"... en hij staat je goed"

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door Henry-L »

Jos schreef:ik ben op dezelfde manier begonnen, Henry; ik heb mijn containers voor de diverse soorten afval aan de straatkant naast mijn oprit staan en liep dan altijd in rok via de garage naar buiten (kon ik eventueel weer snel naar binnen vluchten :? )
Ja ... <zucht> ... ik ken dat gevoel. Zoals ik al eerder eens heb verteld: in rok geparkeerd staan aan de voordeur. Of snel iets willen doen in de tuin en plots beseffen dat ik een rok draag ... om vervolgens 10 minuten te staan twijfelen of ik al dan niet een short zal gaan aantrekken of dat ik datgene in de tuin zal uitstellen tot ik een broek draag.

Juist om dit soort zaken te vermijden en tergelijkertijd tenvolle van het 'rok'-gevoel te kunnen genieten, ben ik overgeschakeld op uitsluitend kilts voor openbaar gebruik. Ik weet dat ik al mijn rokken uit een damescollectie heb. Hoe goed sommige ook zitten, het zullen altijd damesrokken blijven. Alleen binnenshuis draag ik nu nog wel eens een rok.

Omdat ik tegenwoordig thuis (en in de nabije omgeving) zo vaak in kilt gezien wordt, komen er ook steeds vaker reacties. Mijn buren hebben ondertussen hun schroom overwonnen en durven mij over mijn kilts aan te spreken. Dus heb ik voor mezelf wel bereikt wat ik wou bereiken. Verlost zijn van die knellende versmachtende broek en van de vrijheid van een rok-achtig kledingstuk kunnen genieten. Trouwens ... <kijkt schichtig links en rechts> Sssst ... met die plooien achteraan de kilt, vind ik een kilt er heel vrouwelijk uitzien, net een plooirokje.

;) Henry L
...
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door treintje »

Mooi hé, plooirokjes? Ik heb er ook een paar. ;) En ik draag ze ook nog! Onder andere in Amsterdam! Niet verder vertellen hoor! :D
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door mikvanes »

Ik voel iets van weemoed.

Het rokgevoel ben ik dus kwijt. Daar staat tegenover dat ik geen minuut, laat staan 10 minuten, bij de voordeur sta te aarzelen om naar buiten te gaan.

Heeft het ene iets met het andere te maken?

Ik weet niet wat je beter kunt hebben. Misschien moet je gewoon zorgen dat rokgevoel te houden en het vooral niet kwijt te raken.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door willi »

Juist om dit soort zaken te vermijden en tergelijkertijd tenvolle van het 'rok'-gevoel te kunnen genieten, ben ik overgeschakeld op uitsluitend kilts voor openbaar gebruik. Ik weet dat ik al mijn rokken uit een damescollectie heb. Hoe goed sommige ook zitten, het zullen altijd damesrokken blijven.

Tsja, kiltdragen = legaal rokdragen. Daar valt niets aan ‘te durven’.
Helaas vindt mijn echtgenote ze niet om aan te zien. Dan heeft ze toch liever dat ik (dames)rokken (en -broeken) draag.

Mooi hé, plooirokjes? Ik heb er ook een paar.

’t Zijn juist die plooitjes die ze afschuwelijk vindt. (smaak?)

Het rokgevoel ben ik dus kwijt. Daar staat tegenover dat ik geen minuut, laat staan 10 minuten, bij de voordeur sta te aarzelen om naar buiten te gaan

Hoe kan je het ‘rokgevoel’ nu kwijt raken. Een rok ‘voelt’ toch heel anders dan een broek. Daar kan je gewoon niet omheen! Vraag maar aan elke willekeurige vrouw. Juist dat ‘gevoel’ bepaald voor een deel haar (vrije) keuze.
Tenzij je met dat gevoel bedoelt, de spanning van het in ‘overtreding’ zijn. Dat moeten we inderdaad allemaal kwijt zien te raken.
Ikzelf ben ook al een eind op de goede weg als het om basic-rokken gaat.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door musa »

Raar om te zeggen maar ik ben het eens met Mik ,als ik een lange periode een rok draag dan verlies ik het ook dat rokgevoel ,soms loop ik een week zonder om dan ergens naar toe te gaan in rok ,en dat doet weer het rokgevoel opleven,ja ik weet het "ik zit raar in elkaar" :lol:
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door jan »

Willi, je kunt natuurlijk ook tegen je vrouw zeggen dat je de plooien om haar ogen niet mooi vindt, hoewel ik niet weet hoe hard ze kan slaan.

Een rokgevoel ken ik niet, wel een broekgevoel en dat is niet prettig.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door willi »

Mijn vrouw slaat met woorden, dat kan ook erg pijnlijk zijn.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door mikvanes »

Misschien moet je de mannentelefoon maar eens bellen.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door willi »

Misschien moet je de mannentelefoon maar eens bellen.

Nou, zo erg is ’t nog niet. Ik houd er wel van; van een vrouw met een eigen mening / mits redelijk. (redelijk voor een vrouw dan)

Niets meer te melden over je verloren rokgevoel?
Jammer, ik vond ’t wel een interessant thema.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door mikvanes »

Nou, toe dan maar.

Willi:
Hoe kan je het ‘rokgevoel’ nu kwijt raken. Een rok ‘voelt’ toch heel anders dan een broek. Daar kan je gewoon niet omheen! Vraag maar aan elke willekeurige vrouw. Juist dat ‘gevoel’ bepaald voor een deel haar (vrije) keuze.
Ik bedoelde vooral te zeggen dat ik dat positieve, dat euforische gevoel kwijt ben.

De laatste keer had ik een superwijde, lange balletrok die toch gewassen moest worden, aangetrokken voor het boodschappen doen met een wit coltruitje en een paar pumps. Het idee was dat zo'n wijde, lange rok wel leuk zou staan en weer eens wat anders was. Dat was geloof ik ook wel zo. Een paar bakvissen op de fiets barsten in proesten uit, maar dat vond ik niet zo'n punt. Hadden ze me in ieder geval niet over het hoofd gezien.

Na het boodschappen doen, moest ik koken en omdat ik laat was, hield ik die rok maar even aan. Op zich heb je geen last van die rok, want het is wijd, soepel en niet warm. (Lange rokken kunnen in het dragen heel warm zijn.) Maar dan moet je de trap op met iets. Dan heb je dus 1 hand nodig om die rok op te tillen. Eigenlijk moet dat met 2 handen, maar goed. In de andere hand heb je dan het vrachtje. En als je dan toch nog op de rand stapt of mis stapt, ga je onderuit, want je hebt natuurlijk geen derde hand. Goed, na enkele malen de trap overleefd te hebben, ging ik aan het werk achter de computer. Daar staat een sjieke bureaustoel bij met wieltjes. En zo'n lange rok sliert over de grond en inderdaad. De wieltjes zogen dus gretig de stof naar binnen. Tegen de tijd dat je dat merkt, zit alles muurvast en heb je geen ruimte meer om op te staan. Nadat ik de stof er weer uit had geprutst, voorzichtig naar boven gegaan en snel een legging aangetrokken.

Ik kan mij niet herinneren ooit een rok aangehad te hebben, die echt lekker zat.

Als ik mijn vrouw als willekeurige vrouw vraag, wat zij van rokken vindt, krijg ik precies een soortgelijk verhaal te horen. Rokken staan misschien leuk, maar zijn in het dragen pure ellende.

Dus je zou kunnen zeggen, ik heb wel een rokgevoel, maar een negatief.
Plaats reactie