Rok gedragen in Roompot vakantiepark

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Helios
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2012 16:51
Locatie: regio Leiden

Rok gedragen in Roompot vakantiepark

Bericht door Helios »

Twee weken geleden was ik een lang weekend met vrienden naar Roompot vakantiepark De Weerterbergen in Weert. Deze vrienden weten van mijn rok voorkeur en doen er niet moeilijk over. Ik ben op vrijdagmiddag in rok van huis vertrokken en heb onderweg iemand opgehaald. Daar heb ik nog geholpen met de bagage naar de auto brengen. Hierbij hebben enkele voorbijgangers me gezien maar het leek of ze de rok niet opmerkten. In het vakantiepark heb ik niet anders dan ik rok rond gelopen. Het was er vrij druk dus veel mensen hebben me gezien. Enkele verbaasde blikken zag ik wel maar zelfs dat viel erg mee. Ik durfde er mezelf te zijn en dat was prettig! Op vrijdagavond heb ik hout gehaald voor de open haard bij de Gamma. Geen reacties. Daarna heb ik mensen opgehaald op het station van Weert en ook hier heb ik mij in rok getoond. De enige die verbaasd was was ik zelf: geen reacties, van niemand! Tijdens het weekend droeg ik onder mijn rok een zwarte maillot of legging. Ik heb een bruin/grijs achtige ribrok gedragen welke tot op de knieën valt, en mijn zwarte The North Face rok. Verder had ik korte laarzen aan, welke weliswaar dameslaarzen zijn, maar dat viel niemand op. Ze hebben geen hak en al mijn vrienden dachten dat het herenlaarzen zijn. Op zondag heb ik nog even de stoute schoenen aangedaan en heb een jurk aangetrokken. Ook een neutraal model en ik liep buiten met jas, dus iedereen dacht dat het een rok was. Al met al heb ik genoten en ik voelde me bevrijd! :D
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Rok gedragen in Roompot vakantiepark

Bericht door sam »

Ja Helios,
de grootste verbazing is altijd dat je geen tot weinig reacties krijgt en dat is wel een heel leuke ervaring. Ga zo door!
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Rok gedragen in Roompot vakantiepark

Bericht door Wiha »

Dat moet een geweldig weekend geweest zijn. Gewoon een rok dragen alsof het de normaalste zaak is voor een man. Ga zo door en hou ons op de hoogte van je ervaringen.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rok gedragen in Roompot vakantiepark

Bericht door Jos »

Het valt mij ook zo vaak op, dat je nauwelijks reacties krijgt. Eigenlijk moet het zo zijn.

Maar ik heb wel gemerkt tijdens mijn vakantie in Macedonië een paar weken geleden, dat de vragen pas na een paar dagen los kwamen, toen ze me iets beter leerden kennen en we meestal 's avonds samen in de bar zaten een glaasje te drinken, maar dit was eigenlijk alleen maar positief.
een fervent rokdrager
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Rok gedragen in Roompot vakantiepark

Bericht door rokwens »

Inderdaad, op straat krijg je heel weinig reacties. Velen zien het gewoon niet en die enkele die het wél zien zijn zo discreet om er niets over te zeggen. (behalve tieners) Maar ik heb ook de ondervinding dat zij die het knap vinden , ook de moeite doen om je dit duidelijk te maken. Ik krijg het gevoel dat velen nu wel eens iets over mannenrokken of mannelijke rokdragers gehoord of gelezen of gezien hebben en er zodoende iets makkelijker overgaan. Dat was vroeger niet ( ben zowat 9 jaar bezig ). In het dansmilieu waar ik vrij veel vertoef is men mijn outfit nu zo gewend dat ze vinden dat het gewoon bij mij hoort. Daar ondervinden ze ook dat ik gewoon een man ben zoals de anderen en me niet anders gedraag. Als ik eens een pantalon draag krijg ik reacties.... Dan zeg ik hen dat ik in het gewone dagelijkse leven maar weinig rokken draag behalve op warme dagen, en op mijn werk al helemaal niet. Het moeilijkste is inderdaad de directe omgeving. Familie, kennissen, buren. Dat duurt lang, vooral omdat daar best een goed gesprek aan vooraf gaat om niet te bruskeren.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie