Eerste rok-ervaring

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Eerste rok-ervaring

Bericht door Ben »

Nou, het is gelukt. Ik heb een rokje aangeschaft en ik moet zeggen het draagt super! Ik had al een aantal keren de complimenten over mijn benen gehad en dat heeft me zeker over de schreef getrokken. Omdat ik een absolute leek ben in rokkenland, ben ik maar eens ergens begonnen. Mijn voorkeur gaat uit naar kort. Mijn lange benen komen zo extra tot hun recht en ik voel me er (denk ik) beter in. Op de website van Lieberman kwam ik deze kiltliner tegen en het model sprak mij direct aan. Verder mag het van mij ook wel een beetje doorschijnend zijn, dus dat kwam goed uit. Ik ben wel een beetje van de sexy.

Afgelopen week ben ik eens wat gaan experimenteren met dit rokje en toen ik mezelf zo voor de spiegel zag, dacht ik daar zie je niks van als je er niet op let. Ik had gehoopt dat het gisteren iets beter weer zou zijn, want als de zon schijnt valt het natuurlijk wat meer te billijken om met bloten benen over straat te gaan, maar ik was in the mood. Onderweg ben ik een eindje door het bos gelopen. (km of 8. 4 heen 4 terug) Op de heenweg geen kip tegengekomen, op de terugweg een koppel of 4. Een echtpaar wat de weg kwijt was, heb ik nog een vriendelijk gesprek mee gevoerd en gewezen waar ze heen moesten.

Met de vrouw had ik direct een klik. Ze was echt heel aardig en ik zag dat ze me af en toe wat onderzoekend aankeek, maar over mijn outfit zei ze niks. Wat zou ze gedacht hebben? Ik vond het in ieder geval helemaal top en erg opwindend. Dit wordt natuurlijk dikke pret van de zomer.
Bijlagen
IMG_7482 - 2.jpg
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Eerste rok-ervaring

Bericht door Jos »

hallo Ben,

mooi dat jij er zo blij mee bent en meteen een positieve ervaring hebt in de openbaarheid.
Voor mijzelf vind ik het rokje te kort: alleen om te lopen gaat wel, maar je kunt nergens gaan zitten of je bukken om iets van de grond te rapen :o
een fervent rokdrager
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Eerste rok-ervaring

Bericht door Ben »

O jawel hoor, dat kan wel. De rok komt tot net het boven mijn knieën als ik het op zijn oorspronkelijke lengte draag. Ik had hem alleen tot over mijn navel opgetrokken, maar daar zie je niks van met de trui er overheen. Dat zich omstandigheden voor kunnen doen dat men je onderbroek ziet, is natuurlijk inherent aan het dragen van een rok. Daar heb ik verder ook helemaal geen probleem mee.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Eerste rok-ervaring

Bericht door Jos »

Ben schreef:Dat zich omstandigheden voor kunnen doen dat men je onderbroek ziet, is natuurlijk inherent aan het dragen van een rok.
Het is zeker nier inherent dat bij het dragen van een rok het ondergoed zichtbaar wordt.
ik heb daar wel problemen mee en ik vind het ook geen goede reclame om op die manier de rok voor mannen te promoten. Dit roept te snel negatieve reacties op.

Ik heb nog even op de site van Lieberman gekeken en kwam tot de ontdekking, dat dit bedoeld is als onderrok onder een kilt, dus niet als gewone rok!!
http://www.glieberman.com/products.php? ... heer-Nylon

Laten we het netjes houden hier op het forum.
een fervent rokdrager
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Eerste rok-ervaring

Bericht door Ben »

Nee, maar dat komt omdat jij kilts draagt en daar heb je geen onderbroek onder aan.
:D
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Eerste rok-ervaring

Bericht door Jos »

dan heb je niet goed gekeken naar mijn foto's en mijn bijdragen niet goed gelezen, want ik heb nog nooit een kilt gehad en dus ook nog nooit gedragen.
Maar goed, iedereen kan zich vergissen.
een fervent rokdrager
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Eerste rok-ervaring

Bericht door Ben »

Dan zal ik inderdaad niet goed gekeken hebben. Voor een leek leek het net een kilt, maar jij draagt wel onderbroeken begrijp ik. :D

Maaruh, laat je niet op de kast jagen door mijn stijl van reageren hoor. Dit soort zaken moet een beetje luchtig worden opgevat. Zonder de aan mij gestuurde PB's te hebben gelezen, krijg ik de indruk dat er toch een soort van schrikreactie bij je optrad n.a.v. onderstaande reactie?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Eerste rok-ervaring

Bericht door Jos »

ik laat me echt niet op de kast jagen hoor, daar is meer voor nodig.
Het enige dat ik wil, dat op een leuke nette manier de man een rok kan dragen, als hij daar behoefte aan heeft, zonder door iedereen raar te worden aangekeken. Het is uiteindelijk een doodgewoon kledingstuk, net als bijv. een t-shirt.
Ik zou die PB's toch maar lezen, lijkt me wel handig voor je. ze worden niet voor niets gestuurd.
een fervent rokdrager
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Eerste rok-ervaring

Bericht door Ben »

PB's heb ik geen behoefte aan. Ik spreek in beelden, maar ik zal niemand kwetsen hoor. Een rok is inderdaad een normaal kledingstuk voor een vrouwen. Je weet toch hoe het werkt in onze maatschappij? Als het even niet helemaal in het plaatje past, zul je het weten ook. Kom maar eens uit de kast als LHBT dan is er in augustus in amsterdam één dag waarop je jezelf kunt zijn, op de andere dagen ben je een melaatse. Bewondering heeft iedereen voor je als je voor je geaardheid uit durft te komen, "zolang ze mij maar niet lastig vallen".
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Eerste rok-ervaring

Bericht door Jos »

Ben, soms gaat het er niet alleen om, waar jij behoefte aan hebt. Ik dit geval heeft een ander er behoefte aan om jou iets via een PB'tje mee te delen of iets te vragen. Dan lijkt het me niet meer als normaal om dan daar op te reageren, zoals de ander daar behoefte aan heeft.

Ons streven is om de rok een normaal kledingstuk te maken.
Dus niet alleen voor vrouwen. Net als alle andere kleding, die eerst alleen voor mannen was en nu ook heel gewoon door vrouwen wordt gedragen. Ik denk hier bijv. aan het tweedelig kostuum. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen, maar de meesten kun je elders op het forum terug vinden, als je daar behoefte aan hebt.
een fervent rokdrager
Plaats reactie