Rokseizoen 2020

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
beachlion

Rokseizoen 2020

Bericht door beachlion » 11 jan 2020 22:58

Een nieuwe kalender dus ook een nieuw rokdraagjaar.

En het begon al goed. Binnenshuis loop ik in een rok die tot over de knie reikt. Buiten gaat toch wel een broek aan tenzij ik me er toe kan brengen panties aan te trekken. Maar vandaag ging de temperatuur onwijs aan de haal. Het werd in de middag zomaar 18C. Er stond wel een stevige wind maar het was niet echt koud buiten. Dus ging ik lokaal boodschappen doen in een denim rok net boven de knie en een windjack. Die 15 cm verschil in roklengte is een aanzienlijk verschil in luchtigheid. Het voelde lekker fris aan.

De temperatuur daalt nog niet veel zodat ik zo dadelijk de wekelijkse boodschappen ga doen in vergelijkbare uitrusting. De wind is al aan het minderen zodat het niet koeler aan zal voelen. Helaas zakt de temperatuur de komende week wel in en hebben we weer een 0C overdag het volgende weekeind. Dus nu er nog maar van genieten.

johannesw

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door johannesw » 12 jan 2020 08:29

Tot nu toe is het hier nog redelijk "warm", 5 tot 10C. Met een lange rok prima te doen ;)
-----------
Johannes

WesleyN

Re: Rokseizoen 2020

Bericht door WesleyN » 12 jan 2020 12:21

Het weer lijkt anders dan wat we in de vorige eeuw hadden. Ik vrees dat we dit jaar geen echte winter krijgen. Ik weet nog dat we in de jaren 70 nog weken ijs hadden. Dat we naast het schoolpleintje konden schaatsen. Ik had geen schaatsen. Dus ik liep maar wat over het ijs. Ik vond er niks aan. Maar ik mis toch die kou. En eigenlijk meer dat ik het idee heb dat we nog steeds slecht met de natuur omgaan. En dat we met zo'n grote bevolking nog steeds allemaal de behoefte hebben om voor het nageslacht kiezen. Dat zit nou eenmaal in de natuur van het beestje. Maar we kunnen steeds beter mensen in leven houden en weer gezond maken als ze ziek zijn. Ik had zelfs al gelezen dat ze straks in staat zijn mensen jong te houden ook al zijn ze straks 77.

Maar hoe warm of koud het ook is, ik heb de behoefte om in rok over straat te lopen. Wat mij betreft is er maar één rokseizoen. Levenslang.

Plaats reactie