verplicht in de openbaarheid?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door Viqueen »

willi schreef:Willi:
Moet dat dan, extra status krijgen? Meer vrouwen krijgen?
Mik:
Waarom zou je als man een rok willen dragen als dat vooral problemen (op straat, op je werk, in je relatie) oplevert?


Dom van mij natuurlijk, maar ik snap dit antwoord op mijn vraag niet.
Wat Mik bedoeld is dat vrouwen er in de regel wel mooi uitzien,en mannen niet die met kleding bezig zijn.En daar heeft hij wel een punt.En mensen willen nou 1 maal een leuk uitgedost iemand zien,en dat lukt vrouwen beter dan mannen.

Dat is 1 van de redenen waarom ik waarschijnlijk[en hopelijk] nooit in een rok naar buiten zal gaan[of binnen] want het trekt de vrouwen niet aan,en ik wil graag dat een vrouw me aantrekkelijk vind.
En het ziet er inderdaad vreemd uit,heeft ook te maken met een mannenhoofd erboven.Sommige dingen moet je gewoon accepteren.er zijn nog genoeg andere kledingstukken die je wel als man kan dragen,en wat ook steeds meer geaccepteerd word[mede dankzij de sport]
Het komt wel duidelijker bij me binnen en ben daar blij om,niet de obsessie te hebben om beslist een rok of hakken te dragen.
Het zou niet zo moeten zijn en ben voorstander van vrije kledingkeuze,maar wil er graag aantrekkelijk uitzien voor de andere sexe, vandaar mijn mening is aangepast.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door willi »

Nou Viqueen, dat gaat goed zo. Dus, wég met die rok!
Ergens heb je nog gelijk ook. Niet vanwege de sores in het openbaar, maar om het gezanik hier op het forum.

‘Rok voor mannen’ heet deze site; edoch, deze naam schept verwarring als men denkt hier thuis te zijn bij gelijkgestemden. Voor hen die dat nog niet wisten, deze site is juist bedoeld als waarschuwend medium.

“Rokdragen? Begin er niet aan! Het werkt verslavend en brengt u en de uwen aan de rand van de sociale afgrond!”.

Slechts als men in staat is de rok als een gewoon (ongeslachtelijk) kledingstuk te zien, kan men er, zij het met mate, heel voorzichtig en met voldoende combinatievernuft aan beginnen.
Beschikt u niet over laatstgenoemde capaciteiten, doe ’t dan niet; u loopt anders voor gek.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door Jos »

willi schreef:‘Rok voor mannen’ heet deze site; edoch, deze naam schept verwarring als men denkt hier thuis te zijn bij gelijkgestemden. Voor hen die dat nog niet wisten, deze site is juist bedoeld als waarschuwend medium.
waar zijn wij hier mee bezig: een waarschuwend medium ???? :x
de bedoeling is mannen, die graag een rok dragen, te ondersteunen. Zo staat het er ongeveer als je site opent.
willi schreef:“Rokdragen? Begin er niet aan! Het werkt verslavend en brengt u en de uwen aan de rand van de sociale afgrond!”.
Als jij er zo over denkt, doe je het gewoon niet, maar later een ander in zijn eigen waarde; hij heeft recht op zijn eigen mening en beroept zich eventueel op zijn eigen ervaringen.
Daarmee zijn we meteen weer terug bij de opening van dit item door Karel :D :D :D
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door willi »

Beste Jos, 'ik' denk daar niet zo over, maar anderen wellicht wel!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door Jos »

Beste willi, denk aub alleen voor jezelf en niet voor anderen, dat kunnen zij prima zelf.
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door willi »

Die tekst van mij was sarcastisch bedoeld, of op z'n minst badinerend.
Hiermee schets ik de heersende toon op dit forum. En vooral het doorlopend doordrammen over dat travestie- en transgendergedoe. Zaken die we juist dachten achter ons te kunnen laten doormiddel van dit 'opbouwende' forum.
Gewoon Mannen in Rok.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
karel
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2011 14:08

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door karel »

Willi / Jos,

waar het mij om ging en nog steeds gaat, is dat het dragen van een rok mij plezier verschaft. Dit forum heeft me enorm geholpen om dat in context te zien en die neiging van mijzelf beter te begrijpen. Wat vind ik er eigenlijk zo plezierig aan, wat geef ik op in ruil voor dat plezier?
Ik heb er een beetje een hekel aan gekregen in de loop van de afgelopen maanden dat we die dingen kennelijk slechts met moeite productief en met respect voor elkaar kunnen bespreken. Het lukt, maar het zou allemaal wel wat vriendelijker mogen. Wat ik vooral jammer vind, is dat we soms tegen nieuwelingen roepen dat ze vooral onmiddellijk de straat op moeten. Zo vaak mogelijk, zo openbaar mogelijk. Dat wordt hier soms als moreel verheffender afgeschilderd dan het dragen van een rok met mate, thuis, of bijvoorbeeld niet in je eigen woonplaats. En we gaan wat mij betreft echt over de lijn, als we nieuwelingen voorspiegelen dat er geen problemen aan die rok vast zouden zitten.

Maar we gaan voor mij helemaal over boord als we zoals Willi nogal eens doet, de problemen met de rok associeren met iets kwaads of stompzinnigs dat in het algemene publiek zou zitten. Het publiek is geprogrammeerd zoals het geprogrammeerd is. Het publiek verwacht een vrouw in een rok en associeert dat met schoonheid. Een man in een rok wordt waargenomen als zonderling op z'n best. Als we het publiek uitleggen dat de rok beter bij de mannelijke anatomie past en prettiger zit, worden we niet geloofd; men vermoedt (latente) auto-erotische motieven, en daar heeft men in algemene zin nog gelijk in ook, leer ik op dit forum. Mik noemt dat laatste onze fetish. Dat was een belangrijk inzicht voor me; ik merk vooral als ik een paar dagen achter elkaar rokken draag, dat het me beter afgaat, en dat is volgens mij, omdat die fetish dan verdwijnt.

Mik, Treintje, Viqueen en vele anderen hebben hier op dit forum zo langzamerhand toch wel bewezen dat de rok niet alleen iets moois in ons losmaakt. Men vindt ons niet zo mooi als we soms denken, in die rok. We vinden het ding te belangrijk om hem goed te kunnen dragen. Misschien is het te leren, ik hoop het van harte, ik zie er op dit forum af en toe een voorbeeld van.

Ik heb het doel van dit forum (even los van hoe het er letterlijk staat) altijd opgevat als: klankbord voor mannen die graag een rok willen dragen. Zo ben ik hier beland, en daarin heeft dit forum mij niet teleurgesteld.

Ik ben door de volgende stadia gegaan met mijn rokken:
1 rok is een lekker ding voor vrouwen
2 rok is een lekker ding
3 rok is een lekker ding voor mij
4 moet een rok kunnen dragen want ik berokken niemand schade
5 moet overal en altijd kunnen
6 het kan (niemand houdt me tegen en ik krijg geen geshockeerde reacties)
7 ik word eenzaam met die rok
8 misschien moet ik mij meer aantrekken van mijn publiek (en mijn naaste omgeving)
9 rok blijft een lekker ding
10 rok is een lekker ding voor vrouwen.

Ik ben dus bijna terug bij af, al heb ik een hoop geleerd. Ik denk dat ik af en toe nog wel eens een rok zal dragen, maar hij mag niet meer zo belangrijk worden. Ik hoop ook echt dat we onszelf en ons publiek nog eens kunnen herprogrammeren, zo dat we een rok kunnen dragen zonder dat het een fetish is, en daarin door het publiek geloofd en gerespecteerd worden.

Dat lijkt mij het echte doel, al is er misschien een generatie voor nodig.
Ik wens alle forumleden een heel gelukkig nieuwjaar.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door mikvanes »

Dank je wel, Karel, voor je nieuwjaarswens en voor je evenwichtige bijdrage. Jij en alle forumleden ook een goed 2012 toegewenst.
waar het mij om ging en nog steeds gaat, is dat het dragen van een rok mij plezier verschaft.
Dat is mooi en zou ik dan proberen zo te houden. Ergens ben ik jaloers op je.
Dit forum heeft me enorm geholpen om dat in context te zien en die neiging van mijzelf beter te begrijpen.
Voor mij was en is dat ook de reden om mee te doen aan dit forum. En ook bij mij is het zo, dat ik door dit forum een heel aantal dingen duidelijker heb gekregen. Zelfs dit weekend nog, hoewel sommige dingen me bepaald niet onberoerd hebben gelaten.
Ik heb er een beetje een hekel aan gekregen in de loop van de afgelopen maanden dat we die dingen kennelijk slechts met moeite productief en met respect voor elkaar kunnen bespreken. Het lukt, maar het zou allemaal wel wat vriendelijker mogen.
Helemaal mee eens, maar ik begrijp ondertussen, denk ik, ook dat probleem beter. Ik denk dat je op dit forum twee of drie groepen hebt. De leden van zo'n groep hebben bepaalde ideeën over dat rok dragen. Die ideeën heb je soms al heel lang en zijn ook belangrijk voor je omdat dat rok dragen een belangrijk aspect van je leven vormt. Dan krijg je hier op het forum te maken met totaal andere denkbeelden. Dat is heftig en moeilijk. Zo'n forum heeft dus iets van een clubje gelovigen. Onder elkaar is het gezellig en is iedereen het met elkaar eens, maar dan zitten er ook van die ketters op die totaal foute ideeën hebben en die nog uitdragen ook. Dus, ik ben het een beetje geneigd het te zien als botsende geloofsovertuigingen. We geloven allemaal in dezelfde god, maar ieder op zijn eigen manier en alle andere manieren zijn natuurlijk helemaal fout.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door willi »

De eenzame strijd van Willi tegen de publieke windmolens.

Karel:
Maar we gaan voor mij helemaal over boord als we zoals Willi nogal eens doet, de problemen met de rok associeren met iets kwaads of stompzinnigs dat in het algemene publiek zou zitten. Het publiek is geprogrammeerd zoals het geprogrammeerd is.

Karel, beste jongen, je hebt me bekeerd. Wij, rokdragende mannen zijn gewoon een stel seksneuroten die maar niet doorhebben dat we ons met dat rokdragen volledig afzonderen van, en afzetten tegen het heiligdom ‘Publiek’.

Het was stom van me te menen dat een kledingstuk in de vorm van een rok, niéts meer was dan slechts een kledingstuk . . , als elk ander.
Jij Karel, hebt iets gepresteerd dat Mik en Treintje maar niet wilde lukken, namelijk mij doen inzien, dat ik er volkomen naast zit. Wel, ik heb het licht gezien.

Carlo Boshart (jurylid danswedstrijd) zei ’t gisteren nog zo kernachtig: “het publiek heeft altijd gelijk!”.

“Het publiek ‘verwacht een vrouw in een rok’ en associeert dat met schoonheid”.

Helemaal mee eens. Handen af van de rok. Alleen vrouwen kunnen deze met verve dragen, want alleen zij is mooi (schoon).

Men (het publiek) vindt ons niet zo mooi als we soms denken, in die rok. We vinden het ding te belangrijk om hem goed te kunnen dragen. Misschien is het te leren, ik hoop het van harte, ik zie er op dit forum af en toe een voorbeeld van.

Nou Karel, vergeet ’t maar. Het blijft geen gezicht, zo’n ‘kale’ hutkoffer in een rok.

1 rok is een lekker ding voor vrouwen
2-9 . . .
10 rok is een lekker ding voor vrouwen.

Dit Karel, vind ik in en in triest. Dit lijkt op mannengenocide en is op z’n mist mannendiscriminatie.
Maar ja, het is niet anders.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: verplicht in de openbaarheid?

Bericht door willi »

. . . De leden van zo'n groep hebben bepaalde ideeën over dat rok dragen. Die ideeën heb je soms al heel lang en zijn ook belangrijk voor je omdat dat rok dragen een belangrijk aspect van je leven vormt.

Voor sommigen is dat inderdaad alleen de rok, zodat dit kledingstuk een fetish voor hen wordt. Maar er zijn ook anderen, die ‘kleding’ wat algemener, wat breder zien. Zij zitten niet vastgebakken aan die rok en stappen met gemak in iets anders.

Dan krijg je hier op het forum te maken met totaal andere denkbeelden.
Zo'n forum heeft dus iets van een clubje gelovigen. . . . en is iedereen het met elkaar eens, maar dan zitten er ook van die ketters op die totaal foute ideeën hebben en die nog uitdragen ook. . . . het te zien als botsende geloofsovertuigingen. . . . en alle andere manieren zijn natuurlijk helemaal fout.

En zo hoort het ook. De anderen hebben altijd ongelijk en dat laten we ze merken ook!
Godzijdank is er in dit land godsdienstvrijheid!

Wat de ene sekte ziet als travestie, ziet de andere als kledingvrijheid.
Waar de ene het publiek aanbidt, aanbidt de andere het individu.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie