in rok naar kerstdiner

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

in rok naar kerstdiner

Bericht door Jos »

Ik kreeg gisteren onverwacht een uitnodiging om deel te nemen aan het kerstdiner bij de ouders van de vriend van mijn dochter, omdat ik anders alleen thuis zou zitten. Zijn moeder zei: stap meteen in de auto en kom hierheen, we eten over een half uur.
Op bezoek waren zijn grootouders en de vriend van zijn zus.
Zijn ouders en zus waren al op de hoogte van mijn rokdragen.
Toen we weer thuis waren, heeft mijn dochter hun commentaren verteld. Zijn grootvader heeft alleen gevraagd of ik een rok droeg en de vriend van zijn zus vond het stoer.
Dit had ik aan:
hoge zwarte laarzen, 40 den zwarte panties, een zwarte suede leren rok tot net over de knie, een redelijk bonte herenbloes en een bruin outdoor (dames)jack
kerst 2010.jpg
een fervent rokdrager
jan

Re: in rok naar kerstdiner

Bericht door jan »

Goed gedaan, Jos. Je bent knap ver gekomen en de reactie dat de vriend het stoer vindt is natuurlijk prachtig, ook voor jou. Dan smaakt het eten ook nog eens lekkerder.
Zelf heb ik een gloeiende hekel aan de feestdagen en sla de uitnodigingen resoluut af. Ze weten dat maar proberen het steeds weer omdat ze denken dat als je alleen leeft je dan ook eenzaam bent. Ik voel me het lekkerst thuis in mijn eentje.
Kan ik eten wat ik wil op het tijdstip wat ik wil. Gisteren ben ik wel op bezoek geweest en vandaag heb ik bezoek gehad.
Alles in rok, natuurlijk.
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: in rok naar kerstdiner

Bericht door mrcsk »

Ja mooi outfit om gaan dineren prachtig.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: in rok naar kerstdiner

Bericht door masker »

Hee Jos wat geweldig zeg.
Het lijkt mij dat je je op zo'n moment wel heel erg geaccepteerd moet voelen als je met rok aan zo aan het kerstdiner mag aanschuiven.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: in rok naar kerstdiner

Bericht door Jos »

dank jullie voor jullie leuke reacties.

voor mijzelf is het geen enkel probleem om in rok ergens te verschijnen; het is meer, dat ik rekening moet houden met mijn kinderen, want zij moeten dan uitleggen, waarom ik in een rok loop.

Normaal gesproken hadden zij mij niet uitgenodigd, maar zij vinden, dat met de kerst niemand alleen moet zijn. Ik had er ook geen moeite mee, alleen te zijn.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: in rok naar kerstdiner

Bericht door treintje »

Toch mooi, zo'n moment van acceptatie!
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Plaats reactie