Vandaag een strandwandeling gemaakt

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Vandaag een strandwandeling gemaakt

Bericht door Henry-L »

Na twee nachtelijk wandelingen in rok, wou ik het toch eens wagen om overdag in rok buiten te zijn. De positieve verhalen die ik hier vandaag heb gelezen, hebben daar wel wat bij geholpen. Het plan was om net na zonsondergang een strandwandeling te maken.

Ik vertrok thuis in lange broek met eronder lange zwarte kousen. Aan de zeedijk aangekomen (voor de West-Vlamingen: tussen Blankenberge en Zeebrugge) bleek er nog heel wat volk aan de kust te zijn. Ik heb me omgekleed op de achterbank van de auto. Ik had twee rokken aan, de onderste tot net boven de knie en de bovenste tot net onder de knie. Het kan flink waaien op het strand en ik wou, met die twee rokken boven elkaar, voorkomen dat de wind vrij spel zou hebben.

Daar zat ik dan ... en de zon zou pas over een half uur ondergaan ...

Nu hou ik wel van zonsondergangen en ik had al lang geen meer gezien. Dus toch maar uit mijn auto gestapt, zenuwachtig de beide rokken wat goed getrokken en naar de dichtsbijzijnde duinendoorsteekplaats gewandeld. Na amper twintig stappen zie ik een ganse familie mijn richting uitkomen. Dit was wat te veel voor mij en ik ben dan maar de andere kant opgegaan. In de duinen heb ik een koppeltje achter mij langs laten voorbijgaan terwijl ik over de zee tuurde. Net vooraleer ik op het strand kon, kwam er een gezin naar me toe gewandeld. De dochter, die volop aan het vertellen was, onderbrak haar verhaal toen zij ter hoogte van mij kwam. Achter mij hoorde ik haar lachen. Was ik toen niet op twintig meter van het strand geweest, was ik zeker op mijn stappen teruggekeerd.

Op het strand kon ik me heerlijk vrij bewegen. Ik heb in geen jaren zo van een zonsondergang genoten! Het deed me wat denken aan een bevrijdingsritueel. Niets kon mij nog raken. Ik was wie ik ben en het voelde fantastisch. Na bijna een uur ben ik met een voldaan gevoel terug naar mijn auto gewandeld.

Ik zou me in de auto terug omkleden, maar het geluid van carnavalvierders in de verte, deed me er anders over beslissen. Als er één weekend was waarop het dragen van een rok zou aanvaard worden, dan was het toch wel bij carnaval, zeker?

Ik ben dus zo naar huis gereden, heb mijn auto in alle rust in de garage geplaatst (garagecomplex van een appartementsgebouw) en ben alsof er niets aan de hand was rustig naar mijn appartement gegaan. Nu vind ik het eigenlijk wel jammer dat ik niemand ben tegengekomen. Ik had een goed verhaal klaar en het zou mooie gelegenheid geweest zijn om al eens in rok gezien te worden.

Nu besef ik wel dat er wellicht van dit gevoel van euforie morgen niet veel meer zal overblijven. Het zal de volgende keer toch weer met aarzelende stapjes beginnen. Maar die volgende keer ... die komt er zeker!

Oei, zoveel tekst al. Ja, vergeef het me, aub. Als ik eenmaal aan het typen ga ...

;) Henry
...
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Vandaag een strandwandeling gemaakt

Bericht door mikvanes »

Een goeie beschrijving van de eerste keer in rok buiten overdag, denk ik.

Het is voor mij allemaal zo lang geleden dat ik bijna helemaal vergeten ben, hoe dat was. Ik vind dat nu moeilijk voorstelbaar, maar ik herinner me nog wel een paar situaties waarin de spanning te snijden was.

Nu heb ik het omgekeerde. Ik heb er geen gevoel meer bij. Het is een kledingstuk net als alle andere. Wat belangrijk is, is hoe ik er uitzie en of het lekker zit.
Laatst gewijzigd door mikvanes op 08 mar 2011 01:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Vandaag een strandwandeling gemaakt

Bericht door Jos »

hallo Henry
zoals Mikvanes al zegt, het klinkt heel bekend en voor mij ook nog niet zo lang geleden; die spanning is heel normaal, maar als jij gewoon doet, wat je wilt doen, zal dat door de meeste mensen gewoon worden geaccepteerd
Henry-L schreef:Ik ben dus zo naar huis gereden, heb mijn auto in alle rust in de garage geplaatst (garagecomplex van een appartementsgebouw) en ben alsof er niets aan de hand was rustig naar mijn appartement gegaan. Nu vind ik het eigenlijk wel jammer dat ik niemand ben tegengekomen. Ik had een goed verhaal klaar en het zou mooie gelegenheid geweest zijn om al eens in rok gezien te worden.
zo is het maar net, maar dat verhaal heb je in 9 van de 10 gevallen niet eens nodig (voor je eigen gevoel wel goed om bij de hand te hebben !!)
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Vandaag een strandwandeling gemaakt

Bericht door treintje »

Goed zo. Gewoon doen. Zelf kan ik me niet meer precies herinneren van de eerste keer. Rokken draag ik nog niet zo heel lang, maar damesschoenen met hoge hakken, laarzen, panties, korte broeken of skinny jeans etc. al veel langer, vanaf mijn pubertijd. Ik kan het me ook niet meer zo herinneren, maar ik weet wel dat ik dat in het begin ook wel spannend vond. Toen ik voor het eerst een rok aantrok was ik al zo gewend om 'afwijkend' gekleed op straat te lopen dat ik me daar eigenlijk geen bijzonderheden meer van kan herinnneren, behalve dat ik nieuwsgierig was welke reacties dat bij andere mensen zou oproepen.

Het belangrijkste is dat je er zelf normaal over doet, zoals Jos al zegt.
Ik zou alleen geen twee rokken over elkaar aantrekken. Als mensen dat zien maak je een rare indruk en dan heb je pas echt iets uit te leggen.

Verder: ga gewoon door en draag je rokken met veel plezier!
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Vandaag een strandwandeling gemaakt

Bericht door mrcsk »

Prachtig om zo een leuke wandeling de maken in rok.
Ik heb het ook alwat keren gedaan maar toch nog liefst in de avond als er niet te veel volk meer is.
Maar toch geen probleem om 100 km met de auto en dan in rok aan naar de zee te rijden.
Tot de laatste parking en daar doe ik mijn bermuda of short weer aan.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Re: Vandaag een strandwandeling gemaakt

Bericht door Henry-L »

mrcsk schreef:Maar toch geen probleem om 100 km met de auto en dan in rok aan naar de zee te rijden.
8-) ... cool, man
mrcsk schreef:Tot de laatste parking en daar doe ik mijn bermuda of short weer aan.
:o ... hé? ... Zeg ... flauwe ... :P
...
Plaats reactie