Supermarkt

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
tommie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2013 13:32

Supermarkt

Bericht door tommie »

Gisteren met het mooie weer eindelijk de stap gewaagd om echt in het openbaar een rokje te dragen. Ik heb mijn polo in mijn rokje gedaan zodat iedereen echt heel goed kon zien dat ik een rok droeg.
Ik ben naar een dorpje gereden, de auto geparkeerd en mij daar in het diepe geworpen door de plaatselijke supermarkt binnen te lopen om iets te gaan kopen. Het was daar overigens opvallend druk en ik moest nog in de rij staan bij de kassa.
Er is niemand die er wat van heeft gezegd, maar je ziet een aantal mensen wel kijken of ze het wel goed zien dat een man een rokje aan heeft. Ik voelde mij niet helemaal op mijn gemak...

Groeten,
Tom
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Supermarkt

Bericht door Wiha »

Allereerst welkom. Goed dat je zo'n stap gezet hebt. Uiteraard is het voor de eerste keer even wennen voordat je je op je gemak voelt. Vast een zeker gaat het een 2e keer al beter. Hopelijk lezen we binnenkort meer van je.
Stel je anders eens voor in de rubriek 'Wie ben ik'
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Supermarkt

Bericht door musa »

Welkom,de eerste stappen zijn bangelijk,maar het wendt razendsnel.
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Re: Supermarkt

Bericht door DIDI69 »

Hi Tommie,
De eerste gerokte stap is inderdaad moeilijk, wij als mannen hebben blijkbaar veel minder zelfvertrouwen dan vrouwen.
Next time zal je veel minder complexen hebben omdat je zelf hebt gemerkt dat veel mensen het inderdaad nog niet eens merken.
Tracht je kledij niet te opvallend en goed te combineren, valt minder op ...
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Supermarkt

Bericht door ecokilt »

Supermarkt is een goeie plaats om te beginnen met rokjes. Bijna niemand die iets opmerkt.
Drukke terrasjes inde stad liggen me moeilijker. Daar zit een pak mensen die daar echt zitten om rond te kijken.
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Supermarkt

Bericht door Ben »

Daarom heet het ook mensjes kijken toch. Gewoon gaan zitten en een pils bestellen en samen "mensen kijken" kan jou het schelen. Ik voel me zeer comfortabel in mijn rokje. Zolang jij er de aandacht niet op vestigt, doet een ander dat ook niet.
Gebruikersavatar
Helios
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2012 16:51
Locatie: regio Leiden

Re: Supermarkt

Bericht door Helios »

Ik heb vandaag weer in mijn rokje gelopen, dit keer gewoon in Nederland en in mijn The North Face rok in de kleur zwart. Eerst gewandeld door het bos en over een rustige weg, waarbij ik toch wel wat mensen tegen kwam maar niemand had aandacht voor mijn rok. Toen reed ik naar een vriend in Utrecht, die op de hoogte is en vindt dat ik moet dragen wat ik wil. Daar uitgestapt, er liepen wel wat mensen op straat, aangebeld, en naar binnen gegaan. Pas na 10 minuten kwam de reactie, "je hebt je rokje weer aangetrokken!". Mijn conclusie na vandaag: zolang je de aandacht niet trekt, krijg je deze ook niet. In Zwitserland en België ben ik al verschillende (drukke) supermarkten ingegaan in rokje, zonder een enkel probleem.
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Supermarkt

Bericht door sam »

Ben schreef:Daarom heet het ook mensjes kijken toch. Gewoon gaan zitten en een pils bestellen en samen "mensen kijken" kan jou het schelen. Ik voel me zeer comfortabel in mijn rokje. Zolang jij er de aandacht niet op vestigt, doet een ander dat ook niet.
Ja Ben, dat kan ik beamen. Zie leder op dit forum waar ik vertel dat ik in het voorjaar met rok en panty op het terras van mijn stamkroeg ben gaan zitten. natuurlijk krijg ik opmerkingen, meestal van de stamgasten die ik ken. Maar daar heb ik geen last van. Zij weten dat ik zo nu en dan mijn overhemd, stropdas en jasje combineer met rok en panty en lage herenschoenen. En de vrouwen in de kroeg hebben het dan over mijn benen. Dat is ook emancipatie :D
john1963
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 jun 2015 17:55

Re: Supermarkt

Bericht door john1963 »

heb je gelezen dat je met een rok aan naar de supermarkt bent gegaan, zelf heb ik daar ook moeite mee maar door jou ervaring ga ik dit zeker opvolgen. gewoon gekleed met een rokje boodschappen gaan doen en jezelf blijven dus dit weekend ga ik dat ook doen, dan ben ik ook over deze drempel heen. kom al wat vaker in het openbaar met de fiets of als ik met de hond ga wandelen heb ik tegenwoordig gewoon een rok aan dit luchtn goed op.
john1963
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 jun 2015 17:55

Re: Supermarkt

Bericht door john1963 »

ben vandaag ook naar de supermarkt geweest, maar is heel gewoon dat je met een rok aan even aan het winkelen bent, je moet gewoon je zelf blijven.

groetjes john
Plaats reactie