Dagje uit op Texel

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Dagje uit op Texel

Bericht door sam »

Afgelopen zondag met mijn vriendin een dagje uit geweest op Texel. Niet dat de weersverwachtingen goed waren, maar het weer op Texel wijkt toch vaak af van andere delen van het land. 's Morgens een halflange donkergrijze corduroi rok aangetrokken met dito panty, shirt en jasje, hoge wandelschoenen en een halflange regenjas. Met de auto naar de veerpont gereden en daar de auto geparkeerd. Door het vroege tijdstip waren er nog maar weinig mensen en bekijks had ik dus niet. Aan de overkant hebben we fietsen gehuurd. Vanwege de gekozen kleding voor de verandering twee damesfietsen en met de wind in de rug via de westerweg richting Den Burg. Het was nog (redelijk) droog en in Den Burg een horecagelegenheid bezocht: koffie. Als je dan binnen komt kijkt mijn altijd op en zo nu ook. Jassen uit en aan een tafel gaan zitten. Geen reacties. Na de koffie weer op de fiets gestapt en via de koog naar de slufter gereden. De slufter is een kunstmatig aangelegde 'opening' in de duinenrij om bij hoogtij water te laten binnenkomen. Dat is ooit gedaan omdat men vond dat daarmee de flora kon worden verrijkt. het resultaat is wel een heel leuk wandelgebied. Behalve dat wij er waren waren er enkele mensen met hun hond. Ideaal daarvoor. Op een gegeven ogenblik kregen we 'bezoek' van een hond die ons zijn stok aan bood met de bedoeling dat we die stok zouden weggooien en de hond er achteraan kon. Dat herhaalde zich een paar keer en op een gegeven moment meldde de eigenaresse van de hond zich. Wij stelden ons aan elkaar voor en besloten met zijn drieen op te wandelen. Toen het begon te regenen trokken we de paraplu en liepen richting het strand. Schitterende omgeving! Op een gegeven ogenblik vroeg de vrouw of de kleding die ik aan had van mij was. Ik zei: "Op de regenjas na is het mijn kleding" (de regenjas is van een neef van mij). Ze wees naar mijn rok en zei: "Uw rok is nu niet bepaald allerdaagse herenkleding". "Dat klopt", zei ik "Vandaag is niet allerdaags, vandaag is een wandeldag". Ze keek verbaasd. Mijn vriendin lachte: "er zijn wel meer mannen die rokken dragen, hoor" "Maar je wilt weten waarom ik een rok draag?. Nou, dat is omdat ik een rok lekker vind zitten en als je een wandeling maakt is het uitermate comfortabel. Als ik nu een broek aan had gehad dat was deze half nat geweest en was aan mijn benen gaan plakken. Daar heb ik nu geen last van en gecombineerd met deze panty is het gerieflijk warm!" De verbazing verdween van haar gezicht: "ja, daar kon je weleens gelijk in hebben". De tocht werd vervolgd en in de middag na de gezamenlijke lunch stapten we weer op de fiets en reden terug naar de veerpont. het was inmiddels harder gaan regenen en uiteindelijk kwamen we zeiknat aan op de pont. Regenjas uitgedaan toen we de auto instapten. Mijn rok was behoorlijk nat geworden en ook die van mijn vriendin was doorweekt. Na een autorit door de regen waren we beiden weer kurkdroog en hadden een perfecte dag buiten gehad. Voor herhaling vatbaar!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Dagje uit op Texel

Bericht door Jos »

Zo zie je maar weer: Texel is een prachtig eiland met hele vriendelijke mensen, vooral buiten het vakantieseizoen, zoals nu.
De oostkant van het eiland is ook prachtig, je kunt er op de dijk fietsen met een geweldig uitzicht over zowel de Waddenzee aan de ene kant en het landschap zelf een de andere kant.

Ik zat van de week ook op de fiets in de stromende regen en was blij dat ik een rok en laarzen droeg, dat voelt toch veel prettiger. :)
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Dagje uit op Texel

Bericht door jan »

Het is lang geleden dat ik met partner een week op Terschelling was, toch zeker 22 jaar.
Uiteraard droeg ik daar een rok en dat werd gezien hoor, ook door de buschauffeur. Die stopte op de terugweg van een uitstapje precies bij de juiste halte zonder dat wij op de stopknop hoefden te drukken. Attent van de man.
Je moet wát doen om op te vallen, nietwaar?
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Helios
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 jul 2012 16:51
Locatie: regio Leiden

Re: Dagje uit op Texel

Bericht door Helios »

Leuk verhaal! En weer heeft er iemand van nabij kennis gemaakt met de man in rok.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Dagje uit op Texel

Bericht door WesleyN »

Toch soms wel een beetje jaloers hoe jullie partners ermee omgaan. Maar ja, ik vind tegelijkertijd weer leuk om te lezen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie