"... en hij staat je goed"

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door jan »

Nou Mik, volgens mij kun je beter vóór de computer zitten, dan zie je het scherm tenminste; aan de achterzijde zijn slechts kabeltjes.
Als ik een rok heb die niet prettig zit verdwijnt 'ie in zo'n derdewereld bak.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door willi »

Ik bedoelde vooral te zeggen dat ik dat positieve, dat euforische gevoel kwijt ben.

Dat begreep ik, dat heb ik met korte rechte rokken; die doen me ook niets meer.

. . . aangetrokken voor het boodschappen doen met een wit coltruitje en een paar pumps.

Tja, ‘pumps’. Dat is voor het publiek vaak net iets te veel.
Maar ik geef toe, die staan toch het bést – bij een (wijde) rok. Ze houden het karakter van de rok onaangetast.

Maar dan moet je de trap op met iets. . .

Eén van de twee rokken die het oordeel van mijn echtgenote hebben overleefd is een lange, wijde, soepelvallende rok. En inderdaad, ik struikel nog wel ‘ns over de zoom bij het bestijgen van de trap en dat soort dingen.
Ik ben ’t met je eens, makkelijk dragen is zo’n rok niet, maar ‘t staat prachtig; het fraaie silhouet bevredigd mijn gevoel voor stijl en schoonheid. En dat is ook wat waard; vind ik.

Ik kan mij niet herinneren ooit een rok aangehad te hebben, die echt lekker zat.

Dat is jammer, want het is toch onze bedoeling de rok toe te laten tot de mannengarderobe.

Als ik mijn vrouw als willekeurige vrouw vraag, . . . Rokken staan misschien leuk, maar zijn in het dragen pure ellende.

Dat hoor ik vaker, maar wel van vrouwen die 100% broekdragers zijn geworden en zich niet meer (des vrouwelijks) druk maken om kleding. Hun plaatje is dus vermannelijkt . . . zou jij, als gescheiden kleding (m/v) aanhanger, behoren te zeggen.
Ikzelf spreek nog dagelijks vrouwen die daar heel anders over denken. Vrouwen die juist een broek waardeloos vinden zitten.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door jan »

Ik heb ook een lange rok met elastische tailleband en daar stop ik een stukje onderrand in als ik de trap op ga.
Zo heb ik beide handen vrij.
Eenvoudig en effectief.
Laatst gewijzigd door jan op 04 sep 2011 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door willi »

Zo kan 't ook Jan. Geen probleem dus.

Iets Anders.
Beste Mik, wat moet ik me voorstellen bij een balletrok?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door mikvanes »

Dit is een echte balletrok. Dat wil zeggen dat hij in de eerste plaats gemaakt is om door balletdansers en danseressen bij voorstellingen gedragen te worden. Gekocht in een winkel voor balletkleding. Dus hij knelt niet, is heel wijd en zwierig, is licht, is niet warm en is gemakkelijk wasbaar. Op zich dus een heel mooie rok die ook nog heel prettig zit. Alleen geeft die lengte dus, zodra je hem steeds aanhebt, wel eens wat problemen.

Willi:
Ik ben ’t met je eens, makkelijk dragen is zo’n rok niet, maar ‘t staat prachtig; het fraaie silhouet bevredigd mijn gevoel voor stijl en schoonheid. En dat is ook wat waard; vind ik.
Ja, het staat inderdaad heel mooi. Dus, als showgirl/-boy vind ik het een prima rok, alleen niet om thuis steeds aan te hebben.
Laatst gewijzigd door mikvanes op 05 sep 2011 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door mikvanes »

Jan:
Ik heb ook een lange rok met elastische tailleband en daar stop ik een stukje onderrand in als ik de trap op ga.
Zo heb ik beide handen vrij.
Eenvoudig en effectief.
Ja, dat is op zich wel een oplossing. Maar echt handig vind ik het nog steeds niet. Moet ik eerst die zoom instoppen voordat ik de trap opkan.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door jan »

Je kunt ook problemen creëren................
.......................of een kortere rok aantrekken...............................
.......................desnoods de lange rok 20cm inkorten......................
.......................verder zou ik er niet zo'n punt van maken...................
Laatst gewijzigd door jan op 05 sep 2011 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door willi »

Ik vond je eerste reactie leuker Jan.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door mikvanes »

Jan:
Je kunt ook problemen creëren................
.......................of een kortere rok aantrekken...............................
.......................desnoods de lange rok 20cm inkorten......................
.......................verder zou ik er niet zo'n punt van maken...................
Ik vind het geen probleem. Ik zeg alleen dat zelfs die rok minder gemakkelijk draagt dan een legging.

Inkorten zou hem volledig bederven.

Kijk, ik draag die rok niet omdat hij zo handig draagt, maar omdat hij leuk/bijzonder staat. En voor dat doel werkt hij gewoon heel goed en beter dan een simpele, korte rok.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: "... en hij staat je goed"

Bericht door willi »

Ik vind het geen probleem. Ik zeg alleen dat zelfs die rok minder gemakkelijk draagt dan een legging.

Een legging . . , dat is vanzelfsprekend de prettigs dragende broek die er bestaat; maar dan wel met tuniek erover, anders flatteert het niet. Vind ik.

Kijk, ik draag die rok niet omdat hij zo handig draagt, maar omdat hij leuk/bijzonder staat. En voor dat doel werkt hij gewoon heel goed en beter dan een simpele, korte rok

Kijk, dat bedoel ik.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie