Even voorstellen en mijn ervaring.

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Rok in Hongarije
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 aug 2013 21:52

Even voorstellen en mijn ervaring.

Bericht door Rok in Hongarije »

Wij, mijn vriendin en ik, wonen al een aantal jaren in Hongarije. Een prachtig land met warme zomers, regelmatig ook echt heet. Afgelopen jaren tijdens zeer warme periodes had ik al eens vaker uitgeroepen: "ik wil een rok want m'n ballen koken". Maar de reactie daarop van mijn vriendin was nooit echt positief. Afgelopen week was het hier alle dagen boven de 35ºC. Van de week ging ik alleen boodschappen doen bij een temperatuur van 38º, liep te zweten achter het karretje van de supermarkt. Deze supermarkt heeft ook een redelijke kleding afdeling, daar zag ik een eenvoudig maar best wel aardig rokje hangen, gepast en in het karretje bij de boodschappen gedaan. Bij de auto gekomen nog voor ik de boodschappen in de auto had overgezet mijn broek uitgedaan en het rokje aan. Wat een verademing was dat!

Ik kom thuis door de poort de tuin in gelopen, mijn vriendin ziet me aankomen in mijn rokje en roept uit: "Die staat je goed! Houden zo!" Een reactie die ik niet echt verwacht had, maar waar ik heel blij mee was. Boodschappen opgeruimd en vervolgens samen het juiste shirt en schoenen er bij gezocht, want de combinatie die ik op dat moment aan had was niet echt helemaal geweldig. Die middag zouden we naar een stadje hier dichtbij gaan voor nog wat zaken, postkantoor en dergelijke, daarna zouden we samen een terrasje gaan 'pakken'. Ik zei tegen mijn vriendin dat ik het liefst mijn rokje aan zou houden vanwege de hitte. Vooral doen zij ze, staat je goed! Maar ik vond het echt wel een beetje spannend, zeker omdat ik met de auto zou gaan, zij met de motor, we zouden elkaar pas op het terras weer treffen. Als we samen zouden gaan zou ik denk ik wat steun van haar ervaren hebben. Toch 'de stoute schoenen aangetrokken' en in de auto gestapt. In het stadje aangekomen een keer diep adem gehaald en uitgestapt, naar postkantoor en gemeentehuis gegaan, daarna naar het terras en een biertje besteld. Het eerst kwartier voelde ik me best opgelaten maar op het moment dat er een zacht windje ging waaien en ik dit onder mijn rokje voelde dacht ik: bekijken jullie het allemaal maar, ik voel me hier lekker bij, wat jullie er van vinden is jullie probleem.

Vervolgens merkte ik dat eigenlijk helemaal niemand vreemd keek, in ieder geval ook niets zei, een enkeling zag ik iets langer kijken dan normaal, maar vreemde reacties en blikken bleven volledig uit. De volgende dagen ook heerlijk in mijn rokje gelopen, ook 's-avonds een keer zo gekleed gaan eten op een terras een naar een feestavond geweest. Geen negatieve ervaringen, alleen een enkele positieve reactie.

Ik ben volledig 'om'. Vandaag met mijn vriendin eerst naar de markt geweest en daarna naar een groot en druk winkelcentrum, uiteraard in mijn rokje. Daar komen we zeer regelmatig, normaal om te shoppen voor haar, vandaag voor mij. Een paar leuke, wat stoere rokjes bij kunnen kopen, gewoon damesrokken maar als je goed zoekt zitten daar voldoende mannelijke rokken tussen. Voor het eerst van mijn leven vond ik het leuk om voor mezelf op 'kledingjacht' te gaan, voor het eerst vond ik het leuk om kleding te gaan passen, voor het eerst van mijn leven was ik blij met de kleding waar ik mee thuis kwam. Normaal als ik met nieuwe kleding thuis kom wil mijn vriendin graag dat ik het nog allemaal even laat zien, nog even wat combineren en zo. Daar had ik nooit zin in en dat kwam er dus ook nooit van. Nu zij we samen een paar uur aan het combineren geweest met rokjes, shirts, schoenen etc. En ik had er plezier in!

De kans is er groot dat ik vanaf nu meer in een rok dan in een broek loop. Mijn vriendin zei zelfs dat we t.z.t. ook maar naar een paar leggings op zoek moeten zodat ik als het in de herfst wat kouder wordt toch in rok gekleed kan gaan.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Even voorstellen en mijn ervaring.

Bericht door WesleyN »

Wat bof jij met zo'n vriendin. Ruimdenkend. Goed zo!

Mijn vrouw wil er niet over praten. Zij weet er van. Want ik heb het laten zien en zij heeft me al enkele keren betrapt. Ik draag het soms in het soms in het openbaar. Maar dan ver weg van haar. En het blijft in een ontwijkende sfeer. Jammer dat zo moet.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Rok in Hongarije
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 aug 2013 21:52

Re: Even voorstellen en mijn ervaring.

Bericht door Rok in Hongarije »

Dank je Wesley.
Ik ben er ook echt heel blij mee en heb haar dat de afgelopen dagen ook verschillende keren gezegd. Hoop voor jou dat jouw vrouw snel 'tot inkeer komt'.
Gebruikersavatar
Helios
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2012 16:51
Locatie: regio Leiden

Re: Even voorstellen en mijn ervaring.

Bericht door Helios »

Leuk om te horen! Ik ben blij dat je vriendin er zo goed mee omgaat. Puur uit nieuwsgierigheid... waar in Hongarije wonen jullie? (kan ook per PM)
Rok in Hongarije
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 aug 2013 21:52

Re: Even voorstellen en mijn ervaring.

Bericht door Rok in Hongarije »

Wij wonen in zuidwest Hongarije, in de buurt van Bonyhád. Tussen de grotere plaatsen Szekszárd en Pécs in, ongeveer 170 km ten zuiden van de hoofdstad Boedapest.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen en mijn ervaring.

Bericht door Wiha »

Leuk om dit zo te lezen. Er zouden meer vrouwen zo accepterend moeten zijn. Welkom op dit forum. Ik zou dit onderwerp eigenlijk moeten verplaatsen naar de rubriek 'Wie ben ik'. Hopelijk kunnen we nog meer van je lezen. Wat ik mis in het verhaal is de leeftijd. Aangezien je nu al zo in het openbaar loopt, durf je ook een foto te plaatsen?
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Rok in Hongarije
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 aug 2013 21:52

Re: Even voorstellen en mijn ervaring.

Bericht door Rok in Hongarije »

Ik heb een foto geplaatst in het fotoalbum http://www.rokvoormannen.nl/fotoalbum/d ... fullsize=1
De foto is niet helemaal duidelijk, beetje onscherp en onderbelicht, maar het is tot nu toe de enige foto van mij in rok, de foto is van de week op een feestavond gemaakt. Zodra er meer foto's zijn zal ik er meer plaatsen.

Oh, ja ik ben 54 jaar.
Plaats reactie