Rokfestival 2014

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 867
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Rokfestival 2014

Bericht door WesleyN »

Vorige week ben ik naar het Dour Festival geweest.

Even een lange zit. Maar ik heb een "dagboek" bijgehouden. Hier is het dan.

Donderdag
Ik heb het erg naar mijn zin gehad vandaag. Mijn broeken heb ik thuis gelaten. Ik had geen keus. Of ik moet een rok dragen of een jurk. En dan heb ik de keus uit een panty, legging of blote benen. Op één dag heb ik keuzes gekozen. Dus ik bleef maar omkleden. Alleen in het hotel hoor.

Het festival is begonnen. Ik had op het festival een blauw spijkerrokje aan met mijn punkshirtje. En dat werd gewaardeerd door veel dames. Het begon al toen ik het terrein op kwam op kwam. Eerst werd ik nog natgespoten door een meisje. Maar toen ik de poorten door was liepen meisjes achter me en waren bezig mijn leeftijd in te schatten. Ik moest minstens 35 zijn. Want ik had een kaal op mijn hoofd. Ik was er zeker van dat ze het over mij hadden. Want ze hadden het over die mooie jongen met die lieve ogen. En die jongen had een rokje aan.

Rok omhoog
In de avond werd ik geroepen door 3 vrouwen. Zij vonden mijn rokje zo leuk. En zij vonden mij seksie in die rok. Leuk om te horen. Maar ze moesten me toch even overtuigen dat ze het meenden. Een van die vrouwen vond dat ik van die mooie benen hadden een mooi figuur. Ze was zelfs een beetje jaloers op mij. Dat vond ik een beetje vreemd. Zo'n mooie vrouw jaloers op mijn uiterlijk?!
Maar ja. Ik moest het er mee doen. Je kan het voor veel minder doen.

Oh ja. Vrouwen willen bij mannen onder rok kijken. Daar gingen drie handen naar mijn rok toe. En ja hoor die moest omhoog. Wat spannend hoor. Maar ik geniet er wel van.
Ook ben ik nog een aantal digitaal vastgelegd. En ik moest menigmaal vertellen de reden van het dragen. Maar daarna kwam een gewoon gesprek op gang. Dat is een makkelijke om contacten teleggen. Komt vanzelf. Je hoeft alleen een rok te dragen.

Vrijdag
Ik had vandaag een zwart kort rokje aan en grijze shirt met een diepe v-hals. Iemand vond mij er extreem vrouwelijk eruit zien. Ja misschien heeft hij wel gelijk. Alleen het gezicht kan je niet echt vrouwelijk noemen. Ik heb nou eenmaal een goed figuur. Een van de weinige dingen waar ik echt zelfverzekerd over ben.
En ik kan me herinneren dat ik in vroege jeugd weleens voor meisje werd asngezien. Dat vond ik destijds niet zo fijn om te moeten horen.

Zaterdag
De ochtend begint goed. Na het ontbijt ga ik even buiten in het zonnetje zitten. Ik pak mijn zonnebril uitde auto. Op de eerste verdieping zitten twee opgewonden jongens. Als ik terugloop, zwaai ik naar die jongens. Zij pakken snel een fototoestel en maken snel foto van me.
Als ik vervolgens terugloop, vertrekken ze plotseling bij het raam vandaan. Weg zijn ze.

Ik ga zitten en ga mijn tijdschriften lezen. Even later komt er een Pools stel bij me aan het tafeltje zitten. De meneer ziet mijn ring en vraagt of ik getrouwd ben. Mijn antwoord is bevestigend. Daarna nog over en weer gepraat met elkaar. Toch altijd moeilijk communiceren, als je elkaars taal niet verstaat. Communiceren is niet altijd mijn sterkste punt. Zeker in een andere taal is dat een uitdaging.
En de ochtend wordt beëindigd, dat een hotelwerkster met vakantie gaat. Vlak voordat ze weg gaat, loopt ze nog even snel naar mij toe, om afscheid van mij te nemen. Wat vond ik dat lief zeg. Ik wist eigenlijk niet wat ik moest doen.

