Gewoon, man in rok.

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door jan »

In het kippenhok hebben ze het nergens anders over. TOK TOK TOK
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
petervandenbroeke
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 jun 2011 21:50

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door petervandenbroeke »

Vandaag bij de HEMA een nieuwe, zwarte bh gekocht voor 15 euro. Zit zalig. Vanmiddag meteen aangetrokken en de hele middag over het strand gelopen. Verrukkelijk gevoel. Iedereen leek het heel normaal te vinden. Alleen een paar meisjes begonnen te giechelen. Het was een geweldige ervaring. Ga ik binnenkort nog een keer doen.

Ik draag al 30 jaar eigenlijk dag en nacht een bh en dat geeft nooit problemen. Overal in de wereld geweest en mensen vinden het allemaal heel gewoon. Een enkele keer geeft het wat verwarring, dan spreken ze me aan met 'mevrouw'. Maar als ik dan zeg dat ik gewoon man ben, begrijpen ze het ook wel weer. En sorry, met travestie heeft dat dus echt niets te maken. Ik draag die bh alleen omdat ik last heb van mijn rug. Dus eigenlijk op dokters voorschrift. Echte kerels dragen een bh, anders heb je toch geen lef.

Ik zag vanmiddag op het strand een lange, blonde meid in een hotpants en een zwarte bh. Wham, wat een figuurtje. Ik werd er helemaal geil van. Volgens mij was zij dat ook. Anders ga je daar toch niet zo uitdagend rondlopen? Die griet geilde er zwaar op. Waarom mogen wij als mannen dat niet? Wij zijn toch ook mensen? Waarom mogen wij onze gevoelens niet uitdragen door gewoon een bh aan te trekken. Ik voelde me daardoor wat depri worden. Het is zo oneerlijk: zij wel en wij niet. Net alsof wij een minderwaardig soort mens zijn. Waarom mogen wij ons niet uiten?[/quote]

Een BH op dokters voorschrift ?
Lijkt me wel wat, haha
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door treintje »

willi schreef:Mik – Mik – Mik toch, dit is weer zo’n sluwe reactie op een alleszins redelijke opmerking mijnerzijds.
Ik vond hem wel sterk. :)
De vissen bijten goed trouwens, de laatste tijd ;-)
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door mikvanes »

Treintje:
De vissen bijten goed trouwens, de laatste tijd ;-)
Prima vis-weer.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door willi »

Treintje schreef:
. . . mijlenver af staat van hoe vrouwen er tegenaan kijken. Wat er in de geschiedenis allemaal gebeurd is doet er in hun beleving helemaal niet toe. Zij redeneren vanuit hun gevoel, hun emotie, hun eigen normatuur. En die zaken zijn allemaal gebaseerd op de hedendaagse rolverdeling, niet op het verleden.


Is dat misschien omdat ‘t hen beter uitkomt?

Ik kan me voorstellen dat de vrouw niets op heeft met de tijd dat ze nog netjes ’in de pas’ moest lopen. (zonder lange broek) (zonder hippe pakjes met veel bloot) (zonder top-baan)
Alleen voor de man was dat een goeie ouwe tijd! Een tijd die voor de vrouw nooit meer hoeft te herleven. Begrijpelijk!
Gevoel, emotie, normatuur? Kletskoek! Gewoon ratio.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door willi »

Zit ik nu tóch op een verkeerd forum? Een forum over hengelsport? Ook leuk!

Het aas was toch bedoeld om in te bijten?

Kijk mensen, als we dit forum gaan gebruiken om op een ludieke manier anderen in een dijenkletsende val te laten lopen, streven we m.i. ons doel voorbij.
Ik probeer serieus in te gaan op een onderwerp dat ik belangrijk genoeg vind om discriminerend op te treden.

Het ge-OH over de BH valt geheel binnen het doordrammen over ‘T’ en is wat mij betreft mijlenver verwijderd van het dragen van een rok met toebehoren.
Dit was juist de reden waarom ik ‘T’ afwees en naar dit forum verhuisde; ik was beslist niet van plan een opgevulde BH te gaan dragen om me leuk(alternatief) te kunnen kleden.

Hoogachtend,
Snoekbaars.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door jan »

Ze zitten momenteel in Amsterdam met hun hengels in de fontein vóór Americain.
Dus het zal wel even duren voor je response krijgt.
Buiten mij dan.
Groetjes, Koi karper.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Jan/Jannette
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 jun 2008 15:04

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door Jan/Jannette »

Wel ondanks ik hier niet veel schrijf zouden we inderdaad terug moeten naar de beginwaarden van dit forum dus man in rok.
Het gezever over BH's en zo moeten we op een ander forum doen maar niet hier.
Ik laat dan ook mijn hengels thuis en ga niet zitten vissen om een bepaalde reactie te ontlokken.
De stukjes van Willi Jan En Rokster en Treintje zijn tenminste nog relevant en gaan over rokken en wat er omheen bij komt kijken.
Ik heb mijn zegje gezegd Groetjes en om in vis soorten te blijven de
Groetjes van Goudvis
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door mikvanes »

Jullie zien een bh als iets totaal anders dan een rok. Dat was te verwachten.

Maar het probleem met die rok, het ongewone, zit hem voor een belangrijk deel bij het publiek. En dat koppelt die rok aan 'vrouw' en vindt die rok taboe voor mannen. En dat publiek ziet een bh op precies dezelfde manier.

Wij liepen vandaag met vijf mannen-in-rok door Amsterdam. Ik ben er behoorlijk zeker van dat wanneer we vijf mannen met bh waren geweest, we aanzienlijk minder in de kijker gelopen waren.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Gewoon, man in rok.

Bericht door willi »

Ahá, je verwachte het al!

Natuurlijk, een groepje mannen in een stad als Amsterdam, in rokken gekleed, zal zelfs in deze stad zijn opgevallen; met of zonder BH.

De rok is in de meeste gevallen groter (dus opvallender) dan een BH (die ook nog ‘ns ‘onder’ de kleding wordt gedragen, zoals ’t behoort bij ondersteunend ondergoed).
Alleen daarom al moge het duidelijk zijn dat het dragen van een BH minder opvallend is dan het dragen van een rok.

Het dragen van een BH door een man is bovendien zo volslagen idioot, dat de toeschouwer geneigd zal zijn het als een ludieke grap te beschouwen. Zoiets als een studentengrap.
Mits overduidelijk bedoeld als grap, zal de rok trouwens hetzelfde effect hebben.

Maar als serieus kledingstuk, correct gedragen met bijpassende andere kleding, zal men die rok zien als een aanvaring met de ingeburgerde ‘norm’ voor mannenkleding.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie