naar de bakker

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

naar de bakker

Bericht door Henry-L »

Wat me vorige week net niet lukte, wegens aan de voordeur schrik krijgen, is me vandaag wel gelukt.

Deze morgen, 7:30, ben ik naar de bakker gegaan in rok. Rok van dienst was mijn cargo rok. De mensen die mij bij de bakker bedienen, kennen me nu al zo'n 2 jaar als een regelmatige klant. Omdat ze altijd met de glimlach bedienen, was het moeilijk uit te maken wat er vanmorgen achter die glimlach schuilging.

Er was slechts 1 man voor mij en die heeft vrijwel zeker mijn rok niet gezien. Vooraf had ik eigenlijk gehoopt op een wachtrij, maar achteraf gezien, maakt dit niets uit. Ik had het gevoel niet dat ik wilde gezien worden. Nee, in tegendeel, naar mijn gevoel was er niets te zien. Het voelde allemaal vrij normaal aan, al was het wel wat frisjes rond de kuiten. Geen enkel moment heb ik me oncomfortabel gevoeld.

Dit was trouwens de eerste maal dat ik in de buurt in rok wandelende bij klaarlichte dag. Er zijn heel wat mensen die mij gezien hebben. Het zal misschien hun sociaal banden helpen versterken als ze kunnen vertellen dat ze deze morgen een man in rok hebben gezien. Dan heb ik zo al meteen mijn goeie daad voor vandaag gedaan.

;) Henry L

PS: dit is zeker voor herhaling vatbaar.
...
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: naar de bakker

Bericht door willi »

Heel goed Henry, dat je de stap hebt gemaakt.
En ja, dat gevoel van ‘wat steekt er achter die glimlach’ ken ik.
Je moet er altijd rekening mee houden dat de mensen die je menen te kennen bij de eerste keer minstens verrast zijn, maar dat hoeft niet negatief uit te pakken; in tegendeel zelfs.

Laat je overigens niet in de war brengen door al dat sombere ge-o-ha op dit forum, sommigen van ons hebben er nu eenmaal plezier in om het dragen van wat zij noemen vrouwenkleren af te doen als een of andere afwijking.
Het zij zo!

Ook goed dat je de mensheid hebt verijkt met het plegen van een goede daad.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: naar de bakker

Bericht door jan »

Goed gedaan, Henry. Met deze ervaring heb je jezelf verrijkt en voor je 't weet doe je niets anders meer.
De Nederlandse uitdrukking is "het komt voor de bakker".

Ik ben trouwens benieuwd wat je verstaat onder een 'cargo rok'. Heb je daar een foto van?
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: naar de bakker

Bericht door Jos »

heel goed Henry,
het belangrijkste is natuurlijk, dat je jezelf er goed bij voelt.
een fijne bijkomstigheid is natuurlijk, dat je anderen een goede dag bezorgt. Ik denk ook altijd, als in het langslopen, mensen hoor lachen en opmerkingen maken over mijn rok, die hebben tenminste één keer gelachen vandaag, dat kan niemand hen afpakken :D
Ik was vandaag met de kinderen een paar dorpen verderop wat grond aan het halen met de aanhanger en moest dus iedere keer de straat op, waar de aanhanger stond, met spelende kinderen van 8 tot 10 jaar, schat ik. Deze kinderen hebben een goede middag gehad, heel veel gelachen en morgenvroeg gaan we weer terug, hebben ze morgen weer een goede dag :)
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: naar de bakker

Bericht door treintje »

jan reijman schreef:Ik ben trouwens benieuwd wat je verstaat onder een 'cargo rok'. Heb je daar een foto van?
Cargo betekent vracht of lading. Een cargorok is dus een vrachtrok, met heel diepe zakken waar je veel lading in mee kunt nemen? :lol: ;)
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Re: naar de bakker

Bericht door Henry-L »

Dit is 'm : Linkje

Het is een rok met rechtshandige ritssluiting en ruime achterzakken. De mijne is bruin als op de foto's.
Ondanks de strikkoord rond de taille, vind ik deze rok vrij stoer. Ik hoop dat de stof na een paar keer wassen wat minder stijf zal worden.

;) Henry L
...
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: naar de bakker

Bericht door musa »

Goed van je,dit kan ik helaas nooit doen omwille van een afspraak met mijn vrouw.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: naar de bakker

Bericht door jan »

Het linkje pakt bij mij niet. Kun je de foto downloaden en dan op de site zetten?
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
peet
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2010 08:51

Re: naar de bakker

Bericht door peet »

Het linkje werkt bij mij ook niet.
Dit is wat je bedoeld denk ik,vind ik zelf ook wel een stoere mannenrok.

http://www.otto.nl/product/12869309?utm_source=beslist

Maar ik ben dus ook opzoek naar een soort gelijke rok.
Zijn er soms die weten waar zoiets tekoop is,
dan hou ik mij aanbevolen.
Echt geweldig dat je de stap gezet hebt Henry.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: naar de bakker

Bericht door jan »

Zo'n rok wil ik ook wel. De rok van Otto is te krap aan de onderrand waardoor je niet normaal kunt zitten zonder inkijk. Ik had zo'n rok van de ANWB (ze hebben ze weer dus daar kun je gaan kijken, Peet) en als ik dan op een bankje of in de tram/trein zat stond de onderrand gespannen en kon iedereen mijn fraaie zwarte onderbroek bewonderen. Die rok heb ik afgedankt.
Ik kijk nog wel eens in outdoorwinkels en daar hebben ze wel eens wat (thenorthface horizon bijvoorbeeld) maar dat is dan weer flinterdun nylon dat zo maar omhoog waait bij windkracht 3.
Bever zwerfsport heeft ze en daar kun je kijken en passen.
http://www.bever.nl.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Plaats reactie