Een fijn gesprek

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Totoverdeknie
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2012 21:14

Een fijn gesprek

Bericht door Totoverdeknie »

Gisteren, 19 december 2013, had ik een afspraak gemaakt met Jos. Ik wilde gewoon eens kennismaken met hem. Jos was zo vrij geweest om ook Dino uit België uit te nodigen en zo kwamen we gedrieën samen in een café ergens in Heerlen. Voor mij best spannend omdat het voor mij de eerste keer was dat ik zo over straat ging en ik nog lang niet die lef heb die Jos wel heeft. Maar goed, met een iets hogere hartslag naar het café gelopen en daar naar binnen.
We hebben een heerlijke avond gehad en hoewel sommige gasten wel eens keken, en mij soms wel een kriebelig gevoel gaven, was het toch ook eigenlijk best wel gewoon. Je moet een knop omzetten heb ik gemerkt.
We hebben een goed gesprek gehad met ons drieën over rokken, over jurken, over de problemen die het met zich meebrengt in de relationele sfeer, over het verschil tussen travestie en mannen in rok, over de kinderen van ons en over andere koetjes en kalfjes. Kortom, een heerlijk avond die, wat mij betreft, vaker mag plaatsvinden.
Bedankt Jos, bedankt Dino.
Groetjes, Henk
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Een fijn gesprek

Bericht door mrcsk »

Zo te lezen was het een toffe avond geweest.

groetjes
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Een fijn gesprek

Bericht door Ben »

En? Wat is het verschil tussen travestie en mannen in een rok?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Een fijn gesprek

Bericht door WesleyN »

Een travestie(t?!) wil zich echt als vrouw verkleden. Ik wil gewoon een rok dragen, net als die andere mensen hier op deze site. En eigenlijk hoop ik stiekem dat het gangbaar of op zijn minst tot de gewone mogelijkheden wordt, zonder dat men er iets achter gaat denken. Wat is volgens jou het verschil, Ben?

Bij mij zal je geen zogenaamde borsten zien en ik verberg mijn mannenuiterlijk ook niet.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Een fijn gesprek

Bericht door Jos »

ik ben het volledig met Henk eens, het was heel gezellig en ook voor mij heel fijn weer eens contact te hebben met andere mannen in rok.
Het blijft ook voor mij heel fijn gelijk gestemden te ontmoeten en hier uitgebreid over kunnen praten alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dat een man een rok draagt. Tegen de tijd dat we naar huis gingen nog even contact gehad met een vrouw (zelf draagt ze zelden een rok), die ik er eerder had ontmoet en die er geen enkel probleem mee heeft, dat mannen rokken dragen. kortom een leuke afsluiting van een zeer gezellige avond, die voor herhaling vatbaar is.
Normaal gesproken ben ik voor bijeenkomsten, waarbij wij ons meer in de openbaarheid laten zien, maar op deze manier geef je een ander de kans om te wennen aan je eigen, andere uiterlijk in de openbaarheid, waarbij je omgeving min of meer "gecontroleerd" is want je weet nooit wie er binnen kan stappen:
Ik heb wel eens verteld hier, dat ik in hetzelfde café, op een hele drukke avond, een lid van de hell's angels ben tegen gekomen, waarbij wij, na een kort gesprek, tevreden gesteld onze eigen weg gingen: je moet de ander gewoon in zijn waarde laten.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Een fijn gesprek

Bericht door wimjansma »

[quote="Jos.
.....je moet de ander gewoon in zijn waarde laten.[/quote]

Dit is het sleutelwoord voor al onze relaties. Als iedereen dat nou eens zou doen....
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: Een fijn gesprek

Bericht door Ben »

Eens. Respect. Maar dat is helaas niet voor iedereen op te brengen. Maar Travestie is het dan misschien niet, normaal is het blijkbaar toch ook weer niet.
Het blijft ook voor mij heel fijn gelijk gestemden te ontmoeten en hier uitgebreid over kunnen praten alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dat een man een rok draagt.
Volgens mij heeft het iets van doen met identiteit en de mate waarin mannen het als belemmerend ervaren, om via het kleding uiting te kunnen geven aan sensualiteit.

Ik vind de out fit op je avatar trouwens super Wesley. Ik had dit in een PB tegen je willen zeggen, maar om de een of andere reden kan ik geen pb's versturen.
Plaats reactie