Te lang voor een vrouw?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Te lang voor een vrouw?

Bericht door willi »

Extreeeeem lange zucht! . . .
. . . Wat is ’t leven toch oneerlijk.
Als het zo doorgaat raak ik nog ‘ns al m’n tanden en kiezen kwijt, van het watertanden. . . Watertanden bij het zien van ‘de nieuwe collectie’ in dat damesmodezaakje waar mijn vrouw en ik regelmatig boodschappen doen (voornamelijk voor mijn vrouw dan).

Vanmiddag was ik toch in de buurt en ik dacht: ‘kom, ik wip ‘s even binnen’. . . Maar dat had ik voor het behoud van mijn gemoedsrust beter niet kunnen doen.
. . . Wat een weelde aan bloedmooie en spannende kleding!

“Hai, wat heb ik je lang niet gezien. Hoe is ’t met je vrouw?” riep bij het binnenstappen een van de lieftallige verkoopsters; . . waarop ik antwoordde: “druk, druk, druk en met Loes gaat ’t goed. . . Waarvoor zijn al die ballonnen?”.
“We houden een VIP-feest. Leuk hè?”.
“Wel dan ben ik hier dus thuis”. (gevat van mij hè?)

Met een hartverwarmende glimlach op het fraaie snoetje vervolgde ze: “we hebben een hoop nieuw spul, kijk maar even lekker rond”.
Wel, dat deed ik. Rondkijken, snuffelen, tussen al dat fraais - ‘only for women’. . .
. . . Oh, aan de verkoopsters zal het niet liggen; al koop ik de hele winkel leeg!

Wederom een diepe zucht, omdat ik zeker weet dat een hoop van ‘dat spul’ me uitstekend zou staan! Dus waaróm niet. Maar helaas, ‘dat spul’ is ‘voor mij’ niet aan m’n vrouw te verkopen.
Soms zou je willen dat het huwelijk niet bestond.
En jullie forumleden? Jullie zouden het (te) ‘vrouwelijk’ vinden. Zelfs de broeken.

Bij het verlaten van de winkel botste ik bijna tegen een ‘gemiddelde dame’ op. (ik droeg een nogal korte, grijsgroene, soepelvallende rok (ook uit deze winkel) onder m’n openvallende regenjas)
De dame keek met een niet mis te verstane blik naar mijn totale verschijning, waarop ik (waar ik de moed vandaan haalde weet ik nog niet) haar vroeg: “Kan ’t ermee door?”.

Om een lang verhaal kort te maken kwam haar reactie hier op neer: ze dacht met een vrouw te maken te hebben, maar vond mij te lang voor een vrouw. Dát viel haar op. Niet mijn manzijn, maar mijn lengte.
Ze eindigde met: “maar het staat u goed hoor”.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Te lang voor een vrouw?

Bericht door RokSterNL »

Te lang voor een vrouw, hoe lang ben je dan ?

Ik ben 1.86 tenminste dat staat op mijn paspoort. En destijds vonden ze mij al lang. Ik heb inmiddels al diverse keren vrouwen gezien die of dezelfde lengte of zelfs langer zijn dan dat ik ben. Dan denk ik, dan kan ik er makkelijk mee door.

Kijk maar uit dat je geen boxer wordt, inplaats van dat je je tanden verliest. :D

Ik begrijp het als geen ander. Ook ik zie de wlinkels hier in mijn eigen buurt waar veel winkels zitten vol met al dat moois. Nu heb ik een probleem, het geld heb ik er helaas niet voor. Ben al tevreden zoals ik het nu kan doen. Beter dan zo'n vormloze broek.

Keek de vrouw waar jij bijna tegenaan liep met een afkeurende blik ?

Het viel dan wel mee dat ze zei, dat het je toch goed stond.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Te lang voor een vrouw?

Bericht door willi »

Het was een tamelijk klein vrouwtje en ze stond bijna tegen me aan. Ja, dan ben je met 1.85 m. wel erg lang. Het kan ook het effect van die korte rok en mijn (erg) lange legging-benen met korte laarsjes zijn geweest.
(mijn dochter is overigens ook 1.85 m)

Er waren best wat ‘leuke dingetjes’ in de uitverkoop. Voor € 10,00.
Maar ja, wel erg eh, ‘vvvrrouwelk’. (Het blijft moeilijk voor me.)

En nee, ze keek niet afkeurend, eerder verbaasd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Te lang voor een vrouw?

Bericht door RokSterNL »

Dan zijn we in wezen qua lengte dezelfde lengte.

Ik snap het dat het moeilijk blijft voor je. Jij hebt nog je vrouw waarmee je getrouwd bent.

Ondanks dat heb je het toch met haar in algemene opzichten getroffen. Met uitzondering van rokken. Hopelijk dat ze daar ook spoedig meer in mee zal gaan.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Te lang voor een vrouw?

Bericht door willi »

Hier liep die vrouw tegenaan.
Ik zoek nog steeds naar leuke (zwarte) enkellaarsjes.
Rok van Superstar
Rok van Superstar
De hele combinatie (op de laarsjes na) komt trouwens uit één winkel
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Te lang voor een vrouw?

Bericht door RokSterNL »

Niks mis mee.

Ik vind dit een fantastische outfit. Zou ik ook zo kunnen dragen.

Staat je perfect.

Als je het zo ziet zonder jasje, dan zou het zo een moderne Romeinse tuniek kunnen zijn.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Te lang voor een vrouw?

Bericht door treintje »

Leuke outfit!

Met de reactie is volgens mij trouwens ook niets mis. Lijkt me positief in ieder geval. Niet afkeurend, maar respectvol. Verbaasd, maar dat is normaal.
Afgaand op de eerste indruk (kleding) ziet ze eerst een vrouw, maar bij nader inzien past de gestalte toch niet bij een vrouw, en na nog eens goed kijken blijkt het een man. Volgens mij heb je hiermee de discussies over herkenning bevestigd. Mensen gaan af op de eerste uiterlijke verschijning, en pas in tweede instantie letten ze op andere details zoals lichaamsbouw en -houding, etc.

Wij zijn trouwens niet de enigen die daar last van hebben. Mijn eigen vrouw is ook lang en vrij fors gebouwd, heeft kort haar en draagt meestal een broek. Ik hoor haar regelmatig klagen dat ze voor man wordt aangezien.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Te lang voor een vrouw?

Bericht door mikvanes »

Willi:
Ik zoek nog steeds naar leuke (zwarte) enkellaarsjes.
Ik vind die witte juist wel geinig.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Te lang voor een vrouw?

Bericht door mikvanes »

Ziet er goed uit, vind ik. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen je in eerste instantie soms niet onmiddellijk als man herkennen. Persoonlijk vind ik dat niet zo'n probleem, maar ja, dat zegt een in dit opzicht nogal afgedwaalde ziel.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Te lang voor een vrouw?

Bericht door mikvanes »

Willi:
Wat is ’t leven toch oneerlijk.
Als je zo kunt en mag rondlopen, mag je niet zeuren, denk ik.
Plaats reactie