Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door rokwens »

Ja, Ricky , ik kan je volgen.
Ik ben een week op een dansfestival geweest in Frankrijk
De danstenten werden goed verlucht maar de temperaturen liepen toch naar de 35°
De meest verstokte broekdraagsters droegen nu toch een rok of kleed en geen short of bermuda !
Ze combineerden dit met luchtige, doorzichtige en blote bloesjes.
De anders zo behoudensgezinde mannen ruilden hun lange broek voor een korter model.
En ja, ik had medelijden met hen. Ik vroeg me af of ze niet ergens in een van hun hersenkronkels
het verlangen koesterden om in rok te lopen en jaloers waren.
Tegen het einde van de week zag ik al dat sommige mannen de rok van hun vrouw droegen.
In totaal heb ik wel een 10-tal rokdragende mannen gezien. Maar op 3000 dansers waarvan
minstens de helft vrouwen is dat nog erg weinig
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door WesleyN »

Een festival is een uitgelezen kans om een rok te dragen. Want daar zijn ze toch wat meer gewend. Je wordt wel veel vaker daarop aangesproken, dan op een andere locatie. Dan kan je tenminste je verhaal kwijt. Ze zien wel of je meent of niet. En vaak gaan mensen toch aan het einde van zo'n festival een rok dragen. Waarschijnlijk uit balorigheid. Maar misschien toch stiekem dat ze daar graag behoefte aan hebben.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Bepaald beeld die ik tegenwoordig krijg

Bericht door sam »

rokwens schreef:Tegen het einde van de week zag ik al dat sommige mannen de rok van hun vrouw droegen.
In totaal heb ik wel een 10-tal rokdragende mannen gezien. Maar op 3000 dansers waarvan
minstens de helft vrouwen is dat nog erg weinig
Voor wat het waard is - omdat het mogleijk weer een bepaald stereotype beeld bevestigt - wie beelden heeft gezien van de canal parade in Amsterdam waren heel wat gay's in jurken en rokken uitgedost. het bevestigt in ieder geval wel dat mannen bij feesten, festivals en partijen of andere feestelijkheden wel makkelijker naar de rok of jurk grijpen. Ik heb overigens bij het europees kampioenschap in 2008 in Zwitserland ook heel wat mannen gezien in oranje jurkjes, compleet met oranje panty.
Plaats reactie