Moet ik je nu aanspreken met mevrouw of meneer ?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Moet ik je nu aanspreken met mevrouw of meneer ?

Bericht door RokSterNL »

Vanmiddag had ik 2 monteurs van het gasbedrijf, om te kijken naar mijn gasleiding bij de gasmeter. Sinds vorige week vrijdag hoorde ik daar een opmerkelijk tikkend geluid wat bij 1 van de gasbuizen vandaan kwam.

Ik ben er bij blijven staan, en op een gegeven moment zei 1 van die mannen, ja ik zat eigenlijk te twijfelen hoe ik je nu aan moest spreken met 'mevrouw of meneer, omdat ik zag dat je een uh...' en ik vulde in rok aan heb. Ja zei hij. Ik zei toen met meneer. Kijk ik ga die kerels niet vertellen dat ik een transgenderidentiteit heb, dat doet er niet toe. Ze komen daar alleen maar om mijn klacht op te lossen, en dit heeft er verder niets mee te maken. Verder ging hij er niet op in. Ik ben er ook niet verder over gaan praten, vond dat in dit geval niet noodzakelijk. Het gesprek ging overigens voor de rest gewoon verder over de klacht, en deze is naar tevredenheid opgelost. Ik moet er niet aan denken dat ik met rok en al de lucht in zou vliegen. :D
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Moet ik je nu aanspreken met mevrouw of meneer ?

Bericht door RokSterNL »

Wat is daarmee ? Het zegt mij niets.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Moet ik je nu aanspreken met mevrouw of meneer ?

Bericht door masker »

de film/musical Mary Popping gaat over een dame die kan vliegen. maar volgens mij kwam het door een paraplu.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Moet ik je nu aanspreken met mevrouw of meneer ?

Bericht door RokSterNL »

Okay, bedankt. Liever met een paraplu, dan door het gas. Want dan is het met recht gaslucht. :D
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Moet ik je nu aanspreken met mevrouw of meneer ?

Bericht door willi »

Kijk ik ga die kerels niet vertellen dat ik een transgenderidentiteit heb, dat doet er niet toe.

Beste Rokster, het dragen van een rok heeft toch niets te maken met transgenderidentiteit. Daar kun je ook een broek bij dragen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
jan

Re: Moet ik je nu aanspreken met mevrouw of meneer ?

Bericht door jan »

Ik ga even op een stoute wijze off topic:
Masker: Leuk dat je er weer bent.
Rokster: Je kunt ook op andere wijze gas onder je rok krijgen, hoor!
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Moet ik je nu aanspreken met mevrouw of meneer ?

Bericht door RokSterNL »

jan reijman schreef:Ik ga even op een stoute wijze off topic:
Masker: Leuk dat je er weer bent.
Rokster: Je kunt ook op andere wijze gas onder je rok krijgen, hoor!
@Jan: Dat is niet explosief als aardgas, maar het stinkt wel, vooral als je teveel uien eet. Maar dan moet jij wel een knijper op je neus doen. :D
willi schreef:Kijk ik ga die kerels niet vertellen dat ik een transgenderidentiteit heb, dat doet er niet toe.

Beste Rokster, het dragen van een rok heeft toch niets te maken met transgenderidentiteit. Daar kun je ook een broek bij dragen.
@Willi: Dat is ook zo dat het niet per definitie een rok hoeft te zijn, want dan zou het lijken alsof alle mannen die een rok dragen, ook een transgenderidentiteit hebben. Maar ik draag die rok ook omdat het 100 x zoveel prettiger zit. Anders had ik die rok ook niet aangetrokken.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Moet ik je nu aanspreken met mevrouw of meneer ?

Bericht door mikvanes »

RokSter:
Kijk ik ga die kerels niet vertellen dat ik een transgenderidentiteit heb, dat doet er niet toe.
Wat is een transgender-identiteit?

Wanneer heb je die en hoe weet je dat?
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Moet ik je nu aanspreken met mevrouw of meneer ?

Bericht door mikvanes »

RokSter:
op een gegeven moment zei 1 van die mannen, ja ik zat eigenlijk te twijfelen hoe ik je nu aan moest spreken met 'mevrouw of meneer, omdat ik zag dat je een uh...' en ik vulde in rok aan heb. Ja zei hij.
Dus dat is al weer een geval waarin je door die rok toch wat ambigu overkomt.
Plaats reactie