Geen taille voor de man

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Geen taille voor de man

Bericht door willi »

Na 10 pagina’s moeilijk geouwehoer weer ‘ns wat anders.
Wat plezierig Jos dat je zo makkelijk werd ontvangen met die kast.
Zo hoort ’t ook.
Zelf kom ik vrijwel overal en zonder commentaar in tuniek met legging en hoge sandalen.
Dat begint kennelijk te ‘wennen’.
Ik draag bij deze combinatie altijd een aansluitende riem om mijn taille. Maar volgens een 28 jarige, jonge vrouw, op het door ons bezochte damesmodeforum kan dat echt niet bij een man. Een vanaf de schouders hangend kledingstuk behoort bij de man in een rechte lijn te reiken tot ergens halverwege de heupen. Dit om de zo kolossale, mannelijke borstpartij te benadrukken.
Een man heeft dus geen taille; of behoort er geen hebben. Het accentueren van de taille staat (daar gaan we weer) ‘te vrouwelijk’. Hij behoort voornamelijk uit torso te bestaan. Torso op twee pootjes.
Een dergelijk standpunt doet me rillen van afschuw.

Gelukkig heb ik daar tijdens mijn dagelijkse tochten in het openbaar, nog niets van gemerkt.
Vanzelfsprekend is een rok over blote benen oneindig veel plezieriger, maar helaas nog steeds minder makkelijk aanvaardbaar.
Mikvanes zou waarschijnlijk zeggen: “nou en? Dat houdt het juist spannend en interessant”. Daarin heeft hij wel gelijk, maar ‘iets’ makkelijker zou toch wel prettiger zijn.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Geen taille voor de man

Bericht door Jos »

nou Jerommeke, daar moet je het dan maar mee doen, blijkbaar.
Alhoewel ik denk, dat die jonge 28 jarige vrouw het toch niet helemaal begrijpt. Ze is echt bang voor concurrentie: bang dat wij er ook leuk uit gaan zien :D
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Geen taille voor de man

Bericht door RokSterNL »

willi schreef:Na 10 pagina’s moeilijk geouwehoer weer ‘ns wat anders.
Je hebt het over 'Wat en hoe gaan we verder ?'

Het gaat nu wel even off topic, maar wilde daar toch even reageren op de opmerking over 10 pagina's moeilijk geouwehoer.

Waar slaat dan nu weer op 10 pagina's moeilijk geouwehoer. Dat was wel een posting die ik gestart ben met als doel om met goede suggesties te komen over hoe we de rok voor de man ingeburgerd krijgen. Masker is toen met een hele goede suggestie gekomen. Maar de ene voor de andere breekt het topic verder af. Als ik iets goed doe dan hoor ik geen malle moer, alleen bij geouwehoer. Dat rijmt 'malle moer' en 'geouwehoer' Dat is wel goed. Jij bent al dagen in de contramine. Als het je dan niet aanstaat, bouw dan ook een pauze in voor het forum.

Jij hebt het nu onderhand ook verknoeit waar deze posting voor bedoeld was. Je werkt erg op mijn gevoel hiermee, en dat vind ik allesbehalve aangenaam.
Ondertussen was het inderdaad moeilijk geouwehoer geworden, maar niet in eerste instantie door mij. Je begint mij echt behoorlijk de huig uit te hangen. Het lijkt wel of je iets tegen mij hebt. Zeg het dan gewoon, wat ik dan verkeerd doe. Je noemt mij dan niet bij naam, maar het frapante is wel dat het een posting is van mij. Alsof alleen alles maar goed is wat Willi schrijft ? En als je om iets gefrustreerd bent, waardoor je iets niet kunt doen wat je in werkelijkheid zou willen daar kan ik niets aan doen. Dan moet je bij degene zijn waar het vandaan komt. En ga mij nu niet straks vertellen dat ik het verkeerd zie, of dat ik het mij te persoonlijk aantrek, want dat vind ik in dit geval klinkklare nonsens. Het gaat wel degelijk over de genoemde posting 'Wat en hoe gaan we verder ?'
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Geen taille voor de man

