M'n eerste wandeling buiten.

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

M'n eerste wandeling buiten.

Bericht door beachlion »

M'n eerste ervaring in het openbaar is van zo'n 5 dagen geleden. Vlak bij waar ik woon in Allentown is een bosgebied, dat aan één kant door een bergkam en aan de andere kant door een bocht in de Lehigh rivier. Het was prachtig weer, blauwe lucht en een licht briesje. Zo tegen een uur of vijf kreeg ik toch wel zin om even op de fiets te springen en een tochtje het bos te maken. Met ongeveer 15 minuten fietsen ben je er. Omdat ik wist dat er niet veel mensen komen leek dit me een mooie gelegenheid om m'n rok in de open lucht uit te proberen.
Ik kwam in het beoogde gebied aan. Ik had een paar geparkeerde auto's langs de weg gezien dus dat konden hondenuitlaters zijn. Daarom ben ik naar een meer afgelegen plek gegaan waar een soort van pad door het bos was gebaand voor de electriciteitsmasten. Daar heb ik een rok aangetrokken en heb ik een paar foto's gemaakt. Hier bleek dat m'n rok niet geschikt was voor fietsen. Daar moet dus een aangepast model voor komen.
P8251550q.jpg
P8251552q.jpg
Omdat ik geen hondenuitlaters tegen het lijf wilde lopen ben ik in shorts naar het begin van een natuurpad langs de heuvels gegaan en kon ik aan m'n hike beginnen. Fiets uit het zicht op slot gezet. Het eerste deel ging in shorts omdat ik eerst het pad wat wilde verkennen. Toen ik geen sporen zag van andere mensen heb ik m'n rok aan getrokken. Het geeft een iets luchtiger gevoel maar het je hebt pas goed het gevoel van een rok als je je passen wat groot maakt. Dan voel je de zoom tegen je benen aan om aan te geven dat dit de maximale stapgrootte is. Het begon al wat te schemeren zodat ik besloot om te keren. Ik wilde niet in het donker over een smal met keien bezaaid pad strompelen. Hier en daar moest ik over omgevallen bomen klimmen en daar is de rok toch echt te strak voor. Gelukkig had ik er een stevige zoom in genaaid.
P8251555q.jpg
Al met al een lekkere ervaring die zeker herhaald gaat worden. Maar dan wel met een iets wijdere rok.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: M'n eerste wandeling buiten.

Bericht door beachlion »

Na die eerste ervaring ben ik vele malen teruggeweest naar dat gebied. Dat bosgebied ligt aan beide zijden van een onverharde weg en de paden zijn aangelegd door een regionale crossfietsclub. Op de website van de club heb ik ook een kaart van het gebied gevonden en dat heeft me goed geholpen bij het vinden van de paden en het uitzetten van het parcour.
Walking Purchase Parkq.jpg
Meestal volg ik de rode route maar de laatste paar keer ben de blauwe routes gaan volgen om meer routes te verkennen. Het is een vrij ruig terrein met kleine en grote rotsblokken op de paden en hier en daar een omgewaaide boom. Afhankelijk van de dag en het tijdstip kom je soms enkele crossers tegen. Meestal groeten we elkaar vriendelijk en soms is er tijd voor een kort praatje. Ik heb nog geen enkele reactie opgemerkt of een vraag over m'n rokken gekregen maar ik denk dat het wel opvalt. De laatste keer dat ik crossers op m'n pad had hoorde ik van enige afstand dat de ene tegen de andere zei: "That is the guy I told you about."

De rokken geven me een flinke bewegingsvrijheid en zijn zeker in de zomer een luchtige dracht. Ondertussen heb ik er enkele rokken bij gemaakt uit jeans maar er ook een paar gekocht.
P1011835qq.jpg
P6011823q.jpg
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: M'n eerste wandeling buiten.

Bericht door Jos »

fijn dat je zo van je rokken kunt genieten :)
een fervent rokdrager
dino
Berichten: 124
Lid geworden op: 30 mei 2012 22:52

Re: M'n eerste wandeling buiten.

Bericht door dino »

proficiat zo zijn we allemaal begonnen
Hou vol de rok moet een vast item worden voor mannen
Plaats reactie