De nieuwe preutsheid

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

De nieuwe preutsheid

Bericht door wimjansma »

Wat mij afgelopen week opviel waren twee artikelen in de Telegraaf. Eerst over de onbetamelijkheid van mannen op straat met ontbloot bovenlijf en de volgende dag over de ongewenste kennelijk TE korte broeken. In de foto's bij beide artikelen kon ik echter niets aanstootgevends vinden. Toch werd dit alles: ontbloot bovenlijf en lange blote benen, als een walgelijke onsmakelijkheid gepresenteerd. Er was zelfs een heuse enquête over geweest ! Met als conclusie: dit heeft geen pas !
Mensen, waar zijn we mee bezig. Gaan we de klok honderd jaar terug zetten ?
Ik meen te constateren, dat het op prijs wordt gesteld wanneer een vrouw er zo bloot mogelijk mag bijlopen, maar een man wordt dat ontzegd. Volgend de gemiddelde Nederlander moeten wij mannen ons kennelijk hullen in een Boerka.
Ons ideaal van een man ik een leuk rokje lijkt verder weg dan ooit.
Of ben ik te somber ?















kennelijkk
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: De nieuwe preutsheid

Bericht door Ben »

Nee hoor. Je hebt volkomen gelijk. Deze discussie voer ik al tijden met mijn eigen vrouw. Als ik een rok draag dan gaat dat tenkoste van haar vrouwelijkheid en als ik te kleine korte broeken draag, ben ik aan het provoceren. Nee, klinkt me heel bekend in de oren. Waarom het als niet betamelijk wordt geacht als ook mannen hun benen, borst en billen willen benadrukken, vat ik niet helemaal. De benen, borst en billen van een man zijn doorgaans appetijtelijker vorm gegeven dan van de meeste vrouwen. Mannen laten zich door sommige stromingen binnen de publieke discussie, teveel peoplen. Gewoon volhouden en doen waar je je prettig bij voelt.
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: De nieuwe preutsheid

Bericht door Ricky »

Wim met deze berichten krijg ik juist de meer drang om het juist wel te dragen. Ik ga morgen een aantal korte broeken bij de V&D aanschaffen,want ze zijn van dunne stof en nu lekker goedkoop om sommige nog korter te knippen.Bij de lange broeken zijn ze nu nog goedkoper namelijk 9 euro,hier kun je natuurlijk ook een hele korte broek van maken.Kijk bij de rugbyers die ook nog steeds hele korte broekjes dragen,dus de enquête slaat helemaal nergens op.
Afbeelding
Stoere mannen dragen een rok
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: De nieuwe preutsheid

Bericht door Jos »

mijns inziens heeft het met preutsheid absoluut niets te maken, het is pure discriminatie.
Als modebewuste rok dragende man, zit ik natuurlijk regelmatig te kijken of er nog leuke nieuwe rokken in de aanbieding zijn. Nou die zijn er dus, maar ze kunnen niet kort genoeg zijn, net als de jurkjes. Zij wel en wij niet ???
een fervent rokdrager
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: De nieuwe preutsheid

Bericht door sam »

Ik denk dat het niks met preutsheid heeft te maken. Ik vind trouwens ook dat je enige opwinding of publiciteit over te korte broeken enerzijds en ontblote bovenlijven op straat van elkaar moet scheiden. dat zijn twee totaal verschillende dingen. Het feit dat je als kerel niet op straat moet verschijnen met een ontbloot bovenlijf heeft gewoon met goede smaak te maken. Ook vrouwen met ontbloot bovenlijf op straat is (tenzij er sprake is van een protestbeweging) iets abnormaals. natuurlijk, vinden een 'tietenshow' best wel aardig, maar een ontbloot bovenlijf op straat voegt niks toe. Het is niet functioneel en daarom is het trouwens in vele steden gewoon verboden.
Wat de te korte broeken aangaat het zal wel, de ene vind het leuk, de andere stoort zich eraan. Waar ik mij aan 'stoor' zijn vrouwen die zich druk maken over het feit dat een man een rok aantrekt, terwijl de laatste 1,5 jaar het laatste mannenkledingstuk nu ook een prooi geworden is vrouwen: de korte broek. Niemand die er een opmerking over maakt. Vrouwen kunnen zich kleden zoals zij willen en de man wordt in een hokje gestopt. Discriminatie dus. op zich is discriminatie niet erg want het betekent gewoon 'onderscheid'. het wordt alleen irritant als dat onderscheid niet gerechtvaardigd is en dat is bij het dragen van kleding het geval.
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: De nieuwe preutsheid

Bericht door Ben »

Het is niet functioneel
Het is inderdaad niet functioneel, maar het is niet verboden. Zelf het plukken van bessen, met ontbloot bovenlijf gekleed in een string is niet strafbaar.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: De nieuwe preutsheid

Bericht door Jos »

Ben schreef:Zelf het plukken van bessen, met ontbloot bovenlijf gekleed in een string is niet strafbaar.
Daar ben ik niet zo zeker van; men kan het aanstootgevend vinden, waardoor het wel strafbaar kan zijn
een fervent rokdrager
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: De nieuwe preutsheid

Bericht door Ben »

Stond van de week een artikel op nu.nl waarin dit stond. De politie was opzoek naar een kalende bessen plukker gekleed in string, niet omdat hij iets strafbaars heeft gedaan, maar ze wilde alleen een goed gesprek met hem.
Plaats reactie