2 leuke reacties ontvangen in het verpleeghuis

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

2 leuke reacties ontvangen in het verpleeghuis

Bericht door RokSterNL »

Gisteren tijdens mijn vrijwilligerswerk in het verpleeghuis 2 leuke reacties ontvangen.
De eerste werd gemaakt door een oud vrouwtje wat ik op moest halen. Ze vertelde mij eerst dat ze af en toe in de war was. Wat nu dus ook bleek, want ze maakte een grappige opmerking over mijn rok. Ze zei: 'Wat een leuke broek heeft U aan met 1 wijde pijp'. Ik zei: 'Ja he, zeker leuk'. Ik ging verder niet er op in door te vertellen dat het een rok was. Dat was misschien toch niet tot haar door gedrongen.

Later beneden in de ruimte waar de activiteiten gehouden worden, komt er een medewerker van de huishoudelijke dienst van het verpleeghuis langs. Aangezien het een jeansrok is met een heel wijd uitlopende lengte tot haast op de voeten zegt hij: 'Ben je een Ninja ?'. Ik zei zo: 'Ja dat ben ik, maar ik heb mijn werpsterren niet bij mij.

De man zei hierop verder niets meer.

Hieronder zal ik een foto plaatsen die ooit eerder van mij gemaakt is geworden in die jeansrok met die wijd uitlopende onderkant.

Groetjes van RokSterNL
Bijlagen
ROKSTERNL IN WIJDE JEANSROK.JPG
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: 2 leuke reacties ontvangen in het verpleeghuis

Bericht door rokwens »

RokSter, je maakt echt wel vorderingen bij het vrijwilligerswerk. Leuk dat het daar toegelaten is.
Je draagt dan bij tot de bewustwording van de "mens" in de straat dat er ook mannen zijn die leuke kleren willen. Is er op je werk ook nog wat over gezegd ?
Ik besef steeds meer dat het woord mannenrok nog niet erg gekend is door mensen die niet met mode begaan zijn. Ik denk dat 95% er zelfs nog nooit wat over gehoord heeft. Ik stel voor dat we met zijn allen eens 10 mensen de vraag zouden stellen of ze er wat vanaf weten, de eerste vraag moet een duidelijk ja-, of neen-antwoord krijgen. Is dit een idee ?
Wil iemand eraan meewerken ? Misschien 3 vragen laten stellen ?
Als we dit met 50 man doen zijn er alweer 500 mensen ingelicht.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: 2 leuke reacties ontvangen in het verpleeghuis

Bericht door Peter v »

Er wordt over de "mannen rok" gesproken, maar is het niet beter te zeggen "mannen in rok" Immers als een man een rok draagt, is dat automatisch een "mannen"rok, ongeacht de afkomst.

Er worden natuurlijk rokken speciaal voor de man gemaakt. Maar dan spreek je louter over die kleding stukken, en die kunnen ook net zo goed door vrouwen worden gedragen. De issue is volgens mij nu het bekend maken / worden van mannen die rokken dragen. Punt. Of die rokken gulpen hebben, zakken of wat dan ook, is niet belangrijk. Rokken dragen door mannen, daar gaat het om, en dan dat die mannen als mannen gezien worden.

In onze gesprekken moeten wij er voor waken "verkeerde" bewoordingen te gebruiken. Dat zal nog wel enige tijd duren voordat wij weten precies wat wij moeten zeggen om de boodschap juist over te brengen. Die boodschap is natuurlijk dat mannen rokken dragen, en daarbij nog man zijn, en ook zo bezien willen worden.

Verder is het vanzelf sprekend een hele overwinning voor RokSterNL om een aanvankelijke kortzichtige afwijzing om te draaien naar een voor ons vanzelfsprekende acceptatie. Alweer een stap gezet voor hemzelf, en tevens voor de rok dragend mannen community.

Peter v
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: 2 leuke reacties ontvangen in het verpleeghuis

Bericht door RokSterNL »

rokwens schreef:RokSter, je maakt echt wel vorderingen bij het vrijwilligerswerk. Leuk dat het daar toegelaten is.
Je draagt dan bij tot de bewustwording van de "mens" in de straat dat er ook mannen zijn die leuke kleren willen. Is er op je werk ook nog wat over gezegd ?
Ik besef steeds meer dat het woord mannenrok nog niet erg gekend is door mensen die niet met mode begaan zijn. Ik denk dat 95% er zelfs nog nooit wat over gehoord heeft. Ik stel voor dat we met zijn allen eens 10 mensen de vraag zouden stellen of ze er wat vanaf weten, de eerste vraag moet een duidelijk ja-, of neen-antwoord krijgen. Is dit een idee ?

Ik vind dit een prima idee, Rokwens.

Wil iemand eraan meewerken ?

Ik zou dat heel graag doen, dus mijn goedkeuring heb je.

Misschien 3 vragen laten stellen ?

Als jij dan rustig nadenkt over die drie vragen, dan lees ik dat wel op het forum.

Als we dit met 50 man doen zijn er alweer 500 mensen ingelicht.
Groetjes van RokSterNL
Plaats reactie