bijna heel weekend in rok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

bijna heel weekend in rok

Bericht door rokwens »

Ik kocht onlangs een grijze wikkelrok van EDC die plooit over maar zit binnenin wel vast. Knielang en enkele platte plooien vooraan. Achteraan strak en 2 zakken. Ik draag daar een brede lederen riem op.
Zo ben ik vrijdag gaan tango-dansen met een vriendin. Zij droeg een strakke zwarte legging met een rood-zwart-wit Schots minirokje. Geen enkele reactie gehad ofdat het reeds een alledaags beeld is.
Zaterdagavond had ik een huisconcertje bij een vriendin. Bij de uitnodiging stond dat ik gerust in rok mocht komen maar dat ik wel de enige zou zijn. Ze had een country-orkestje uitgenodigd. Ik kwam laatst binnen , de living zat vol volk en ja, er werd gekeken toen ik plaats nam maar niemand liet een krimp. De avond , en bijhorende receptie liep even normaal als in broek. Nog even gebleven na afloop en de vriend van die vriendin moest er plots alles over weten, maar wel positief. Op hun uitnodiging ben ik dan vandaag bij dit prachtige weer mee gegaan met een wandelgroep. Er was een opkomst van een 70-tal mensen . Een vrouw vroeg hoe dat nu voelde als man een rok te dragen. ik zei "confortabel, en ik vind het ook mooi. Eens je dat kent weet je tenminste wat het is. Net zoals waterskieën, dat vond ik ook maar fantastisch toen ik het voor de eerste keer deed en dan wil je dat steeds meer doen." Ja, zei ze, ik draag ook wat ik wil. Ik was wel de enige van de hele groep die een rok droeg. We zullen straks de vrouwen nog rokken moeten leren dragen !
Laatst gewijzigd door rokwens op 15 okt 2007 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: bijna heel weekend in rok

Bericht door Peter v »

Hallo Rokwens, bedankt voor deze interessante en stimulerend bijdrage. Van zulke rapportages hebben wij meer nodig. Blijkt toch wel hieruit, dat het in principe mee valt, maar dat wisten wij al, alleen het moet nog tot ons allemaal door dringen. :? ;) 8-)

Peter v.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: bijna heel weekend in rok

Bericht door Roktom »

Rokwens,

Dit is wat ik nu al een tijd zeg, gewoon doen.
En je zult zien dat niemand er een bezwaar tegen maakt.
Zoek een rok uit die nutraal is, dat werkt het beste.
Even zoeken, ik kwam er een tegen bij Hans, € 5,00.
De verkoopster zij nog tegen me, die rok staat iedereen.
Kijk, ze wist niet dat ik hem voor mezelf had gekocht.
Dus ik zij bij de kassa, dus dan staat hij mij ook.
Het antwoordt was: :o JA WAAROM NIET!

Kijk en dat bedoel ik dus, doe gewoon je ding.

Roktom.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: bijna heel weekend in rok

Bericht door Peter v »

Hallo Roktom, goed zo, was dat even boffen, een rok voor nog geen 5,00! Da's voor niets. Bij Hans, Bentex, scappino, bristol, Zeeman e.a. hebben ze gelukkig regelmatig leuke rokken, en voor vaak onder de 25 euro. Wel heel geschikt. Ook daar kun je gerust passen, als ze een pas kamer hebben natuurlijk. Anders secure opmeten van te voren. Ruilen is meestal ook geen enkel probleem. Het is wel zo dat vaak als je een denim rok van 50 a 60 euro oppakt, die meestal zwaar aan voelen, ze zijn dan van een zwaardere denim. Of ze beter zijn voor de meer prijs? Dat weel ik niet. Prijs / kwaliteit kan niet beter dan die van 5,00.

Ja, ik heb het gewoon gezellig met de verkoopsters, zij vinden het altijd interessant en leuk om mij te assisteren, te adviseren wanneer ik een rok pas of er vragen over heb. Wie had dat gedacht?

Dus je hoeft echt nergens bang voor te zijn. Je moet vanzelf wel netjes, beleefd en schoon zijn. Dat moet je anders ook gewoon zijn, dus daar hoef je ook geen extra moeite voor te doen.

Wedden dat je voor heen niet zo'n plezier heb gehad met het kopen van broeken?

Peter v.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: bijna heel weekend in rok

Bericht door Roktom »

Peter,

Ik ben ooit begonnen met in rok het huisvuil buiten te zetten.
Daarna boodschappen bij de super te doen, in rok.
Niks, probleem.
Naar de stad, twee uur rond gelopen, niets gebeurd.
En naar Rotterdam, ook geen probleem.
Ja daar sta je dan in rok, kijk er niemand dan naar me, nee dus.

Anders aangepakt, de kleinste minirok van de vrouw aangetrokken.
En die erg kort.
Ik in de metro weer naar Rotterdam, twee man keken, meer niet.
Dan alles of niets, dit was van de zomer.
Jurkje, erg kort.
Geen jas aan, alleen in die zwarte jurk.
In de bus, niemand die raar keek.

Twee dagen later, in wikkelrok.
Weer geen probleem gehad, bij C&A leuk behandeld door verkoopster.
In het dames kleedhokje het nieuwe rokje gepast.
Staat u goed meneer.
Zij de verkoopster en een mevrouw.
Ja, het is dus gewoon doen denk ik maar.
De rest zit tussen je oren.
We leven in 2007, en die rok voor mannen kan gewoon, of ze denken dat ik de dorpsgek ben. :roll:
Maar dan denk ik OK, ik rok.
En de rest........................
Doen mannen.
Probeer het gewoon, en je zal zien, geen enkel probleem.

Roktom.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: bijna heel weekend in rok

Bericht door Peter v »

Hallo Rok tom, wat een pracht relaas, het is mij ook zo gegaan. Maar vertel eens, hoe was het om in een jurkje te lopen? Dat moet wel heel prettig dragen. Lijkt mij ook wel wat, alleen moet ik een passende bovenkleding erbij hebben, want ik ben nogal behaard :( :( en kan niet alles er afscheren.
Met al dat haar staan sommige kleding stukken niet zo mooi. :(

Ik vind dat ook jurken deel van het rokken dragen moeten uit maken. Een rok is een halve jurk, of een jurk is een rok aan de schouders opgehangen. :? 8-) Het lijkt mij een heerlijk bijna naakt gevoel, een jurkje. :D ;) Geen strakke ( te) tailles, geen afzakkende rokken, geen problemen met gewicht schommelingen.

Ik en andere leden willen brainstormen over hoe actieve rokken dragers, Geen travestieten, bij elkaar te krijgen om in den lijve met elkaar over het rok dragen te kunnen praten. En over de mogelijkheden om het onder de aandacht te brengen, in een positieve daglicht. Dit niet alleen voor ons zelven, maar ter versterken van de rok willigen die door hun vrouwen worden tegengehouden. Het bij scholen, opvoeden, van de vrouwen, en het bespreekbaar maken.

Peter v.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: bijna heel weekend in rok

Bericht door Roktom »

Peter,
Lijkt mij een prima idee.
Info via mij prive e-mail.

Roktom
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: bijna heel weekend in rok

Bericht door Roktom »

Peter,

Nu vergeet ik de jurk, zit te gek.
Ben jaloers op die vrouwen.
Probeer het eens.
Zit erg lekker.

:D
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Plaats reactie