verplicht in de openbaarheid?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door mikvanes »

Karel:
Ik ben deze draad ooit begonnen omdat ik mij wilde verzetten tegen de toenmalige ondertoon op dit forum waar van leden verwacht leek te worden dat ze zoveel mogelijk moesten rokken, ongeacht wat de omgeving er van vond. Als een aspirant lid meldde dat hij zijn grootmoeder of een nietsvermoedende winkeljuffrouw met zijn drang had geconfronteerd, riep iedereen in koor: 'goed zo, ga zo door in het belang van de goede zaak'. Ik zie nu dat veel leden zich uitspreken voor rokken voor zover dat in hun situatie en in hun relatie past. Dat vind ik in korte tijd veel vooruitgang. Ik ga er een borrel op drinken.
Proost! :)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door willi »

Sorry Mik, ik ‘Moet’ jouw verhaal wel opsplitsen, omdat er zoveel onjuiste conclusies in staan.

Maar voor jou lag dat heel anders. Jij wou gewoon man zijn.

Voor zover ik me kan herinneren was ik inderdaad gewoon man. Tenminste, ik heb geen klachten gehoord van mijn echtgenote.

Als je dat zo graag wilt, ga je niet in rok lopen.

Dat kwam toen ook niet in me op. Jammer hè?

Maar dan kom je een mooie rok tegen die je helemaal warm maakt.

Dan ruil ik een niet goed passend (heren)jack in en ontdek ‘toevallig’ een bijzonder mooie rok, die er zo ‘stoer’ uitzag dat ik besloot hem te passen (ik had persoonlijk geen problemen met het dragen van rokken door mannen. De Schotten doen het immers ook).
En, tot mijn niet geringe verbazing/vreugde stond deze rok me fantastisch. Overigens was het flink kil in die winkel, van enige warmte heb ik niets gemerkt.

En tegelijkertijd heb je ook nog heel sterk het idee dat een rok voor een man niet kan.

Met deze zin heb ik enige moeite, omdat de volgorde in tijd niet helemaal klopt en dat ‘idee’ van jou niet overeenstemt met mijn mening; over dat niet kunnen en zo.

Even later heb je heel opgewonden die rok gekocht . . .

Nou, opgewonden. Het geeft me altijd een goed gevoel als ik wat moois koop.

en vervolgens blijf je met allemaal ingewikkelde verhalen komen om je rok dragen goed te praten, terwijl je ook nog eens zegt dat je gewoon man wilt zijn. Hoe je het ook draait of keert, dat blijft gewoon wringen.

– Ingewikkelde verhalen – goed praten – gewoon man zijn – het blijft wringen.
Sorry, hier kan ik je niet meer volgen. Dit wordt me te wetenschappelijk. Of is ’t gewoon raaskallen?

. . . alleen blijven de meeste van die andere mannen wat beter bij hun van buiten geleerde lesje. Maar juist dat je dat niet doet, maakt je wel sympathiek.

Een van buiten geleerd lesje?
Dat kan ik inderdaad niet; dat ‘van buiten leren’. Daarom ben ik zo laagopgeleid gebleven.
Maar fijn dat je me toch nog sympathiek vindt, al klinkt het compliment wat neerbuigend.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door willi »

Een bh-tje? Dát draag je niet als man. Dát heeft een vrouwelijke uitstraling en dient geen enkel nut!
Mik:
En een rok wel?
Interessant. Waar ligt de grens? Mogen oorclips?

Zucht, moet ik dit nu wéér uitleggen?
Een bh is een borstenondersteunend hulpmiddel. Dat heeft bij een vrouw zin, bij een man niet
De rok is een ‘kledingstuk’ voor vrouwen en mannen.
Oorversieringen (in gaatjes) zijn al generaties lang in gebruik bij beide geslachten.
Weet je ’t nu weer?

Alweer mis!
Ik draag wel een bh als dat zo uitkomt. En ja, dat heeft een vrouwelijke uitstraling. En nee, dat heeft wel degelijk een bepaald nut als ik het draag. Die functie is heel simpel en voor de hand liggend: het geeft een vrouwelijke uitstraling en omdat ik man ben (biologisch gezien) geeft dat een bijzonder effect.

Daarom ben jij ook een travestiet!

En dat dat laatste zo is, blijkt ook uit het gegeven dat de Hema Andrej Pejic gebruikte als model voor haar push-up bh.

Hij ook!

Wat je met de bovenstaande uitspraak vooral demonstreert is, zijn twee dingen.
1. Het taboe, dat mannen geen dameskleren behoren te dragen, bestaat voor jou nog steeds.

Niets van dit alles beste Mik.
Voor mij bestaat alleen “vrijheid blijheid”. Niks geen taboe, Dameskleren bestaan niet, maar wel ondersteunende hulpmiddelen speciaal voor dames.

2. Dat je je helemaal niet realiseert dat die vrouwelijke uitstraling modisch gebruikt kan worden. Jij ziet die uitstraling maar als lastig, terwijl het mij juist gaat om die uitstraling.

Waar zie je me voor aan, ik ben nog niet seniel.
Natuurlijk kan een bh voor een modische, vrouwelijke uitstraling zorgen. Voor jou, als travestiet is dat onontbeerlijk. Voor mij hoeft dat inderdaad niet.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door willi »

Ik was niet van plan om te reageren op tekstregels die verwijzen naar reeds lang bekende fenomenen.

Maar ja, de naam Willi moet weer zonodig vallen, dus vooruit maar weer.

Karel:
Willi is waarschijnlijk een puttertje, maar we zullen het nooit zeker weten. Ik kan daar wel mee leven.

Zit dat puttertje je zo hoog Karel? Is dat beestje zo belangrijk voor je?

Ik vind het erger dat hij mij met een fascist vergelijkt en dat niet terugneemt na er nog eens een nachtje over geslapen te hebben.

Ik zou je met een fascist hebben vergeleken? Dan ben ik toch bang dat je niet ‘goed’ hebt gelezen. Hoogstens trok ik een niét persoonsgerichte ‘algemene’ vergelijking.

Ik lees bovendien dat verschillende van hen -onder wie Willi - spreken van een zekere worsteling met de rok die op die manier tot een goed einde gebracht lijkt te zijn. Dat is eerlijk en ik hoop dat het beklijft.

Bij een ‘worsteling’ denk ik toch echt aan een ander soort inspanning best Karel.
Je bezig houden met de ‘mogelijke’ problematiek rond het rokdragen op een serieuze doch ongeëmotioneerde wijze komt dacht ik dichter in de buurt.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door willi »

Belangrijker nog is dat Willi er mee kan leven en dat schijnt goed te lukken.

Wat ik interessant vind, is dat hij niet net als Karli rechtdoor gaat, terwijl hij ook niet helemaal rechtsaf is geslagen. . . . . . En tegelijkertijd zie je uit zijn reacties ook een heel stel van die Karli-achtige problemen

Hoeps! Daar issie weer! Willi.
Als jullie zo doorgaan ga ik me nog ‘ns belangrijk voelen.
Karli-achtige problemen!? Wat zijn dat? Heb ik die ook?
Ik heb toch echt niet het gevoel onder iets Karliaans gebukt te gaan.
Maar ja, op dit forum weet je dat nooit zeker.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Wim Jansma
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:32

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door Wim Jansma »

karel schreef:.....verschillende leden maken er melding van dat ze hun neiging tot rokdragen matigen als gevolg van een afspraak met hun partner. Daar heeft dus een gesprek plaatsgehad en een compromis is het resultaat. Verschillende leden melden vervolgens dat de situatie daarmee voor hen stabiel en harmonisch is..... Ik zie nu dat veel leden zich uitspreken voor rokken voor zover dat in hun situatie en in hun relatie past. Dat vind ik in korte tijd veel vooruitgang. Ik ga er een borrel op drinken.
Mooi gezegd Karel, dat stabiel en harmonisch. Ik behoor in ieder geval tot degenen die wel degelijk rekening willen houden met hun partner en hun omgeving. Ja, ik kom er zelfs graag voor uit: mijn vrouw, aan wie ik 43 jaar geleden eeuwige trouw heb beloofd, komt op de eerste plaats.

Houje, ik drink een rood wijntje met jou. Ik heb trouwens (kijkt opeens heel kwiek...) nog een Pommerol grand cru 1996 staan.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door willi »

Verdikkeme Wim, waarom heeft internet nog geen doorgeefluik voor vloeistoffen?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Wim Jansma
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:32

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door Wim Jansma »

willi schreef:Verdikkeme Wim, waarom heeft internet nog geen doorgeefluik voor vloeistoffen?
Hoewel wij nogal verschillend zijn, zou ik best eens met je willen toasten. Op de rok voor mannen. Op deze tijd. Ach....wie weet.
Wim
Plaats reactie