Mijn manier van kleden

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Jos »

Viqueen schreef:En 1 vrouw van 34,helaas met 2 kinderen....

het wordt wel moeilijk op deze manier...
is dat een probleem Viqueen als een vrouw al kinderen heeft?

Uiteindelijk weet je nooit, waarom ze nu alleen is. Ik ken diverse mensen in mijn directe omgeving, die relaties zijn aangegaan met vrouwen met kinderen. Een van hen (had er zelf ook al twee) is nu alweer zo'n 12 jaar getrouwd.
Ik denk zelfs, dat deze vrouwen een hele andere kijk op de wereld hebben, want hoe het verleden dan ook was: eigenlijk hebben zij al een leven achter de rug, maar willen toch door.
een fervent rokdrager
jan

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door jan »

Beste Viqueen, ik heb behoorlijk nagedacht over jouw overwegingen om wel of niet in je favoriete kleding naar een alleenstaandenavondje te gaan. Deze gedachte heeft mij zelfs geïnspireerd tot het schrijven van het artikeltje hierover in Off Topic getiteld " bofkont".
Hierin lees je dat ik er heel wat aan heb gehad een rok te dragen als ik contacten ging leggen. Als iemand mij niet 'moet' vanwege mijn rok blijft contact uit. Zou ik de rok NIET aan hebben gehad zou dat later toch uit zijn gekomen en zou dat tot gezeur hebben kunnen leiden.
Conclusie: Ga er naar toe in de outfit die je het liefste draagt. Het levert misschien minder contacten op maar de vrouwen die wél in je geïnteresseerd zijn dat zijn dan ook de goeie. Scheelt gezeur later.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Viqueen »

@Rokster,je kunt de deelnemers checken op de site,vandaar ;)

@Jos,
ja,daar heb je ongetwijfeld een punt,maar het idee kinderen van iemand anders temoeten opvoeden...en heb eigenlijk helemaal geen zin in kinderen op dit moment.Ik ben met mezelf bezig,en wil graag mijn tijd delen met een vrouw de eerste jaren,niet dat een gezin al mijn aandacht opeist.

@Jan,

daar heb je ook wel een punt,af en toe ben ik ook sterker en wil dan ook mijn gang gaan.Het leven is al zo kort.Wellicht is dat ook de beste manier,gewoon net als in amsterdam,niks meer aantrekken van commentaar.

Ik denk nog even na,wellicht dat ik me toch aanmeld...
jan

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door jan »

Doen! Niet geschoten is altijd mis. Bovendien hoef je dan later niet te denken: "Was ik toch maar gegaan".
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

Dus je ziet hoeveel mensen zich aan hebben gemeld, met naam of alleen maar het aantal mannen en vrouwen met wat summiere gegevens ?
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door willi »

Toch begrijp ik je wel Viqueen, de angst om ‘af te gaan’ overheerst je wens om contact te maken. Dat is ’t probleem van de extreme gevoelsmens. Je gaat al bij voorbaad in de verdediging en schermt je daardoor af voor anderen.
Ik ken dat. Er is extra veel moed voor nodig om de stap te durven maken. Veel meer dan voor minder gevoelige mensen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

Mijn verhaal gaat misschien nu wel iets off topic, maar het gaat om dat ik ook (over)gevoelig ben.

Ik had vroeger ook die gedachte van wat zullen ze wel van mij denken, zelfs in het begin toen ik de stap naar buiten in een rok heb gemaakt en onder de mensen kwam. Nu echter heb ik zoiets, jammer maar ik doe er niemand kwaad mee, ik draag het netjes uit, dus niet aanstootgevend. Wie er niet tegen kan kijkt dan maar een andere kant uit. Ik vergelijk het altijd maar met de televisie. Als je daar een programma ziet wat je niet aan staat, dan zit er een knop o de televisie of je zapt verder naar een ander kanaal.

Ik herken dit van vroeger ook wel, niet op willen vallen, omdat ik op school ook al toch het mikpunt was. Te zacht van karakter. Liet vaak over mij heen lopen, en ineens als het mij dan teveel werd, dat kon een gebeurtenis zijn die niets om het lijf had, maar wel vervelend was, kwam alles frustratie van het op hebben lopen kroppen er uit.

Het valt mij dan ook mee vanwege mijn autistische handicap dat ik in een rok de openbaarheid in ga. Want wat je vaak hoort van mensen met een autistische handicap, die willen bij voorkeur al niet opvallen. Dan komt het punt van heb jij dan wel een autistische handicap ? Ja, ik heb inderdaad bepaalde symptomen die daarbij voorkomen. Ik heb dus geen klassiek autisme.

Ik ben blij dat ik dus de wereld gewoon in mijn rok tegemoet kan treden.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door mikvanes »

Helemaal eens met wat Jan zegt. Door die rok te dragen, is dat punt tenminste duidelijk. Maar volgens mij, is het voor heel veel vrouwen helemaal niet zo'n punt.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door willi »

@Mikvanes.
Was jij al zo vroeg op, of nog zo laat bezig?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door mikvanes »

Dat is off topic. Het laatste dus.
Plaats reactie