Mijn manier van kleden

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door mikvanes »

Ik zou of iets rustigers aantrekken of iets nadrukkelijkers. Kijk, bij zo'n gelegenheid gaat het er helemaal niet om of je nu wel of niet een rok aanhebt. Het gaat erom, dat je er wat leuk uitziet en dat je wat zelfvertrouwen uitstraalt. Die outfit in Amsterdam kwam op mij wat over als: ik wil wel graag, maar ik durf nog niet goed. Het is jammer, wat dat betreft, dat ik niet meer single ben. Dan ging ik met je mee en konden we zien, hoe die belachelijke outfit van mij bij zo'n gelegenheid uitwerkte.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Viqueen »

RokSterNL schreef:
Viqueen schreef:Ik ga volgende week zondag,denk ik, naar een singlesmeet in Zwolle.En ben van plan om dezelfde outfit aan te doen,die ik tijdens onze meet aanhad.

Wat vinden jullie,de sprong wagen of voorzichtiger opbouwen?
Leuk joh dat je dat gaat doen.
Wat betreft die outfit van onze meeting in Amsterdam, dat was een hele mooie outfit. Vond die wetlook legging ook heel erg mooi;
Ja,dat vind ik ook.Zit nog te twijfelen...

@Mik,heel veel vrouwen gebruiken ook een shirt als rokje,om strak te dragen,ik vind dat wel mooi.Dat die outfit veiliger overkomt,is voor mij alleen maar mooi meegenomen.Maar je hebt wel gelijk,met een single meeting moet je wel zelfvertrouwen uitstralen.

Ik vind eigenlijk zo'n shirtrokje,net zo mooi als een echte rok.Heb ook wel een wat neutralere legging,daarin ben ik gister naar buiten geweest om mijn auto te tanken...waar ik de moed even vandaan haalde weet ik niet :mrgreen:


Heeft toch geholpen die meeting ;)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door willi »

Ja Mik, in die outfit van jou, zou je waarschijnlijk ook nog eerder succes hebben bij de vrouwen; gewoon omdat je je daar heel duidelijk en definitief in presenteert. Het hangt ook in sterke mate af van de (mentale) houding die daarbij aanneemt.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door mikvanes »

Hallo Willi,

om met iemand in contact te komen of met iemand wat te drinken of te dansen, werkt het prima. Maar dat is natuurlijk toch weer iets anders dan een serieuze relatie met iemand hebben/aangaan. Dat laatste kan ik natuurlijk niet echt uitproberen omdat ik al heel lang een vrouw heb. Dus dat blijft wat gissen.

Groetjes,

Mik
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door mikvanes »

Hallo Viqueen,

ja, ik begrijp wat je bedoelt. Ik droeg vroeger altijd lange truien met een ceintuur op een uiterst strakke broek of op een majo. Een mannen-overhemd wil ook heel goed.

Ja, ik begrijp je dilemma wel. Dat is ook niet gemakkelijk. Maar uiteindelijk is de keus simpel: of je gaat naar buiten of je gaat niet naar buiten. Als je naar buiten gaat, moet je het ook wat brutaal doen. Maar goed, dat moet ook wennen en heeft tijd nodig.

Mooi dat die bijeenkomst geholpen heeft.

Groetjes,

Mik
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

Viqueen schreef:Heeft toch geholpen die meeting ;)
Weet je nog wat ik je gezegd heb voordat we die bijeenkomst hadden ?

Ik heb toen gezegd dat je daar altijd weer kracht uit kunt putten, en zo weer een stapje verder kunt groeien. Een reden temeer als je in de gelegenheid bent en de lokatie van de bijeenkomst is voor jou gunstig om dan weer te komen.

Wees trots op jezelf wat je nu al gedaan hebt, al voelde je toch die spanning. Dat is heel normaal. Dat heb ik gehad, en ik weet het haast wel zeker hebben wij hier allemaal gehad ooit toen we naar buiten zijn gegaan.

Wie dat niet heeft gehad, mag het zeggen. Alleen kan ik mij dat persoonlijk niet voorstellen.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Viqueen »

Ik ben ook trots op mezelf,maar ik moet nu wel oppassen dat ik niet teveel wil.

Zelfs mijn nieuwe laarzen,met een laag blokhakje,durf ik nog niet aan.En dat terwijl ze zo mooi zijn.

Wellicht ook goed aan 1 kant,dat zorgt er voor dat ik niet te snel ga.

Maar ben toch al een stuk verder...ik zou ook de nieuwe laarzen aan kunnen doen,met mijn neutrale jeanslegging....ik kijk wel even als het zover is ;)
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

Viqueen schreef:Ik ben ook trots op mezelf,maar ik moet nu wel oppassen dat ik niet teveel wil.

Zelfs mijn nieuwe laarzen,met een laag blokhakje,durf ik nog niet aan.En dat terwijl ze zo mooi zijn.

Wellicht ook goed aan 1 kant,dat zorgt er voor dat ik niet te snel ga.

Maar ben toch al een stuk verder...ik zou ook de nieuwe laarzen aan kunnen doen,met mijn neutrale jeanslegging....ik kijk wel even als het zover is ;)
Daar kom ik weer met mijn doos met spreekwoorden. Hardlopers zijn doodlopers. Het klinkt wel goed. :D
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Viqueen »

Ik ga wellicht helemaal niet.Je kunt de foto's bekijken op singlesevents.

Weer veel mannen,en de vrouwen die er zijn lopen in de mid/eind 40.

En 1 vrouw van 34,helaas met 2 kinderen....

het wordt wel moeilijk op deze manier... :(
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

Hoe weet je dat al op voorhand dat de mannen in de meerderheid zijn, je bent er toch nog niet geweest toch ? Of zit er toch iets van angst achter dat je niet durft in de outfit die je wilt dragen ? Dit is geen aanval op je hoor Viqueen. :D
Plaats reactie