Positieve reactie op mijn outfit

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door RokSterNL »

Afgelopen zaterdagmiddag 12 maart liep ik rond 16.50 uur op straat opweg naar de kerk in de outfit op bijgevoegde foto.

In tegenovergestelde richting naderde mij een vrouw van pakweg mijn leeftijd. Op het moment dat ze mij passeerde zei ze tegen mij: 'Sexy hoor, en lachtte vriendelijk. De toonzetting van haar reactie was eveneens welgemeend. Dat merk je snel of iemand het wel of niet gemeend bedoeld. Deze reactie van de vrouw gaf mij wederom een bevestiging van dat het plaatje er in haar optiek goed uit zag. Alle vrouwen die mij kennen uit de buurt die weten dat ik rokken draag en mij daar dus ook in zien lopen, zeggen allemaal dat ik het op een neutrale serieuze wijze uitdraag. Anders hadden ze wel gezegd, joh dat kun je beter niet aan trekken.

Om zo'n reactie van een vrouw te krijgen is als man ook leuk om te horen. Voordat ik ooit rokken droeg in het openbaar en in broeken op straat liep, heb ik nog nooit zo'n leuke reactie gehad.

Er zijn dus nog wel degelijk vrouwen die een man in rok wel acceptabel vinden. Ik vind de outfit van mij niet overdreven en casual overkomen.
Bijlagen
DSC00602.JPG
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door Viqueen »

Positieve reacties zijn altijd leuk,en geven je ook weer energie om door te gaan.
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door mrcsk »

Mooi reactie van die dame.Zeker om door te gaan en er mee te stoppen.
Prachtige foto
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door treintje »

Ziet er goed uit, Rokster!
Altijd leuk om positieve reacties te krijgen.
Ik ben wel benieuwd wat de 'echte' mannenrokkers van je outfit vinden... :roll: ;)
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door RokSterNL »

Ik vermoede, maar dat is dan ook maar gevoelsmatig, Treintje, dat dit nog wel acceptabel is.
Ik weet niet hoe Jan er tegen aan kijkt. Toen hij hier voor mijn verjaardag was, en ik hem vroeg of hij de outfit die ik toen aan had, vond kunnen voor een man bevestigde hij dat.

Je kunt het toch niet iedereen naar de zin maken. In eerste instantie doe ik het voor mijzelf, en ten tweede om andere mannen te helpen dat ze ook dat duwtje krijgen om de stap naar buiten te zetten. Uiteindelijk moet iedereen het toch zelf doen. Met of zonder hulp en in aanwezigheid van een ervaren rokdrager.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door treintje »

Ik vind het ook heel acceptabel, sterker nog, niet mis mee zou ik zeggen.
Maar ik schreef het omdat er de laatste tijd een beetje een stammenstrijd tussen de twee kampen lijken te zijn ontstaan, wat ik overigens erg jammer vind. En ik vroeg me af of dit voor het andere kamp op het randje is, of erover. ;)
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door RokSterNL »

Dank je Treintje.

Dat is ook mijn bedoeling, en ik voel mij er toch bijzonder goed in als ik dit draag. :D
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door willi »

Om zo'n reactie van een vrouw te krijgen is als man ook leuk om te horen. Voordat ik ooit rokken droeg in het openbaar en in broeken op straat liep, heb ik nog nooit zo'n leuke reactie gehad.

Dat is zeker apart. Ook ik kreeg pas m’n eerste positieve reactie op mijn kleding, van een onbekende vrouw, toen ik voor het eerst een combi droeg van een nogal aparte (dames)broek met (dames)laarzen en een (dames)jack.
Dus die ‘dameskleding’ deed het; gek hè, hoe zou dat nu komen?

Nou nogal logisch zou ik zeggen: dié kleding is tenminste de moeite van het aanzien waard.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door RokSterNL »

Ik zou dat best willen weten waar dat hem in zit, dat als je dit soort kleding draagt als man een compliment krijgt, en niet toen ik in een broek liep.

Heb jij een idee waar dat door zou kunnen komen ?
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Positieve reactie op mijn outfit

Bericht door willi »

Nou, zeker weten doe ik 't niet, maar wellicht heeft het te maken met het fraaiere uiterlijk dat je er, mits goed gedaan, mee bereikt. En misschien ook waardering voor de lef.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie