Mijn manier van kleden

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door mikvanes »

Ik las net op de BBC-nieuwssite (http://www.bbc.co.uk/news/health-11780938) het verhaal van een jongen die door zijn uiterlijk nogal afwijkt van wat we normaal vinden. Ik denk dat je als man-in-rok vergeleken bij hem nog niets te klagen hebt.

Geeft dat problemen. Ja, echt wel, dus. Daar word je niet vrolijk van. Je ziet ook dat hij ook die neiging had om weg te vluchten in een eigen wereldje. Maar tenslotte heeft hij zich door die handicap niet uit het veld laten slaan. En in plaats van weg te kruipen, staat hij nu op de BBC-site als rolmodel en om mensen iets te vertellen over dat syndroom.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door musa »

Wel mijn hoedje af voor die jongen en dat meisje ,respect
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Viqueen »

Ik heb gister een mooie jas gekocht bij c en a .Zo zie je maar hoeveel aandacht en energie aan voor vrouwen bedoelde kleding gegeven word.

Een bijna onzichtbare riem,die zorgt voor het mooi getailleerde effect om Uw middel :mrgreen: de stof zit tussen wetlook en leer in,maar is gewoon aardolie...alleen de mouwen zitten ietwat krap bij de oksels,maar heb bewust geen grotere maat genomen,want dan word het weer een aardappelzak.En nou ga ik sierlijk en strak afgekleed overal naartoe...voor maar 47 euro ;)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door willi »

Heel goed Viqueen, ik meen die jas vluchtig te hebben gezien, bij C&A.
Hoe lang valt hij?
Welke maat heb jij gekocht?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Viqueen »

Maat 44 dat is L volgens mij.Hij valt tot mijn middel.

Dus mijn trui en shirtrokje vallen er ruim onder,zoals ik het ook mooi vind.

Wel vreemd dat hij goed past,met rits dicht kan er een trui onder,de mouwen zijn ook goed van lengte,alleen valt hij wat krap als je de armen buigt.

Niet de armen buigen dus,want we gaan voor mooi :mrgreen:

ps hij kost 60 euro,maar tot gister kreeg je 20% korting
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Viqueen »

De veranderde kledingkeuze heeft mij nog iets gebracht,nl ik meen nu te weten,of het dringt nu pas tot mij door wat de oorzaak is van mijn depressie/neerslachtigheid.

Ik zat zondag op de bank koffie te drinken,toen ik weer even terug in de tijd ging.De tijd dat ik chauffeur was...en ga hier niet alles neerzetten,er kunnen teveel meelezen,maar afgelopen zondag drong het tot mij door dat het mij altijd aan zelfvertrouwen heeft ontbroken.Ik was er niet van bewust,ik durfde immers best veel,maar dat kwam omdat je werk zo gewoon wordt,dat het automatisch gaat.

Ik wist wel dat het aanwezig was,maar nu pas een soort van ' indaling ' zeg maar dat het niet alleen aan eenzaamheid of geen partner ligt....maar gewoon over het hoofd zien,niet zelfverzekerd en geen zelfvertrouwen.

Ben best trots dat deze ingeving nu doorgedrongen is,en kan er mee aan de slag.Ook dankzij de kledingkeuze.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Viqueen »

Nu in een dichte legging naar het ziekenhuis geweest,met mijn laarzen.Kleine stapjes,maar ben wel trots dat ik dit gedaan heb.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Jos »

ga zo door viqueen
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door masker »

Viqueen, het bewust worden van je onderliggend gevoel van gebrekkig vertrouwen is een hele belangrijke stap op weg naar het oplossen van je problemen. en dan niet alleen wat betreft je kleding keuze maar ook op het gebied van relaties met anderen.
Heel dapper ook dat je dat met ons durft te delen. Ik hoop dat je met het inzicht nu meer grip krijgt op je neerslachtigheid en in staat bent dit om te buigen naar een meer positieve, zelfverzekerde levenshouding.
Veel succes Masker
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

Dat is mooi om te lezen dat je alles hebt zitten overdenken, en nu het antwoord gevonden hebt, zodat je er wat mee kunt. Het moet op een gegeven moment toch een keer komen dat je er achter komt. Bij de ene mens zal dat eerder gebeuren dan bij de ander. Heeft met allerlei factoren te maken, denk ik.

Misschien heeft toch die bijeenkomt in Amsterdam daar onbewust ook iets van zijn invloed op gehad, ik weet dat natuurlijk niet zeker, maar het is wel heel toevallig.

Ik wens je in ieder geval veel succes.
Plaats reactie