Shoppingtrip naar Dusseldorf

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Shoppingtrip naar Dusseldorf

Bericht door Jos »

allereerst wil ik reageren naar Didi, want daar gaat het hier over:
fijn dat je eigen ding kunt doen, samen met je vriendin. Ga zo door.
Vraagje tussendoor: denk je er ook wel eens aan om haar een complimentje te geven over haar kleding ?
willi schreef:Heb wel gemerkt dat er "aandacht" was voor mn kledij, enkel een aantal giechelende / lachende tienermeisjes waren minder aangenaam ...
Tja, tienermeisjes (bakvissen) hebben er de meeste moeite mee. Overigens giechelen die wichten vrijwel doorlopend.
Dat vind ik helemaal niet vreemd; eigenlijk denk ik dat deze meisjes misschien wel jaloers op ons zijn. Wij kleden ons zoals wij dat fijn vinden, terwijl zij vaak bang zijn zich afwijkend te kleden, bang voor het commentaar van leeftijdgenoten
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Shoppingtrip naar Dusseldorf

Bericht door mikvanes »

Willi:
Maar waarom zou je door een rok in de shit zitten.
Dat is heel simpel. Als jij een rok draagt, ben je voor je mannelijke collega's afwijkend. In het begin lijkt dat geen problemen te geven, maar na verloop van tijd blijk je tot net iets minder een normale collega te zijn dan de rest. Het gaat dus werken als een soort slinger. Hoe langer het duurt, hoe meer je buiten de groep komt te liggen. Je kunt nog zo je best doen, je kunt het proces vertragen, maar je houdt het niet tegen.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Shoppingtrip naar Dusseldorf

Bericht door willi »

Maar waarom zou je door een rok in de shit zitten.
Dat is heel simpel. Als jij een rok draagt, ben je voor je mannelijke collega's afwijkend.


Dus dat is ’t probleem; je ‘mannelijke’ collega’s. Tja, die heb ik niet en daar ben ik dan ook zeer content mee.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Shoppingtrip naar Dusseldorf

Bericht door mikvanes »

Krijg net een mail van iemand die in zijn buurt in rok e.d. gaat lopen. Dat blijkt dus toch ook bepaalde problemen te kunnen geven. Kan hier verder niet al te specifiek worden. Maar het hoeven dus niet altijd collega's te zijn die er problemen mee hebben.
Plaats reactie