Werkdag

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 867
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Werkdag

Bericht door WesleyN »

Ik vind dat iedereen het recht heeft zich te kleden hoe hij/zij dat wilt. Ik houd niet van die programma's als Hotter Than My Daughter of de Modepolitie.
Het enige waar ik problemen mee zou hebben is dat iemand poedelnaakt over straat loopt of dat iemand zijn/haar gezicht niet laat zien. Bij mij is door mijn ouders er ingestampt laat ieder in zijn waarden.

Je hebt op sommige werklocaties dat je in een bepaald uniform moet werken. En als je daar problemen mee hebt dan moet je een andere baan zoeken. Ik heb dat niet maar ik ben wel voorzichtig met mijn kledingkeuze. En dan nog vinden mensen het opvallend/afwijkend. Ik moet wel, want anders zou ik mij niet op mijn gemak voelen. Dat zou funest zijn op je werk.

Ik vind het stoer dat je op je werk op deze manier laat zien hoe je in werkelijkheid bent.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Werkdag

Bericht door jan »

Een jaar of wat geleden genoot ik van een verse jus op een terras in de Koningstraat te Arnhem toen er een man langsliep op pumps.
Het was een slanke jongeman met een prachtige donkere huidskleur en hij liep er zeer ontspannen op dus hij deed dat waarschijnlijk al langer.
Hieruit blijkt dat hakken voor mannen niet iets is van eeuwen geleden.
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 867
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Werkdag

Bericht door WesleyN »

De zanger van The Cramps (jaren 80 punk/rockabilly) liep ook op naaldhakken.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Werkdag

Bericht door sam »

Ik weet dat het het werk is van de moderator, maar de laatste 6 berichten hebben niks met mijn (mooie) werkdag van toen uit te staan. Ik denk dat het zinvoller is om een positieve ervaring te posten in plaats van de frustraties de volle loop te laten gaan. Ook ik heb wel zo mijn gedachten over de ongelijke behandeling, maar goed, je bent er zelf bij. Gisteren was het klotenweer en had een vergadering thuis (telefonisch) Uiteraard had ik mijn overhemd, stropdas, jasje gecombineerd met het dragen van een bijpassende rok en panty. Hoewel je dan niet in beeld bent was dit een prettige ervaring en ik voelde mij bevoorrecht, zker omdat dit allemaal mogelijk was voor mij, zeker in vergelijking met de situatie als ik in een fabriek had gestaan. :D
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Werkdag

Bericht door Wiha »

Sam, een ieder mag de groep hier op wijzen. Ik ga niet op elk berichtje wat afwijkt van het onderwerp reageren. Als men elkaar er op wijst is het prima en als het uit de hand loopt grijp ik in.

Nu dus weer terug naar het onderwerp.

Sam, fijn om zo je werk uit te kunnen voeren. Zijn er nog meerdere klanten van je waar dit kan?
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Werkdag

Bericht door sam »

Nou lang niet bij allemaal. Het hangt wel sterk af van de persoon of de organisatie. Vandaag met deze zakenrelatie een overleg lunch gehad. Ik was er op gekleed in plaats van een broek een donkergrijze rok tot op de knie met een opaque panty. Maar ja, dat was ook niet echt spannend omdat je twee uur aan tafel zit te overleggen. Toen ik weg ging waren er wel een paar 'kijkers' :D
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Werkdag

Bericht door sam »

Gisteren op kantoor bezoek van een vrouwelijke collega van die zakenrealtie waar ik vorige week was. Ik was op kantoor en droeg gewoon een casual broek en een jasje. Na het overleg zei ze dat ik bij hun op kantoor wel de tongen had los gemaakt. Zij betreurde het dat ze mij niet had gezien, maar er waren ook collega's die mij voor gek uitmaakten, zo zei ze. Maar het leuke was dat zij en nog (meestal vrouwen) andere collega's het geen gek idee vonden. Hoewel dit bericht door mij wel positief is opgevat denk ik toch dat het in het zakenverkeer een brug te ver is. Maar we blijven proberen... :D
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Werkdag

Bericht door Jos »

Misschien is het bruggetje maar klein, maar mij valt ook op, dat collega's er moeilijker over doen dan mensen in de straat, supermarkt of waar dan ook.
In Duitsland is een vertegenwoordiger, die bij de ene klant in rok en bij de andere klant in broek verschijnt. Hij is in zijn kleding ook vaak redelijk extreem; bij de laatste bijeenkomst in Keulen was hij in jurk en hoge pumps, maar hij heeft ook weinig tot geen problemen met zijn vrouw en kinderen.
Ieder moet gewoon zijn gang gaan op zijn manier :)
een fervent rokdrager
Plaats reactie