Rommelen in rok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Rommelen in rok

Bericht door willi »

. . . waarop zij zei dat het toch niet alledaags is. Dat klopt ook, want ik draag niet alle dagen rokken met panty's.

Leuk gereageerd Sam.

. . . maar was wel benieuwd hoe ik mij er in beweeg.

Wat bedoelde ze daar nu precies mee?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Rommelen in rok

Bericht door sam »

Hi Willi,
Het rondlopen in rok is toch wel iets anders dat het rondlopen in een rok. ook als je gaat zitten dan is dat anders en daar doelde zij op.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Rommelen in rok

Bericht door willi »

Ahá! Dat is duidelijk.
Ze wilde wel ‘ns zien/weten of jij je wel naar behoren kan gedragen in een rok.
‘Netjes uit een auto stappen is ook zoiets’.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Rommelen in rok

Bericht door sam »

Ja en dat lukt mij wel. Ik draag ze niet veel maar het gaat om de kwaliteit
Kiltmans
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:19
Locatie: Brielle

Re: Rommelen in rok

Bericht door Kiltmans »

Ik loop nu al maanden lang vrijwel uitsluitend rond in utilikilts. Krijg de meest uiteenlopende reacties.
Door het overwegend frisse weer draag ik er meestal een mailllot onder, gewoon omdat het anders te koud is.
Ik voel me echter voor 100% een man hoor.
Mijn vrouw heeft er soms wel problemen mee, ze wil niet met mij in kilt naar de kerk bijv.
Dus pas ik me dan maar een beetje aan.
Verder gaan we wel (beide in rok) boodschappen doen en winkelen in de stad (Rotterdam)
Dus naar de rommelmarkt ga ik op 21 april ook in kilt.
:roll:
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2108
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rommelen in rok

Bericht door Jos »

Kiltmans schreef:Verder gaan we wel (beide in rok) boodschappen doen en winkelen in de stad (Rotterdam)
Heel fijn Kiltmans, dat je dit soort dingen samen met je vrouw kunt doen.
Is het geen goed idee om, samen met je vrouw, naar de eerstvolgende bijeenkomst te komen ?
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Rommelen in rok

Bericht door willi »

Kiltmans schrijft:

Ik voel me echter voor 100% een man hoor.


Beste jongen, je hoeft je nier te verdedigen hoor, het dragen van een maillot door een man is heel gewoon. Zelfs gewoner dan een rok!

Mijn vrouw heeft er soms wel problemen mee, ze wil niet met mij in kilt naar de kerk bijv.
Dus pas ik me dan maar een beetje aan.


Dit vindt ik jammer; maar ja, je kunt niet alles hebben.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Rommelen in rok

Bericht door sam »

willi schreef:Kiltmans schrijft:

Ik voel me echter voor 100% een man hoor.


Beste jongen, je hoeft je nier te verdedigen hoor, het dragen van een maillot door een man is heel gewoon. Zelfs gewoner dan een rok!
Ik denk dat niks te maken heeft met 100% man zijn of niet. Het zijn hooguit het benepen deel van het volk dat zo denkt. Gewoon doen. 2e paasdag even gaan fietsen in een halflange grijze corduroy rok met grijze panty. Wel mensen die opkeken, geen reacties. Begon het op een gegeven moment te regenen, zeiknat geregend, maar in een warme huiskamer vlieg het allemaal zo droog.
wallie
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:22

hond uitlaten

Bericht door wallie »

Als mijn vrouw ochtenddienst heeft ga ik altijd gelijk met haar op,meestal schiet ik dan even in de rok.
Maak dan haar brood en zwaai haar uit, dan laat ik ook nog even de hond uit en ga er dan weer even in.
Meestal is er verder nog niemand op straat dan, afgelopen week was het anders het was redelijk weer en er waren al mensen op straat de eerste deed of ze me niet zag.
Een meisje wat voor bij kwam trok even haar wenkbrauwen op en mijn buurvrouw lag zowat door het raam.
Waarschijnlijk was het niet eerder opgevallen, ze heeft er nog steeds niet van gezegd en waarschijnlijk gaat dat ook niet gebeuren ik denk dat mensen het niet zo gauw van mij verwacht hadden, ik ben vrij breed van postuur en in hun ogen op en top man(ze moesten eens weten).
Wat ik het liefst draag zijn spijker rokken zo heb ik hem in het wit zwart en blauw, de reden dat ik er nog niet zo heel veel openbaar mee ben is omdat ik nog geen goeie schoen of laars erbij heb.
Maar dat gaat zeker nog komen.
Hoe meer mannen er mee naar buiten komen des te beter, zo kan het sneller geaccepteerd worden.

Groet Waldo
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Rommelen in rok

Bericht door sam »

Gelijk heb je! Ik denk dat voor mannen de spijkerrok wel ideaal is. Als het wat kouder is de wat langere
Plaats reactie