Eerste keer buiten

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Eerste keer buiten

Bericht door Alex »

Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw op dit gebied.

Laatst heb ik bij de M&S (tip, die hebben grote maten!) een spijkerrokje gekocht.
Gewoon in de kleedkamer gepast, een panty had ik (zoals wel vaker) al aan.
Wouw.

Afgelopen zaterdag voor het eerst mee in het openbaar gelopen.
Jeetje, wat was dat spannend.
Droeg de spijkerrok met een huidkleurige falke seidenglatt 15d panty en mijn mannensneakers.
Denk toch dat een dikke zwarte panty misschien minder op zou vallen...
Iedereen leek te kijken. Het was stikdruk in de stad, dus ook een beetje mijn eigen schuld.
Blijkbaar was heel Zwolle uitgelopen om kleding te kopen. En ik ben 1.90 lang, dus val ik aardig op...

De stad was achteraf gezien dus te spannend.
Op een parkeerplaats langs de snelweg later even op picknick bankje gezeten, dat was goed te doen...
En oh, wat loopt dat zalig in een rok (met panty...)

Tips? Is spijkerrok met zwarte maillot / opaque panty minder opvallend dan glanzende huidkleurige panty?
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Eerste keer buiten

Bericht door Wiha »

Dag Alex,

Allereerst welkom op het forum. Ook leuk dat je het al zo snel hebt geprobeerd om buiten te lopen. Een huidskleur panty is al snel opvallend. Ik neem aan dat je wel je benen hebt geschoren aangezien je al vaker een panty draagt. Temperatuur is iets frisser dus word al snel minder gedaan. Ik weet niet hoe je rok er uit zag. Als deze bijvoorbeeld ong. tot net boven de knie is valt dit al mee. Spijkerstof valt al minder op. Een zwarte panty zal rond deze tijd wel beter zijn. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van maillots.

Hopelijk kunnen we nog meer genieten van je ervaringen als je deze met ons deelt. Misschien ook leuk om een stukje te plaatsen in de rubriek 'Wie ben ik' om te vertellen over hoe je tot het rokdragen bent gekomen. Er staat wel een bericht bovenaan deze rubriek wat de bedoeling hiervan is.

Succes en leuk dat je lid bent geworden
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Eerste keer buiten

Bericht door sam »

Alex,
Gefeliciteerd met deze ervaring. Je bent wel direct in het diepe gesprongen door in een stikdrukke stad te gaan lopen. Ja, de eerste paar keren heb je altijd het gevoel dat de hele wereld kijkt. Maar slechts een deel van het volk daar zal het mogelijk zijn opgevallen. Maar in een wat rustiger omgeving is het helemaal een geweldige ervaring. Zeker in die begintijd. Ja de combinatie spijkerrok met een huidkleurige panty is niet zo voor de hand liggend. Ik combineer het dragen van een spijkerrok meestal met een donkerblauwe opaque panty (40/50 den) of met een jeanskleurige 20 den. dat combineert goed. Ik begrijp volkomen wat je bedoelt als je zegt dat het zalig lopen is in een rok (met panty). Hoewel ik over het algemeen niet altijd rokken draag (ik kies deze dagen zorgvuldig uit) ben ik wel steeds meer de openbaarheid gaan zoeken. Hoewel je weleens een paar rare opmerkingen krijgt is het merendeel van de contacten (meest met vrouwen) heel positief. Ik wandel zelf heel graag door de natuur (samen met mijn vriendin) en als ik dat doe dan trek ik altijd een rok met panty aan. (zij overigens ook :D ) Als het echt warm is blijft de panty achterwege. Zeker nu de herfst in aantocht is met al die herfstkleurende bladeren is het wandelen door de bossen een wereldervaring en of het nu bij ons in de buurt is of op de Veluwe, achterhoek of Drente is dat maakt niet uit. En als je voor een lunch in een restaurant of Brasserie terecht komt dan is dat een complete bevrijding. ik heb in die gelegenheden nog nooit blikken of opmerkingen gehad. Kortom: geweldige ervaring! Komend weekend ga wij erop uit en gaan we naar Texel. 100% zeker dat ik in de eerder aangegeven outfit ga.

Succes gewenst met je verdere stappen, Alex
Gebruikersavatar
pierre58
Berichten: 18
Lid geworden op: 21 sep 2010 11:48

Re: Eerste keer buiten

Bericht door pierre58 »

Ja dat is voor mij al lang geleden,
en het is wel juist dat de eerste keer een ervaring op zich is.
Maar meestal wanner je gewoon begeeft, en niet te veel naar de anderen kijkt om hun reacties te volgen, dan heb je ook minder last..
Ik wens Je veel sukses. En misschien ontmoet ik éen van julie in Parijs?

Tot hoors
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Eerste keer buiten

Bericht door Jos »

Hallo Alex,

van harte welkom op het forum.
Je bent in ieder geval niet de eerste man , die in Zwolle in rok loopt. Ik ben er zelf geweest van de zomer op familiebezoek. We hebben hier een fietstocht gemaakt door het centrum en een bezoek gebracht aan het onlangs geopende museum Fundatie, hetgeen zeer de moeite waard was. Vervolgens hebben we tegenover het museum wat gedronken. Ik heb hier inderdaad meer bekijks gehad als wat ik normaal gewend ben, maar totaal geen vragen of rare opmerkingen. Het was ook voor mijn familie (neven en nichten) ook de eerste keer dat zij mij in rok zagen.
een fervent rokdrager
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Eerste keer buiten

Bericht door mrcsk »

Nu ben ik ook gezien geweest voor de eerste keer in rok buiten.
Vrijdag de 11/10/'13 moest ik even weg,en ging ik mijn auto buiten zetten zo rond 08.15u.
Zonder na de denken dat ik nog in mijn jaensrok aan had, ging ik mijn poort(3 delen) open doen.
Mijn eerste deel was open en hoorde al 2 auto's voorbij rijden oei nog geen probleem.
Maar de poort stond nu al volledig open en kwam een jongen op de fiets naar shool zo 17 jaar.
Olla zal hij dat gezien hebben of niet,hij was wel beleefd om mij een goede dag de zeggen en ik ook.
Als hij iets verder was ging ik kijken of hij ging weer rijden hoe ik daar stond in mijn jaensrok of jaensshort.
Toch maar mijn auto maar in mijn rok buiten gezet en dan maar mijn short aangedaan om weg de rijden.
Vond toch een beetje spannend om zo iemand tegen te komen voor de eeste keer in rok.

Anders alleen in en rond mijn huis maar buiten op staat nog niet als er iemand het zag.
Zoals velen onder ons rap buiten en weer binnen en als het donker is.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Eerste keer buiten

Bericht door wimjansma »

Alex, het is gaaf om je meteen in een grote en drukke stad te vertonen. Knap hoor.
Zover ben ik nog lang niet.
Buiten ons huis en de veiligheid van onze achtertuin kom ik bijna niet in een rokje. Bijna, want s 'morgens haal ik in mijn huispak, een super kort rokje dus, ons krantje op in de brievenbus aan de straat. Nog een jaar geleden keek ik dan eerst omzichtig of er niemand aan kwam. Dat doe ik nu niet meer, ik waag het erop. Dikwijls zie ik nu een buurtbewoner die de hond uitlaat en praat daar gewoon mee, zoals dat gaat op een klein dorp. Dat zal best een merkwaardig gezicht zijn; een man met een, gezien het jaargetijde, kort jasje aan, met daaronder uitpiepend een heel kort rokje en verder lange blote benen. Toch doet iedereen die ik dan ontmoet net of het gewoon is, ook de mensen die ik al zo dikwijls heb gesproken als ik in een (natuurlijk erg) korte broek aan het werk ben in de voortuin.
Ik vind het iedere ochtend weer reuze spannend. En het geeft een reuze-kick.
Wim
Plaats reactie