naar de bakker

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: naar de bakker

Bericht door jan »

Ik heb 't even opgezocht maar sjakos betekent draagtas van het stevige soort, vaak van canvas, waar het Oostendse woord "sjakos" op staat.
Dat patat een klap betekent weten de meesten wel.
Een klap met een sjakos komt zacht aan zolang er maar krentenbollen inzitten doch doe je er een stoeptegel in wordt het een hachelijke zaak.
Als ik Rokster was zou ik inderdaad niet een rok aantrekken die een ander al draagt.
Je hebt rokken zát, Rokster!

Hoewel het mij persoonlijk niets zou kunnen schelen kan ik het punt van Henry wel enigszins invoelen.

Nog even iets over de rok in kwestie: Ik wil uitsluitend rokken met flinke steekzakken zodat je kunt slenteren met je handen in je zakken. De Jessica rokken hebben allemaal kleine zakjes waar ik mijn portemonnee niet eens in kwijt kan en ik vind het onhandig een tas mee te moeten slepen. Bovendien biedt een tas uitgelezen mogelijkheden voor zakkenrollers, die in Amsterdam gewoonlijk zeer actief zijn.
Grote achterzakken vind ik niet nuttig. Ik moet veel zitten en zo'n bult op je kont is dan niet handig (eerder kontig).
Bovendien is een portemonnee in een achterzak een regelrechte uitnodiging voor zakkenrollers.
Laatst gewijzigd door jan op 18 mei 2011 14:34, 2 keer totaal gewijzigd.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: naar de bakker

Bericht door willi »

Zijn we nog steeds op weg naar de bakker?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: naar de bakker

Bericht door musa »

Mensen mensen slaan met de sjakos is ludiek bedoeld ,ik kan zijn reactie begrijpen ,maar echt uitvoeren zou hij nooit doen :)
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: naar de bakker

Bericht door RokSterNL »

Jos schreef:laat je niet op de kast jagen Rokster, zolang je de rok maar niet naar Amsterdam aan doet, want dat wil Henry al, zo te horen. En het lijkt me beter om met hem geen ruzie te gaan maken ;)
Ik maak geen ruzie, maar vind dit een beetje klinkklare onzin. :D

Inderdaad heb ik rokken genoeg. Dan loop ik het risico weer dat een ander toevallig ook zo'n rok ooit gekocht heeft. Dat zou dan wel heel erg toevallig zijn, maar daar kan ik dan echt geen rekening mee houden.

Maar er werd hier toen wel een heisa gemaakt toen ik aankondigde met een transitietraject te willen starten. Dus wie maakte er toen amok ? Niet ik. Degene die dat deden, trekken nu de schoen maar aan. :D
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: naar de bakker

Bericht door treintje »

Doel je op mij? Ik was één van die amokmakers. Maar ik zie niet hoe dat hier iets mee te maken heeft?
Ik weet al wat ik aantrek, en ik ben er vrij zeker van dat niemand hetzelfde draagt.
Verder meng ik me er niet in. ;)
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Re: naar de bakker

Bericht door Henry-L »

Zoals ik al schreef, merk ik, sinds ik met een rok in het openbaar kom, dat ik bepaalde reacties van vrouwen begin te begrijpen omdat deze spontane reacties nu ook in mijn hoofd opkomen. Zoals nu de afgunst, jaloersheid, of hoe je ook mag noemen, als iemand anders verschijnt in net de zelfde rok terwijl er zo een grote verscheidenheid aan rokken is.

Maar mannen onder elkaar zijnde ... moet niemand bang zijn om een patat van mijn sjakos te krijgen. Om de eenvoudige reden dat ik geen sjakos heb :lol:

Ik ben trouwens blij voor Rokster dat hij, dankzij mij, een schitterende (want dat is het echt wel) rok aan zijn collectie heeft kunnen toevoegen.

Misschien staan wij beiden die dag voor onze kleerkast te denken: "Ik heb niets om aan te trekken." (nog zo'n typische gedachtengang waar ik me de laatste tijd op betrap vanwege de schijnbaar enorme keuze aan rokken) en dragen wij geen van beiden deze rok in Amsterdam :lol:
Het was net door deze gedachte van niets geschikts te hebben dat ik deze rok ben gaan kopen om, samen met Musa, in Braye-Dune wat baanbrekend werk op vlak van mode te gaan verrichten.

Om terug bij de bakker te komen ...
Door mijn dienstreis kan ik pas op 28 mei terug in rok naar de bakker. Dit vind ik nu wel jammer. Ik was liever twee weekends na elkaar daar in rok verschenen. Nu kan het lijken alsof ik er niet meer durf te komen uit schrik om alsnog een reactie te krijgen.

;) Henry L
...
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: naar de bakker

Bericht door RokSterNL »

treintje schreef:Doel je op mij? Ik was één van die amokmakers. Maar ik zie niet hoe dat hier iets mee te maken heeft?
Ik weet al wat ik aantrek, en ik ben er vrij zeker van dat niemand hetzelfde draagt.
Verder meng ik me er niet in. ;)
@Treintje: Je voelt je kennelijk dus aangesproken. :D

Wie de schoen past ......................

Ken je het liedje uit een oudejaars conference van Wim Kan ?

Nee we noemen geen namen, namen noemen we niet.

Ik kan mij niet herinneren dat ik je naam genoemd heb, tenminste hoop ik, lijdt ik nog niet aan alzheimer, of ben ik nu vergeten wat ik werkelijk geschreven heb ?

@Henry-L: En of het een schitterende rok is, inderdaad daarom heb ik hem ook direkt gekocht. Was direkt verkocht toen jij het vertelde en ik het plaatje van de rok zag via de link.

Ik had nog nooit van sjakos en patat gehoord. Zo zie je, je bent nooit te oud om te leren. Ik vind dat de Vlaamse taal wel meer van die mooie uitspraken heeft. De Vlaamse taal is wat dat betreft ook in andere opzichten mijns inziens nog zuiver. Geen Engelse woorden er doorheen. Ik heb aan die Engelse terminologie echt een hekel. Spreek je moerstaal denk ik dan.

Dat heb ik nu al vaak, van 'wat trek ik aan vandaag ?' Dat is nu juist het leuke van een rok dragen, daar valt zoveel meer mee te combineren.
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Re: naar de bakker

Bericht door Henry-L »

:o Ah nee hé?

Asjeblieft niet hier. Het was hier nu zo gezellig.

Dit topic gaat over naar de bakker gaan in rok ... of naar een andere winkel.
Dit topic gaat over die ene rok. Of het een kreukelding is, of goed zit, of ... wat dan ook.

Maar als hier weer die vervelende discussie de kop opsteekt dan mag er meteen een slotje op dit topic.
En nu ben ik echt wel bloedserieus.

:? Henry L
...
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: naar de bakker

Bericht door treintje »

@Rokster: Je refereerde aan de amok rond jouw bekendmaking, daar heb ik stevig aan bijgedragen, ja.
Maar ik snap niet wat dat met dit topic te maken heeft, vandaar mijn reactie. :?
@Henry-L: We gaan niet afdwalen. On topic maar weer!
Ik zal jouw rok in ieder geval niet aan doen, ik heb al een andere outfit klaar. ;)
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: naar de bakker

Bericht door RokSterNL »

laat je niet op de kast jagen Rokster, zolang je de rok maar niet naar Amsterdam aan doet, want dat wil Henry al, zo te horen. En het lijkt me beter om met hem geen ruzie te gaan maken ;)
Ik reageerde op het bovenstaande van Jos. Dat had voor de rest niets met dit topic van doen, maar stelde dit alleen als voorbeeld.

Nu gaan we weer terug 'naar de bakker'. :D

De Warme Bakker, vandaar dat we een rok aan trekken.
Plaats reactie