Mijn manier van kleden

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Mijn manier van kleden

Bericht door Viqueen »

Ik maak maar mijn eigen topic,over hoe ik kleine stapjes maak.Wellicht hebben anderen er nog wat aan,want bv deze week heb ik een long shirt gekocht.Maar wel 1 waar het onderste stuk er apart aan genaaid is.

Op deze manier kan je dit kledingstuk gebruiken als [zomer] jurkje,als een lang shirt,of als rokje onder een tuniek of sweater.lekker veilig dus,en geschikt voor mij omdat ik nog lang niet zover ben om in rok naar buiten te gaan.

Je kan het onderste stuk,doordat het elastisch is,zelfs als een shirt er laten uit zien onder een tuniek,dus kan ik het veilig voor mezelf opbouwen.
Ik ben trots op mezelf,omdat ik sinds 2 jaar al aardig ver ben,en telkens een kledingstuk weet te vinden,die mij een stap verder helpt.Zonder dat het extreem opvalt,als ik het niet wil.Langleve de ' dames kleding ' die voor me gemaakt lijkt te zijn 8-)

Ik doe hem ook aan naar amsterdam denk ik,dan lijkt het al wat op ' een echte rok '

Hoe ik verder naar buiten ga op dit moment,is in laarzen[nog niet met de blokhak] en met jeanslegging,en naar ouderlijk huis,en massage salon in de echte leggings,want die zijn het mooist en zitten het lekkerst.

Met een long shirt of tuniek er boven,is het een mooie combi,en hoop ik in de toekomst steeds een stapje verder te gaan.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door willi »

Heel goed, Viqueen, die stapjes. Ik ben ’t met je eens, De tuniek (veelal een korte jurk) in combinatie met een stevige legging is op dit moment de meest aanvaarde ‘niet mannelijke’ outfit voor mannen.
Men kan er gewoon niet omheen (en doet dat in ’t algemeen ook niet), de legging is een broek! En wat je daarboven draagt doet er meestal niet toe.
Dit is ook mijn ervaring.
De stap naar een rok kan heel klein zijn als je een wijde tuniek rond het middel aansnoert met een riem en het onderste deel (als rok) onder een jack laat uitsteken.
Zo ben ik ook ‘ in het openbaar’ begonnen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door willi »

Nog even iets Viqueen. Jij bent iemand met een duidelijke visie op het vrij dragen van kleding m/v en toch hebben wij (jouw medestanders) nog steeds geen beeld van je.
Je bent redelijk tevreden met je uiterlijk begrijp ik uit je schriftelijke bijdragen, maar toch laat je ons in het ongewisse over dat uiterlijk.
Laat ‘ns wat van jezelf zien; al is het maar een foto in keurige mannenkleding met een vlek over je gezicht, of ‘onthoofd’.
Alsjeblieft!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

Ik vind dat je best trots op jezelf mag zijn.
Als dit jou manier is die je gevonden hebt om langzaam stapje voor stapje verder te komen, prachtig toch. Niemand beter dan jijzelf weet tot hoever je kan en durft te gaan. Zo ben ik inderdaad ook begonnen, al was ik al snel niet meer tevreden en het zat om het alleen in huis te dragen. Dan word je brutaler en denkt, ja dag. We zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde.
We zien elkaar in Amsterdam.
Gebruikersavatar
pierre58
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2010 11:48

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door pierre58 »

Ja ja , zo ben ik ongeveer twee jaar of is het nu al drie jaar geleden ook begonnen, dan ben ik in de autogestapd en had de indruk dat iedereen door de deur van de auto naar mij rok keek... maar dat kon dus niet... Met de auto reed ik door frankrijk en moest wel tanken, dan moest ik uit de auto, en daar bleek niemand op mij te letten? Frankrijk is een groot land en je moet wel eten, dan stapte ik in een grootwarenhuis, om voeding te kopen, en daar ook bleek niemand op mij op te letten belhalve de kassierster die mij een aanmoedigdeglimlach deed... ik liep dus door en van uit die dag draag ik meestal altijd een rok..
Mij ander moeilijke ervaring waren mijn ouders, die zijden hé ben jij gay geworden... en dan antwoorde ik kort, willen jullie misschien zien wat ik daar onder heb? en dat was het einde van het verhaal nu , draag ik een kilt, een jeans kort rokje, en lange tuniek, of om het even welke rok die ik leuk vind en daar hebben ze nu komplimenten over. Mijn vrouw die vind het ook leuk en is altijd blij om met mij mee te winkelen.
Ja het is meestal in je eigne hoofd dat het moet gebeuren... Ik heb verschillende keren de rijkswacht , of de douane, die bekeek, maar zij ook niets.. Waarom zouden zij iets zeggen?
Ik ben geen krimineel, ik draag geen wapens, ik ben blij en lach altijd gemakkelijk met de mensen om me geen...
dat is een van de geheimen, lachen mat wat je hoort, maar meestal let ik er gewoon niet op, en ik probeer niemand te overtuigen dat mijn kledingsgedrag normal is.. Iedereen denkt ervan wat hij of zij wil, en zo loopt iedereen samen en gelukkig..

Veel moed aan de beginners... maar vergeet niet dat de drempel in je hoofd is..en niet bij derden..
;)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door willi »

@Pierre58. Natuurlijk zit 't voor een groot deel in je hoofd. Dat komt omdat we zelf nog gevangen zitten in dat conservatieve denkbeeld: 'het kan eigenlijk niet, het is niet normaal, wat zal de ander er van vinden'.
Maar pas op Pierre, er zijn gebieden, en misschien wel alleen in Nederland, waar je je beter niet kunt vertonen in een rok. Extra vervelend is het dat die plekken moeilijk aan te wijzen zijn. In ieder geval niét in een écht criminele omgeving, eerder in een kleinburgerlijke woonwijk met rebellerende jongeren.
Daar kan 't zelfs gevaarlijk zijn.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

willi schreef:@Pierre58. Natuurlijk zit 't voor een groot deel in je hoofd. Dat komt omdat we zelf nog gevangen zitten in dat conservatieve denkbeeld: 'het kan eigenlijk niet, het is niet normaal, wat zal de ander er van vinden'.
Maar pas op Pierre, er zijn gebieden, en misschien wel alleen in Nederland, waar je je beter niet kunt vertonen in een rok. Extra vervelend is het dat die plekken moeilijk aan te wijzen zijn. In ieder geval niét in een écht criminele omgeving, eerder in een kleinburgerlijke woonwijk met rebellerende jongeren.
Daar kan 't zelfs gevaarlijk zijn.
En wat dacht je van Bunschoten-Spakenburg en Alblasserdam ?
Begrijp mij goed niets ten nadele van het geloof.
Daar wonen veel mensen van de zogenaamde 'Zwarte Kousenkerk'. Deze zijn zwaar gereformeerd. Als je je daar als man in een rok zou vertonen of nog verder je helemaal als vrouw zou kleden, heb je ook een probleem. Ik weet niet of ze je zullen uitschelden.
Zelfs biologische vrouwen die in een broek lopen worden met de nek aangekeken. Je wordt geacht als vrouw een rok te dragen.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door Viqueen »

Bedankt voor de reacties.En natuurlijk zit alles in je hoofd,zaak is om dat er uit te krijgen,die voorgekauwde programmachip die de meesten maar aanvaardden.Omdat ze niet hun eigen keuzes durven te maken.

Willy,Ik kan momenteel geen foto plaatsen,want mijn pc doet het alleen nog in de veilige internet modus,en dan werken de meeste applicaties niet meer.

Ik kom naar Amsterdam,en dan maakt Rokster wel een foto van ons allemaal vermoed ik :D
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door RokSterNL »

Ja en anders als er een verslaggever komt van RTV Noord Holland, kan die een foto maken, zodat ik er ook op sta. En ik kan ook een foto van jou apart maken hoor Viqueen. Geen enkel probleem. :D
Gebruikersavatar
pierre58
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2010 11:48

Re: Mijn manier van kleden

Bericht door pierre58 »

Sorry jongens,

Ik wist niet dat het in sommige nederlandse plaatsen zo erg moeilijk is, om met een rok rond te lopen, het blijkt wel tien keer gemakkelijker in frankrijk. Ik ben ook nooit in de moeilijke plaatsen geweest rond Parijs, en heb er ook nooit voor gezocht om moeilijkheden op te zoeken... dus en tot zo ver loopt het goed.. Ik ben ook bijna 2meter lang en een goeie 100kg dat maakt ook indruk, denk ik..

Maar ik blijf hopen dat het voor geen enkele van jullie slecht uitvalt . Dat is hier in frankrijk beschouwd als rassisme of discriminatie.. en gestrafd door de wet...

Eigenlijk is er in frankrijk een wet die broeken voor vrouwen toelaat als ze met ,of op, een paard of fiest ,rond lopen .

Ik kan je afbeeldingen van taferelen in kerken die mannen tonen met roken en panties...die op de kruisweg geschilderd zijn.

Maar ik weet niet hoe dit kan.. ;)
veder sukses met de actie in Amsterdam.. ik kan er niet zijn maar wens jullie het beste toe..

pierre
Plaats reactie