Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door RokSterNL »

Sinds december heb ik een nieuwe thuiszorgmedewerkster. Toevallig kent ze mij ook vanuit de kerk.

Direkt al bij de 1e keer toen zij bij mij kwam werken complimenteerde zij om mijn kledingkeuze. Zij zegt dan ook, wees lekker jezelf. Ik zei, dat ben ik inmiddels al jaren na lange tijd al openlijk in rok op straat en waar naar toe ook te gaan. Zij vind het mij heel leuk staan.
Zij is een Indonesische en is 5 jaar ouder dan dat ik ben. Ik ben van bouwjaar 1964 en zij van 1959.

Zij is niet meer getrouwd, maar heeft wel een zoon en een dochter.

Ik stelde haar vandaag de volgende vraag.

Aannemende dat je een man zou ontmoeten die net als ik rokken, jurken, en andere kleding en accesoires en make-up zou dragen, zou dat voor jou een probleem zijn ?

Resoluut antwoordde zij, nee, helemaal niet. Ik kijk naar de ziel van de persoon, hoe hij van karakter is, en niet naar het uiterlijk van zijn kleding. Het gaat mij er om of hij aardig is en of er een klik is tussen ons. Dat is voor mij belangrijk.

Dat is nu eens de 1e vrouw die ik dit hoor zeggen, dat dat haar helemaal niets uit maakt. Het deed mij wel goed om dit te horen.

Zij vindt dat je jezelf moet kunnen zijn en ook mag zijn.

Dat is dus een vrouw naar mijn hart.
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door mrcsk »

Prachtig van die dame.
Zo mogen er nog meer van zijn.
Eigelijk zou het innerlijk meer in het spel mogen zijn als het uiterlijk van de mensen.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
jan

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door jan »

Het zou leuk zijn die kinderen eens te ontmoeten, Rokster.
Probeer eens wat hints om je voor een kopje thee bij haar te laten uitnodigen. Idee?
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door RokSterNL »

Ik kan het altijd proberen. Alhoewel ik natuurlijk niet weet of zij vanuit die thuiszorgorganisatie zo'n hechte band met haar klanten mag hebben. Al kent zij mij redelijk goed van de kerk.

Niet dat die thuiszorgorganisatie dat te weten komt. maar misschien is zij bang dat iemand mij toch onverwacht van die organisatie bij haar naar binnen ziet gaan, als zo' medewerker daar toevallig langs rijdt. Je weet het maar nooit.
jan

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door jan »

Het zal de thuiszorgorganisatie worst wezen wat voor 'n relatie de medewerkers hebben met de klanten.
Ik kom ook bij mijn schoonmaakmevrouw thuis.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door RokSterNL »

Ik heb het aan haar gevraagd hoe haar kinderen aan zouden kijken als ze mij zouden zien in een rok, make-up en andere accesoires ?

Ze zei, net als ik heel ruimdenkend. Haar zoon zit in het 1e jaar van zijn studie psychologie aan de universiteit van Leiden. Ik weet niet wat haar dochter op dit moment doet. Haar kinderen zijn geen kinderen die met de grote grijze massa meelopen. Zij zijn ook uitzonderlijk vertelde ze mij. Haar zoon heeft heel lang haar in een staart.

Zij heeft mij ooit gebeld dat ze ziek was, en dat ze het ook door zou geven aan de thuiszorg, dat er wel iemand bij mij moest komen. Kennelijk heeft ze toen ook gezegd dat ze mij ingelicht had. De vrouwelijke manager was behoorlijk pissig geworden op haar, en had haar verteld dat ze haar cliënten niet persoonlijk mag bellen. Dat doen zij. Dus ik vermoed dan dat ze dat ook niet goed zullen vinden als ik bij haar kom. Kijk, dan moet ze het natuurlijk niet gaan vertellen dat ik bij haar op visite ben geweest, want dan heb je de poppen aan het dansen.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door treintje »

Medewerkers van zorginstellingen zullen hun relatie met cliënten doorgaans strikt zakelijk houden. Het is niet professioneel om ook privé een relatie met een cliënt aan te gaan waar je ook zakelijk een relatie mee hebt.
Daar zijn verschillende redenen voor, zoals waarborgen van objectiviteit en onafhankelijkheid, en het voorkomen van belangenverstrengeling.

Het hangt er wel vanaf over wat voor soort zorg je het hebt. Een gezinsvoogd bijvoorbeeld (om maar eens wat te noemen), zal de grenzen veel strikter bewaken dan de schoonmaakmevrouw. Er staan dan ook iets andere belangen op het spel. Een gezinsvoogd krijgt met enorm heftige problemen te maken en wil daar natuurlijk niet meegetrokken worden. Hij moet onafhankelijk en objectief blijven, boven de problematiek staan en er geen partij in worden. In het geval van een schoonmaakmevrouw speelt dat allemaal niet. Bij een thuishulp speelt het misschien iets meer.

En er is nog een reden: Werk en privé moeten gescheiden blijven, en ook moet de privésituatie beschermd worden. Sommige cliënten kunnen enorm claimerig of onredelijk zijn, en gaan de hulpverlener te pas en te onpas lastig vallen als ze eenmaal weten waar ze die kunnen bereiken. En je wilt natuurlijk voorkomen dat je in je vrije tijd en in je eigen woonomgeving gestalkt wordt door een cliënt. Helemaal als die om wat voor reden ook ontevreden is en zijn/haar gram wil halen. We weten allemaal dat politici regelmatig bedreigd worden voor het beleid dat ze voeren. Ook politiemensen en ambulancebroeders hebben met dat soort narigheid te maken. Dat is ook een reden voor zorginstellingen om hun medewerkers te verbieden om privérelaties aan te gaan met cliënten. Puur uit zelfbescherming.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
jan

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door jan »

Het zal wel kloppen wat Treintje zegt.
Toen ik na 7 weken ziekenhuis en een open-hart operatie volkomen krachteloos en amechtig naar huis mocht kreeg ik twee soorten thuishulp:
@ 1 : In de ochtend en avond een medische hulp voor respectievelijk aan- en uittrekken van de steunkous om het linkerbeen vanwege het verwijderen van de ader die de cardiologen nodig hadden voor de bypasses. Verder contrôle en verbinden van de diverse operatiewonden. Dit was voor een peiode van 6 weken.
@ 2 : Eenmaal per week huishoudelijke hulp ook voor het doen van boodschappen want als je borstbeen doorgezaagd is geweest mag je de eerste weken maximaal 1 kilo optillen. Een 1,5 literfles cola mocht ik niet eens uit de koelkast pakken.

Met de medische hulp had je per dag tweemaal 10 minuten contact en elke dag was er een andere, soms een leuke en soms een chagrijnige, en daar had ik verder niks mee.

Maar de huishoudelijke hulp is toch een soort kennis geworden en we lachen meer dan dat er gewerkt wordt. Ook zijn er verschillen van inzicht (zo mag ze van mij niet strijken want dat doet ze consequent verkeerd) maar dat moet kunnen. Mandy en Priscilla van het thuiszorgbureau heb ik ook al eens ontmoet en die vinden de amicale relatie prima.
Er is ook helemaal geen sprake van een 'zakelijke' verhouding; de hulp is toegewezen vanwege mijn invaliditeit en chronische aandoeningen en ik betaal slechts een kleine bijdrage.

Maar ik heb dan ook geen gezin(svoogd). Dat is maar goed ook want dat lijkt me een helse job.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door masker »

Het is inderdaad lastig om als je in de zorg werkt prive contacten met cliënten te hebben en ik zou het ook niet zo aan raden. Aan de andere kant als je op kantoor werkt dan heb je vaan ook wel een of twee collega's waarmee je het goed kan vinden en met wie je na het werk nog wel eens ergens wat gaat drinken of eten. Je kunt wat dat betreft niet verwachten dat de zorgverleners dat nooit hebben. Waar je wel heel erg goed mee moet opletten is de grens tussen een vriendschap en het ontstaan van een hechte relatie. Het is dan namelijk wel verstandig om te kiezen voor een relatie of een zakelijk contact.
Maar misschien dat die keuze er nooit komt en dat het alleen maar gewoon gezellig is. Daarbij als je haar kent van de kerk dan kun je dat ook gerust gebruiken als reden waarom jullie met elkaar om gaan.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door RokSterNL »

Daar heb je helemaal gelijk in. Nu komt er verder niets van. Trouwens ze heeft toen ze aan mij gekoppeld werd als vaste thuiszorgmedewerkster al tegen haar leidinggevende verteld dat ze mij kent van de kerk.
Plaats reactie