In rok naar Zutphen geweest

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

In rok naar Zutphen geweest

Bericht door RokSterNL »

Op 23 november ben ik met de trein in rok naar mensen op visite geweest die ik dit jaar tijdens de vakantie naar Gran Canaria heb leren kennen.

Zij zeggen je trekt maar lekker een rok aan, wees jezelf, al wil je in een damesnachthemd in huis rondlopen of panties aan onder je rok. Wij zijn wat dat betreft heel ruimdenkend en onze kinderen ook. Die weten ook dat jij graag een rok draagt en hebben zoiets van 'waarom niet'. Doe wat je prettig vind. Ik had mijn zwarte jeansplooirok aan die ik bij Bon Prix gekocht had, met daaronder een zwarte maillot en die zwarte schoenen. Overigens vind ik persoonlijk laarzen toch nog mooier staan, maar vind dit voor mijn gevoel persoonlijk nog iets te ver gaan. Zal heus wel een keer komen. Ik zei dit ook tegen de vrouw en de man waar ik een weekendje ben wezen logeren. Joh had toch gewoon je laarzen aangetrokken. Laat ze kletsen. Ik draag nog geen laarzen daar onder omdat ik mij daar nog niet zo lekker bij voel. Ik heb toch nog het idee dat het dan al snel in het hokje van de travestie geplaatst wordt. Alhoewel ik hetzelf wel graag zou willen dragen. Op zaterdag 24 november hadden ze mij samen met de kinderen en hun partner uitgenodigd voor een etentje bij een wok en grillrestaurant. Ik natuurlijk lekker in rok gegaan. Had ook mijn trui met de tekst 'Rokken voor mannen' aan. Ik stond even te wachten bij de grillplaat. Daar stonden een aantal mensen te wachten. Op een gegeven moment zegt een man zo: Even kijken wat er nu precies op zijn trui staat. Rokken voor mannen. Verder geen reactie. Ik heb ervaren dat de mensen in Zutphen heel gemoedelijk zijn. Je kunt daar ook heel goed toeven in rok.

Heb eigenlijk het hele weekend daar in rok gelopen. Eerder die zaterdag was er een intoch van Sint Nicolaas. Veel kinderen. Er werd wel gekeken, maar meer zoals mensen wel meer naar elkaar kijken. De kinderen keken niet echt zo uit nieuwsgierigheid van: Oh die man loopt in een rok. Nee totaal niet. Ik ging gewoon op in de mensenmenigte in mijn rok.

Zondagavond moest ik tijdens mijn ovestap in Apeldoorn een half uur wachten voordat ik de trein naar Den Haag had. In de trein naar Apeldoorn heb ik nog met een vrouwtje zitten praten. Heel gewoon, ik weet niet eens of zijn het gewaar was dat ik een rok aan had. En in Apeldoorn tijdens het wachten ook nog met mensen in de wachtkamer zitten praten.

Ben ook zowel op de heen als terugreis met de tram naar het station en van het station in Den Haag gereisd. Was zondagavond omstreeks 22.15 uur thuis.

Een geslaagd weekend.

Groetjes van RokSterNL
Plaats reactie