Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door mikvanes »

RokSter:
Resoluut antwoordde zij, nee, helemaal niet. Ik kijk naar de ziel van de persoon, hoe hij van karakter is, en niet naar het uiterlijk van zijn kleding. Het gaat mij er om of hij aardig is en of er een klik is tussen ons. Dat is voor mij belangrijk.
Ja, dat kun je wel gemakkelijk zeggen en dat klinkt ook wel lief, maar ik geloof dat dus niet zo. Reageert zij op een vieze zwerver net zo positief als een keurig geklede mijnheer? Dit soort dingen kun je gemakkelijk zeggen, maar de praktijk is vaak heel anders.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door RokSterNL »

mikvanes schreef:Ja, dat kun je wel gemakkelijk zeggen en dat klinkt ook wel lief, maar ik geloof dat dus niet zo. Reageert zij op een vieze zwerver net zo positief als een keurig geklede mijnheer? Dit soort dingen kun je gemakkelijk zeggen, maar de praktijk is vaak heel anders.
Ik zeg het niet, zij heeft het gezegd. En ze is echt strikt eerlijk, daarbij kennen we elkaar. Dan nog aannemende dat ze het ondoordacht als antwoord heeft gegeven, hoe kan ik dit dan testen of het alsnog toch zo is ?

Mik, heb jij een hele goede oefening om dat uit te proberen ?
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door mikvanes »

Nee.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door RokSterNL »

Ik ook niet, anders had ik niet aan jou gevraagd of jij een goede oefening weet.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door masker »

Je kunt je natuurlijk bij elke aardige opmerking afvragen of het wel echt gemeend is, maar ik denk dat je dan erg ongelukkig wordt. Daarbij een dergelijke negatieve houding straal je ook uit dus zul je dan ook voor de gek gehouden worden.
Het is goed om kritisch te zijn, maar probeer ook de leuke en aardige kanten van mensen te zien en er af en toe van te genieten.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door RokSterNL »

Ik heb het niet als negatief gezien. Mij streelde het.

Het is dat Mik twijfelde aan haar oprechtheid.

Ik twijfel nog niet aan haar oprechtheid.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door mikvanes »

Ik ga op de opmerking van die mevrouw in. Ik zei niet dat die opmerking onaardig bedoeld zou zijn.

Ik las net in een oude (gratis) Gay-krant een artikeltje over LGBT-jongeren in de VS. Volgens dat artikel, dat zich weer op een kort geleden gepubliceerd wetenschappelijk onderzoek zegt te baseren, lopen LGBT-jongeren onder de 18 vijftig procent meer kans op bestraffing door docenten, politie, justitie. Ze worden vaker van school gestuurd, ze krijgen sneller gevangenisstraf, ze moeten eerder een middag terugkomen en ga zo maar door. Verder blijken ze ook nog minder vaak iets uit te halen dan hun niet LGBT-leeftijdsgenootjes. Denk je dat al die brave onderwijzers, politie-agenten, rechters, officieren van justitie echt denken dat ze afgaan op het uiterlijk? Ik denk van niet. Ik denk dat ze net als deze mevrouw heel oprecht geloven dat ze niet naar het uiterlijk kijken. En wat betekent dat voor mannen in rok, denk je?
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door RokSterNL »

quote="mikvanes"]Ik ga op de opmerking van die mevrouw in. Ik zei niet dat die opmerking onaardig bedoeld zou zijn.[/quote]
mikvanes schreef:Ja, dat kun je wel gemakkelijk zeggen en dat klinkt ook wel lief, maar ik geloof dat dus niet zo. Reageert zij op een vieze zwerver net zo positief als een keurig geklede mijnheer? Dit soort dingen kun je gemakkelijk zeggen, maar de praktijk is vaak heel anders.
Maar je geloofde haar oprechte mening niet. Zie hierboven de geciteerde tekst van jou. Je zegt zelf 'ik geloof dat dus niet zo. Dan kom je met een voorbeeld van een 'vieze zwerver' in vergelijking met een 'keurig geklede mijnheer'. Bedoel jij dus dat zij zegt dat ze ruimdenkend is ?

Dan denk ik inderdaad dat ze dat ook niet zo op prijs zal stellen, maar daarmee vind ik leg je wel direkt een link tussen een rokdragende man en een zwerver. Bijvoorbeeld dus dat die gelijk qua 'apart' zijn.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door mikvanes »

Zij zegt iets in een bepaalde situatie over zichzelf. Als jij denkt dat alles dat mensen over zichzelf beweren altijd voortdurend waar is, ben je erg optimistisch.

Ik denk wel dat haar opmerking aardig bedoeld was en zo kwam hij bij jou ook over en dat dacht Masker ook.

Maar die twee aspecten zijn dus niet automatisch hetzelfde. Je kunt bijvoorbeeld tegen iemand zeggen: wat een leuk truitje. Dat zeg je meestal om iets aardigs te zeggen. Het kan dus best zijn dat het truitje echt leuk staat, maar het kan ook zijn dat het eigenlijk helemaal niet staat.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Nieuwe thuiszorg complimenteerd mij steeds

Bericht door RokSterNL »

mikvanes schreef:Maar die twee aspecten zijn dus niet automatisch hetzelfde. Je kunt bijvoorbeeld tegen iemand zeggen: wat een leuk truitje. Dat zeg je meestal om iets aardigs te zeggen. Het kan dus best zijn dat het truitje echt leuk staat, maar het kan ook zijn dat het eigenlijk helemaal niet staat.
Jij bedoeld hiermee te zeggen dat het haar persoonlijke mening kan zijn dat zij het leuk vindt staan, maar als je dat aan iemand zou vragen die echt verstand heeft van wat hoort qua combinatie bij elkaar, die zou zeggen dat staat echt niet, als ik je uitleg nu tenminste goed begrijp.
Plaats reactie