Rokken én jurken...

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Rokken én jurken...

Bericht door jaguar »

Ziet er mooi uit.
Ben wel even naar je schoenen aan het kijken.
Lijken mij makkelijke pantoffels ? ;)

Als ik thuis ben doe ik meestal sportschoenen aan de bij rok.
Ziet er wellicht niet uit maar makkelijk is het wel !!
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Rik »

marpie schreef: 09 apr 2021 18:03 Als ik thuis ben doe ik meestal sportschoenen aan de bij rok.
Ziet er wellicht niet uit maar makkelijk is het wel !!
Thuis draag ik open sandalen, buitenshuis naargelang het weer stapschoenen, soepele korte lederen laarsjes of stevige sandalen.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Rokken én jurken...

Bericht door jaguar »

Rik schreef: 09 apr 2021 21:57
marpie schreef: 09 apr 2021 18:03 Als ik thuis ben doe ik meestal sportschoenen aan de bij rok.
Ziet er wellicht niet uit maar makkelijk is het wel !!
Thuis draag ik open sandalen, buitenshuis naargelang het weer stapschoenen, soepele korte lederen laarsjes of stevige sandalen.
Ik zei net dat ik thuis meestal sportschoenen draag maar soms ook gewone schoenen.
Wat denken jullie :wat is het best ?

Liever draag ik hakken maar daar moet ik thuis voorlopig nog niet mee voor de dag komen ! Hahahaha !

Hoewel deze jurk korte mouwen heeft is het toch een winterjurk. Met dit weer mag het wel wat dikkere stof zijn dacht ik zo.
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Rokken én jurken...

Bericht door DiKo »

marpie schreef: 11 apr 2021 11:34
Rik schreef: 09 apr 2021 21:57
marpie schreef: 09 apr 2021 18:03 Als ik thuis ben doe ik meestal sportschoenen aan de bij rok.
Ziet er wellicht niet uit maar makkelijk is het wel !!
Thuis draag ik open sandalen, buitenshuis naargelang het weer stapschoenen, soepele korte lederen laarsjes of stevige sandalen.
Ik zei net dat ik thuis meestal sportschoenen draag maar soms ook gewone schoenen.
Wat denken jullie :wat is het best ?

Liever draag ik hakken maar daar moet ik thuis voorlopig nog niet mee voor de dag komen ! Hahahaha !

Hoewel deze jurk korte mouwen heeft is het toch een winterjurk. Met dit weer mag het wel wat dikkere stof zijn dacht ik zo.
Allereerst vind ik het een heel leuk jurkje Marpie. Wel wat kort, maar thuis.....
Het mooiste zou zijn om er hakken bij te dragen, maar andere schoenen kan natuurlijk ook. Wel vind ik dat de kleur eigenlijk een beetje bij de kleuren van het jurkje zouden moeten passen. Bruin niet echt, maar blauw mijns inziens helemaal niet. (Sorry voor de negatieve opmerkingen).
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

Januca schreef: 28 feb 2021 10:53 Leuk rokje zeg.
Ik heb gisteren iets dergelijks besteld bij AliExpress. Dat wordt mijn eerste rokje.
Hopelijk komt het snel
Is uw rokje van Ali express al aangekomen en goedgekeurd Januca?
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Januca
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 feb 2021 16:23
Locatie: Gasselte

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Januca »

Hallo Kortrokje,
Ja, ik heb hem inmiddels binnengekregen en uiteraard gepast.
Ondanks dat ik de maattabel goed gevolgd had, vind ik hem toch ietsje te groot.
Tja, dan krijg je het probleem, wat nu?
Ik heb besloten om hem wel te houden voor een mogelijk later tijdstip.
Op dit moment voel ik mij er nog niet goed in.
Ik denk dat ik maar eens ga kijken bij Nederlandse postorderbedrijven. Ik heb begrepen dat Bonprix vaak wel leuke dingen heeft. En als het dan niet naar wens is kan jet het gemakkelijk terugsturen.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rokken én jurken...

Bericht door RokkenRob »

Voordeel van Bonprix (of Your Look For Less) is dat de maten wel goed zijn, maar goed dat is mijn ervaring.
Heb bij beiden al diverse dingen besteld.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Rokken én jurken...