Bericht door Jos »

Rokster, ik vond het een leuke reactie van willi, eigenlijk in reactie op mijn posting.
Na alle serieuze conversatie in jouw topic een leuke positieve ervaring zonder moeilijke gedachten erachter.
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Geen taille voor de man

Bericht door RokSterNL »

Jos schreef:Rokster, ik vond het een leuke reactie van willi, eigenlijk in reactie op mijn posting.
Na alle serieuze conversatie in jouw topic een leuke positieve ervaring zonder moeilijke gedachten erachter.
Ik zie het als cynisch, en dat doe je niet op een forum tegenover gelijkgestemden, maar wel tegen buitenstaanders die je onderuit proberen te vegen. Ik begrijp ook wat jij bedoeld uit te leggen. Ik proef alleen bij willi duidelijk een andere bedoeling met wat hij zegt en niet als leuk.

Dat jou ervaring positief is, vind ik ook prachtig. Dat die vrouw het nog niet eens opgemerkt heeft. Wat wil je nu nog meer.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Geen taille voor de man

Bericht door willi »

'Geouwehoer' hoeft echt niet negatief bedoeld te zijn Rokster. Ik bedoelde juist aan te geven dat het door jouw gestarte onderwerp totaal ondergesneeuwd was door 'geouwehoer' over zaken die er niets meer mee te maken hadden.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Geen taille voor de man

Bericht door RokSterNL »

willi schreef:'Geouwehoer' hoeft echt niet negatief bedoeld te zijn Rokster. Ik bedoelde juist aan te geven dat het door jouw gestarte onderwerp totaal ondergesneeuwd was door 'geouwehoer' over zaken die er niets meer mee te maken hadden.
Dan zijn we nu waar we wezen willen. Zijn we het daar tenminste over eens. Ja het onderwerp is helemaal off topic geraakt. Met als resultaat dat er uiteindelijk geen resultaat uit is gekomen. Dat vind ik zeer spijtig.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Geen taille voor de man

Bericht door Jos »

RokSterNL schreef:Met als resultaat dat er uiteindelijk geen resultaat uit is gekomen. Dat vind ik zeer spijtig.
In mijn werk, waar onderzoek ook bij hoort, is een negatief resultaat ook een resultaat, maar daar hebben we hier natuurlijk niets aan.
Wat we wel bereikt hebben, is een planning om samen te komen in Amsterdam eind van dit jaar, hetgeen ik de grens over heb gebracht en van daar ook al positieve respons heb
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Geen taille voor de man

Bericht door RokSterNL »

Jos schreef:
RokSterNL schreef:Met als resultaat dat er uiteindelijk geen resultaat uit is gekomen. Dat vind ik zeer spijtig.
In mijn werk, waar onderzoek ook bij hoort, is een negatief resultaat ook een resultaat, maar daar hebben we hier natuurlijk niets aan.
Wat we wel bereikt hebben, is een planning om samen te komen in Amsterdam eind van dit jaar, hetgeen ik de grens over heb gebracht en van daar ook al positieve respons heb
Je moet begrijpen ik ben niet zoals de gemiddelde mensen. Je weet wel waar ik het over heb. Dat het daardoor weleens wat gevoeliger ligt. Zo simpel is het dan niet om daar over heen te stappen als iemand die dat niet heeft.

Dat is mooi, hopelijk dat er meer komen. Als jij weet wie er komt, stuur mij dan even een mailtje met de naam van de persoon. Dan zet ik de naam erbij, okay ?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Geen taille voor de man

Bericht door rokwens »

Welkom in de babbelhoek van rok voor mannen.
Sorry, dat krijg ik hier niet allemaal gelezen, ben nog niet op pensioen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie