Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door RokSterNL »

Fijn om te horen, Ludwigcw. Je ziet maar, dat er toch nog Nederlanders zijn die de Euros laten rollen. Maar ik snap het al waarom je je portemonnee niet kon vinden, er was nu een Nederlander die betaalde. :lol:
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door Jos »

tja Ludwig, zo zie je maar weer: die hollanders kunnen toch nog meevallen ;) (zowel qua zuinigheid, als het leveren van commentaar)
je beschrijft hoe je gezien hebt dat eenieder zijn rok op zijn manier draagt, ik ben echter ook benieuwd hoe jouw dochter hier tegenover staat. Heeft ze nog commentaar geleverd :?:
Ik hoop in ieder geval niet, dat ze een van ons voor gek vond lopen ;)
En goed om te horen dat de muizen alles overleefd hebben
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door w-sure »

Mannen (en ook de beide vrouwen natuurlijk.

Ik vond de middag erg geslaagd. Heel erg bedankt voor het leuke lampje dat jullie voor die kleine hadden gekocht. Mijn vrouw was er ook erg mee in haar nopjes. Hij staat prachtig op de babykamer.

Ik vond het erg gezellig om iedereen met wie je al een tijd communiceert op dit platform nu eens in levenden lijve te ontmoeten. Je weet dan beter welk gezicht achter welke naam zit (hoewel ik het met de foto nog wel weer even moest nakijken).

wat handig is aan zo'n zichtbare hobby is dat je elkaar ook zo gemakkelijk herkent. stel dat je allemaal stations fotografeert, of zingt (andere hobby's van me) zie elkaar dan maar eens te vinden.

Als het een volgende keer zo uitkomt wil ik zeker weer van de partij zijn. We zijn aan het sparen voor een autootje, dus wellicht als we die dan hebben (hangt er even vanaf of mijn vrouw haar rijbewijs haalt, want zij heeft de auto eigenlijk nodig, ik niet, hoewel straks in december...) kan ik je misschien wel ophalen hoor rokster (maar pin me er niet op vast) als het naar antwerpen ofzo gaat.

overigens kwam het de avond op het feesje niet meer ter sprake waar ik die middag geweest was. dus heb ik mijn rokken maar in de tas gelaten.

de terugreis verliep zeer voorspoedig. Ik zou om 19:26 op de feestlocatie zijn, maar twee sprintjes voor een overstap op station den bosch en utrecht centraal leverde mij maar liefst een half uur tijdswinst op, en dat is op een reisduur van anderhalf uur heel netjes.

groet,
Wichor (ja inderdaad mijn echte voornaam)
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door rokwens »

Beste mannen, het was hartverwarmend om eens een goed aantal van jullie te zien opdagen. Ik geloof dat we ons daardoor aangemoedigd voelen om deze lange en moeilijke weg te blijven bewandelen. En het is duidelijk hoe iedereen dit traject appart inkleurt. De verscheidenheid is alvast groter dan wanneer het om lange broeken zou te doen geweest zijn. Dan had vast iedereen een jeans aan getrokken. De locatie vond ik ook prima en de cafébaas heel vriendelijk. Een andere locatie in Breda zoeken hoeft voor mij niet. Maar ik stel wel voor om eens te onderzoeken of het wenselijk is dat er wat wordt georganiseerd in een ander deel van Nederland opdat dan mannen uit een andere buurt de gelegenheid krijgen om een bijeenkomst mee te maken. Ik denk vb aan Rotterdam of Amsterdam, maar dat kunnen jullie Nederlanders best zelf uitzoeken. Wat België betreft lijkt me Gent wel eens leuk om dooreen te schudden. Ik stel ook voor om een locatie te zoeken waar een snack kan gegeten worden of door de organisatie aan te geven waar ergens een eettentje is zodat we niet met een lege maag terug op pad moeten. Ook mijn welgemeende proficiat aan de forumverantwoordelijken om hier alles in goede banen te leiden.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door RokSterNL »

wichor schreef:
Als het een volgende keer zo uitkomt wil ik zeker weer van de partij zijn. We zijn aan het sparen voor een autootje, dus wellicht als we die dan hebben (hangt er even vanaf of mijn vrouw haar rijbewijs haalt, want zij heeft de auto eigenlijk nodig, ik niet, hoewel straks in december...) kan ik je misschien wel ophalen hoor rokster (maar pin me er niet op vast) als het naar antwerpen ofzo gaat.
Dan zien we dan wel weer, en als het jou niet lukt, moet er toch wel iemand zijn die mij mee kan nemen. Tegen die tijd hebben we wel kontakt.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door Wiha »

Zo te lezen heeft een ieder het naar z'n zin gehad (voor zover de reacties binnengekomen zijn). Belooft wat voor een volgende bijeenkomst, nieuwe leden er ondertussen bij en misschien dat daarvan sommigen komen. Hopelijk bij een volgende bijeenkomst net zo'n grote opkomst of groter natuurlijk.

Oh ja, waar ik nog wel naar benieuwd ben (vraag is al eerder gesteld) is hoe de dochter (hoe jong is ze?) van Ludwig en de vrouw van Trebron het vonden........ :)
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door Ludwigcw »

Mijn kinderen zijn al van kleinsaf getuige van mijn, laten we zeggen 'brede smaak' wat kleren betreft. Ze zijn ook opgevoed met de waarde dat man en vrouw moeten kunnen dragen wat ze willen en gelijk zijn.
Mijn dochter die mee was is 16 jaar, ze sta ook positief achter onze doelstellingen. Heeft geen enkel probleem om samen met rokkende mannen op straat gezien te worden.
Ik had twee paar damesschoenen ( recente aanwinsten kort botje en pumps beiden met hak ) mee om aan Androgyn te tonen. Toen ik mijn brako laarzen aan hield in Breda was haar reactie , "allé pa ge hebt nu alle vrijheid ( moeder niet mee en ver van huis ), je zal toch wel één van die nieuwe schoenen met een hak aandoen ?
Maar neen, alhoewel ik dat zelf ook wel zou willen, denk ik dat de meeste buitenstaanders dit momenteel nog moeilijker zullen kunnen plaatsen dan een stoere rok combinatie. Dus op dat gebied hou ik mij bewust in!

Nu op één bepaald gebied zijn wij vennoten, maar dan tegengesteld. Mijn vrouw moet hemel en aarde bewegen om haar dochter in een rok te krijgen en haar man eruit. Mijn dochter geeft welgeteld één rok in haar kast, die dan nog maar op bevel van moeder eens de kast verlaat. Nu zou ik haar ook wel liever wat meer in rok zien, vind rokken sowieso voor iedereen eleganter en mooier dan broek, maar als ik haar verplicht, druis ik in tegen mijn eigen principes van vrijheid van keuze.
Al haar vriendinnen die bij ons thuis de revue passeren zijn van het zelfde laken een broek, nooit rokken aan !! :cry:
Maar als moeder weer eens haar zinnen wilt doordrijven op kledij gebied, dan weten wij samen te spannen en het voor elkaar op te nemen. :twisted:

Mijn dochter vond het ook leuk om de verschillende stylen van rokdragen te zien. De versies met sportschoenen en veiligheidsschoenen in combinatie met kuit hoge kousen vond ze minder geslaagd. Dan vindt ze als je echt in blote benen wilt lopen een onzichtbare kous in de schoen beter ogen. Het mooiste vind zij combinatie ondoorzichtige panty met stoer ogende laarzen.

Ludwigcw
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door w-sure »

Ludwigcw schreef:Het mooiste vind zij combinatie ondoorzichtige panty met stoer ogende laarzen.
Kijk RokSter die kunnen we in onze zak steken! Hopelijk doet dat je weer goed als je dit leest na die wat mindere reacties op je kledingkeuze in een ander onderwerp.

Overigens ben ik het geheel met ludwig eens. Ik wil mijn kind straks ook op een dergelijke manier opvoeden. Hij/zij zal openstaan voor alles en nergens raar van opkijken. Pa loopt dan wel in een rok en zwemt in badpak, maar de andere vaders zijn raar dat ze dat niet doen of denken dat niet mag.

Ik heb mij overigens die dag bewust niet ingehouden. Ik zat te twijfelen of mijn rok niet te kort was, maar ik vond deze de mooiste die ik heb en ik had hem nog nooit in het openbaar gedragen dat ik de stoute schoenen aantrok (laarzen in dit geval). Mensen kijken toch wel, wat voor soort rok je ook aan hebt.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door Jos »

fijn om zo'n reactie van je dochter te horen Ludwig, daar kunnen we wat mee

ik heb ook mijn keuzes gemaakt:
bij voorkeur draag ik geen panty's, maar gezien de weersomstandigheden (fris en mogelijk veel regen) toch hiervoor gekozen en niet de laarzen met blokhak, die ik laatst op het forum heb laten zien, omdat ik gemerkt heb, dat ik daar geen twee uur achter elkaar op kan lopen zonder last van mijn rug te krijgen

en Wichor, je was niet de enige in korte rok; ik vond alleen de zware jas erbij iets minder geslaagd
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Verslag van de bijeenkomst op 10 oktober 2009

Bericht door RokSterNL »

wichor schreef:Kijk RokSter die kunnen we in onze zak steken! Hopelijk doet dat je weer goed als je dit leest na die wat mindere reacties op je kledingkeuze in een ander onderwerp.
Hallo Wichor, Daar had ik nog niet eens over na gedacht. Maar het is wel zo. Nu dat jij het zegt, ja kan ik zo'n compliment wel weer even gebruiken.
Gesloten