iedereen vrij op zijn eigen manier maar als doel het dragen van een rok. Ook de reacties van de omstaanders viel nogal mee, er werd iets meer gestaard en gelachen dan dat ik in vlaanderen gewoon ben, maar geroep en gefluit bleven achterwege. Iets waar ik voor vreesde wetende dat men in Nederland wat mondiger is dan in vlaanderen.

Ik mag zeggen geslaagd. En ja, de drie muizen zijn goed thuis aangekomen! :lol:

Groeten Ludwigcw
Gesloten