Bericht door jaguar »

DiKo schreef: 12 apr 2021 13:52
marpie schreef: 11 apr 2021 11:34
Rik schreef: 09 apr 2021 21:57

Thuis draag ik open sandalen, buitenshuis naargelang het weer stapschoenen, soepele korte lederen laarsjes of stevige sandalen.
Ik zei net dat ik thuis meestal sportschoenen draag maar soms ook gewone schoenen.
Wat denken jullie :wat is het best ?

Liever draag ik hakken maar daar moet ik thuis voorlopig nog niet mee voor de dag komen ! Hahahaha !

Hoewel deze jurk korte mouwen heeft is het toch een winterjurk. Met dit weer mag het wel wat dikkere stof zijn dacht ik zo.
Allereerst vind ik het een heel leuk jurkje Marpie. Wel wat kort, maar thuis.....
Het mooiste zou zijn om er hakken bij te dragen, maar andere schoenen kan natuurlijk ook. Wel vind ik dat de kleur eigenlijk een beetje bij de kleuren van het jurkje zouden moeten passen. Bruin niet echt, maar blauw mijns inziens helemaal niet. (Sorry voor de negatieve opmerkingen).
Bedankt voor de reactie Diko !
Je hebt volledig gelijk hoor wat die schoenen betreft. Maar zoals je zei: thuis kan dit natuurlijk. Ik ben in deze jurk al paar buitenshuis geweest om er de juiste pumps bij te vinden. Uiteindelijk gevonden in een wat duurdere schoenenzaak maar ze zitten me prima: beige vrij hoge pumps. De winkeldame was bijzonder vriendelijk en wilde graag het verhaal horen bij mijn outfit; zeer positieve ervaring. Ik vroeg haar om een fotootje te nemen wat ze met alle graagte deed !!
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Kortrokje »

Januca schreef: 13 apr 2021 09:21 Hallo Kortrokje,
Ja, ik heb hem inmiddels binnengekregen en uiteraard gepast.
Ondanks dat ik de maattabel goed gevolgd had, vind ik hem toch ietsje te groot.
Tja, dan krijg je het probleem, wat nu?
Ik heb besloten om hem wel te houden voor een mogelijk later tijdstip.
Op dit moment voel ik mij er nog niet goed in.
Ik denk dat ik maar eens ga kijken bij Nederlandse postorderbedrijven. Ik heb begrepen dat Bonprix vaak wel leuke dingen heeft. En als het dan niet naar wens is kan jet het gemakkelijk terugsturen.
Januca, ja voor de prijs dat je hem misschien maar gekocht hebt, kan je hem inderdaad misschien best houden.
Voor het overige , ja ik koop de laatste jaren enkel bij Bonprix, ik ben heel tevreden over hun rokken en jurken, en je hebt bij Bonprix ook enorm veel keuze .
Bij Blancheporte en Bleubonheur koop ik bepaalde dingen die ze bij Bonprix bvb niet hebben/hadden......bvb katoenen onderjurken heb ik daar nog gekocht, die hadden ze niet bij Bonprix toen. (Ik heb ooit nog gekocht bij Neckermann en Quelle maar die zijn toen gestopt in België.)
Maar voor mij staat Bonprix op 1..
Ik denk dat je daar wel iets gaat vinden. En ook niet duur hé... En heel snel thuis geleverd, op 3 werkdagen heb ik het normaal gezien wel thuis..
Groeten , en succes Januca .....
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Rokken én jurken...

Bericht door Redhawkje »

Morgenochtend 9.45 uur in Rotterdam bij de Markthal kom ik de P garage uit op weg naar de Wijnhaven voor een gesprek met een behandelaar van Stepwork waar ik mijn hele GGZ traject volg, ahum, voor wat nog zou je zeggen. Awel, je wilt alle opties open houden, en dit gaat over de verwijzing voor de FFS* . Jawel ik wil die verwijzing gewoon hebben want je weet maar nooit wanneer je toch je neus of je kin of je wenkbrouwen te mannelijk vindt.

*FFS :Facial Feminization Surgery
Marica
Plaats reactie