Muzikaal uit de klerenkast komen

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
EimiBen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2013 07:53

Muzikaal uit de klerenkast komen

Bericht door EimiBen »

Ik speel in een driemans bluesband. Als bassist ben ik normaal gezien niet het gezicht van de band, maar doordat ik me heerlijk laat gaan, trek ik veel bekijks (als we ooit zouden optreden). Omdat ik al jaren rondloop met dit geheim, ik draag heel graag dameskleding, zonder meteen als volledige travestiet te willen rondlopen, heeft dat mijn leven enorm bedrukt. Wie had ooit verwacht dat mijn drummer en gitarist, die beiden toch wel "echte mannen" zijn, er geen problemen mee zouden hebben als ik tijdens de repetities een rok ziu dragen.

Dus tijdens een repetitie nam ik een rok en een jurk met een legging mee en kleede ik me daar om. Het was even angstig, maar ze deden beiden alsof het gewoon normaal is. Het hoort bij mij, zeggen ze allebei. Ook onze gastzangeres vind het geweldig en kwam met advies over combinaties.. geweldig.

Als ik de honden ga uitlaten, 's-avonds laat, loop ik meestal met een legging aan op ballerinas rond. De ballerinas heb ik van mijn vrouw gekregen.. jammer alleen dat ze het nog niet helemaal accepteerd, zo wil ze geen rok voor me kopen en mag ik haar rokken nog niet lenen. Maar dat komt wel.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Muzikaal uit de klerenkast komen

Bericht door jan »

Wat spannend allemaal EimiBen!
Krijgen we nog foto's te zien?
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Kiltmans
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:19
Locatie: Brielle

Re: Muzikaal uit de klerenkast komen

Bericht door Kiltmans »

Hallo,

Sinds 1985 ben ik lid van harmonie muziekvereniging.
Sinds ik in oktober 2011 "uit de klerenkast ben gekomen" draag ik elke repetitie een kilt (Ik ben geen vrouw, en voel me geen vrouw; maar draag wel graag een rok en als tegemoetkoming voor mijn echtgenote (die er best moeite mee heeft dat ik "geen gewone vent" ben, dan uitsluitend iets wat in ieder geval op een kilt lijkt).
In het begin kreeg ik wel vragen; dames wilden mijn kuiten zien ("want de meeste kerels hebben onderbenen die niet om aan te zien zijn") en verder liet men het erbij.
Het is een club van zo'n 40 muzikanten.
Toch merk ik wel dat er een flink deel van de muzikanten mij sindsdien mijdt en niet tijdens pauzes e.d. met mij praat.
Dus ik merk wel dat we nog een lange weg te gaan hebben!
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Muzikaal uit de klerenkast komen

Bericht door Ricky »

Dat vermijdt gedrag zullen vrouwen in het begin ook gehad hebben toen de vrouwen een broek gingen dragen. Daarom is het ook zo belangrijk dat zoveel mogelijk mannen vanaf nu in een rok of kilt over straat gaan,zodat het de normaalste zaak van de wereld wordt.
Stoere mannen dragen een rok
Plaats reactie