Samen op de foto
Vandaag is het een geweldige dag. Ik ben door veel mensen gefotografeerd. Een paar keer samen. Met 2 meiden wilde ik ook wel samen op de foto. Die foto's zijn dus 2 keer gemaakt.
Het weer was vandaag ook een stuk aangenamer. Dat het ging regenen maakte me niet zo uit. Het was maar an korte duur. En de echte regenbui begon pas om half 2 's-nachts. Toen ik terug naar het hotel ging. Ik heb toen een vest aangetrokken. Eigenlijk vind ik mijn rok wel goed staan. En vest erbij kan heel makkelijk. Het lijkt er allemaal bij elkaar te horen. Dat alles bij elkaar, ... ja daar voel ik me zelfverzekerder bij?
En ik heb in het hotel de foto's bekeken. Ik sta er gewoon goed op.

Lifters
Bij de terugrit naar het hotel nog 2 lifters uit Antwerpen meegenomen. Zij moesten een heel stuk om naar hun verblijfplaats te komen. Met de auto ben je er zo. De volgende dag had ik het nog met mijn vrouw daarover. Zij vond het typisch iets voor mij. Mensen wegbrengen.

Die gasten zagen mij de volgende dag en riepen mij gelijk om me nog tebedanken voor de lift. Er waren nog 2 meiden bij en 2 Brazilianen. Dus ik begon gelijk over voetbal en heb hun bedankt voor de overwinning van ons elftal.

Zondag
Helaas alweer de laatste dag. Het was ideaal weer om een rok te dragen. Het was ook een antwoord op iemand die vroeg waarom ik rok droeg. Hij was daarna uitgepraat.
Het was namelijk beetje fris toen ik eraan kwam. En het waaide een beetje. Dat voelt heerlijk aan je benen. Vooral met zo'n wijde rok.

's-Ochtends draag ik een panty. En ik had die wijnrode jurk aan. Panty's onder het mom van dat ze niet alles zien onder je rok als je aan het eten bent. En ziet er eerlijk gezegd ook netter uit.
Ik kleed me na het eten en wat gelezen te hebben weer om, om naar het festival te gaan. Ik had zo mijn dagelijkse patroon opgebouwd.

Eerst douchen en aankleden voor het ontbijt. Dan eten en vervolgens wat lezen. Het lezen deed ik buiten in het zonnetje. Dus moest ik ook nog dagelijks mijn zonnebril uit de auto halen. En zo rond een uur elf ga ik mij langzaam klaarmaken om naar het festival te gaan. Dus ik ging mij weer omkleden in mijn festivalkleren. Daarna moest ik iets van 25 km rijden en was ik in Dour aangekomen.

Weer terug op het festival
Vandaag had ik mijn wijde rok aan met een mintkleurige shirt. Die rok wappert heerlijk bij je benen. En ik voelde mij er zeer happy in.
Ik ben inmiddels gek op al die aandacht die ik krijg. Alleen vanwege het feit dat ik een rok draag. Eigenlijk best wel bizar. Ik ben niet anders en ik doe niet anders. Misschien die uitstraling, van waar blijven de reacties. Maar meer ook niet.Je zit soms met ongeduld te wachten wanneer de eerste opmerking of vraag komt. Helaas duurde dat echter lang. Wel bij binnenkomst wat links en rechts opmerkingen gekregen. Maar ik moest tot 's-avonds wachten, voordat de echte reacties kwamen.

Gitariste van een band
Toch had ik contact met de gitariste van het eerste concert. Toen de band begon, kwam ik lekker naar voren toe. Er was weinig publiek en ik zocht direct oogcontact met de gitariste. En die kreeg ik. Toen ze me zag, kwam er gelijk grote glimlach en ook haar ogen bleven naar mij gericht. Het duurde wel enkele nummers, voordat ze weer in staat was haar blik weer onder controle te krijgen.
Het was echt een hele mooie dame die daar gitaar stond spelen. En daar wil ik wel naar kijken.
Het duurde tot in de avond voordat ik echt leuke contacten had.

Barbier
Het begon met een afspraak bij de barbier. Ik had om 6 uur een afspraak gemaakt. Voor de zekerheid had ik mij vanochtend toch wel geschoren. Want mocht het om de een of andere reden niet lukken, dan had ik mij in ieder geval geschoren. Het was een Belg met Nederlandse ouders. Omdat ik zag dat hij bij andere steeds dezelfde scheermesjes gebruikte, had ik er wat van gezegd. Hij verzekerde mij dat hij voor een nieuw scheermesje zou gebruiken. En dat hij toch om de zoveel van scheermesje wisselde. Iemand die daar bij stand werkte, had ik gevraagd om foto's te maken. Van het scheren. Ook had ik vervolgens iemand nog gevraagd om van mij nog enkele foto's te maken. En dat deed hij. Ik was bang dat ik vandaag niet met enkele vrouwen op de foto zou komen te staan.

Ballonnen, confetti en bellenblazen
Toen ik weer bij een concert aan het kijken was, ditmaal van de Kaiser Chiefs, strooiden met allemaal confetti. Heel fijn dus. Allemaal confetti in je haar. Vervolgens kwamen die Belgen op het idee om bellen te gaan blazen om tenslotte ballonnen te gaan blazen. Daarbij werd ik ook betrokken. Ik kreeg een ballon aangereikt net zoals iedereen bij ons in de buurt. De eerste ballon was van normale grootte. Maar omdat ik zag dat al andere ballonnen stukke groter waren keek ik beteuterd. Een vrouw naast me moest er hard om lachen.
Vervolgens ben ik met haar gaan praten. Ik zag dat ze zo gezellig tegen haar vriend aan stond. Daar was ik eerlijk gezegd wel een beetje jaloers op.

Naar school
Na twaalven moest ik nog wat drinkbonnen opmaken. Vervolgens ging richting uitgang. Twee vrouwen zeiden wat tegen mij. En vroeg dan of zij ook Engels spraken. Zij vroegen of ik naar school ging, want ik hield mijn rugzak goed vast. Ik zei dat ik dat deed omdat ik van die brede schouders had. Die zak gleed zo af en toe van mijn schouders. Dus vandaar.

Ik moest nog 1 bon opmaken en liep toen echt naar de uitgang. Op een gegeven moment kwam ik die twee vrouwen weer tegen. Zij wilde gezellig met me meelopen. Okay. Dat vond ik wel tof. Zij zeiden dat het rokje mij zo lief stond. "Cute" Zij vroegen of ik mij daar vrij in voelde. En zo werd ik steeds uitgevraagd en of ik weleens jurken droeg en dergelijke. En stel nou als je een collega tegen zou komen?! Dat soort vragen allemaal.
Ook zei ik dat vrouwen graag onder mijn rok keken. Toen moest één van de vrouwen toegeven dat zij dat ook graag deed. Maar dat vond ze tegelijkertijd niet kunnen. Toen de wegen splitste hebben wij echt afscheid genomen, zoals het hoort met kussen.
Het bijzondere vond ik nog. Het waren Fransen uit Lille en ze spraken nog goed Engels ook. Geweldig gewoon.

Muziek
Oh ja er was ook nog muziek en daar kwam ik eigenlijk ook voor. Er waren iets van 240 bandjes. Daarvan kende ik er 64 van. Helaas kon ik er maar 43 van zien. Zij hadden het festival zo een beetje ingericht: Indierock, Ska /Regga, Pop/Rock, Punk, Metal, Dance en Wereld. Ik denk dat er weinige van jullie zijn die bekend is met het Alternatieve rock circuit. Maar de bekendste bands waren Soulfly, Steel Pulse, Within Temptation en Kaiser Chiefs.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokfestival 2014

Bericht door beachlion »

Leuk dat je je zo goed hebt vermaakt met niet alleen muziek. Dit soort van omgevingen zijn naar mijn idee perfect voor mannen om rokken te dragen. De atmosfeer en het soort van publiek werken sterk in het voordeel van een positieve houding. Maar dan moet je natuurlijk wel van die muziek houden.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 867
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokfestival 2014

Bericht door WesleyN »

Als je niet van muziek houdt of je kent deze bands niet, dan is het wel een hele lang gebeuren. 4 dagen lang staan, van wat je niet kan waarderen. Lijkt me heel me een zware klus.

Je moet je wel realiseren, dat niet iedereen er positief tegenover staat, of dat ze geen bal van snappen. Dat is vaak eerder het geval. Maar ik vind reactie van waarom of die gekke reacties, daar kan ik ook wat mee. Ik geef gewoon antwoord, maar niet in het Frans. Want dat spreek ik nauwelijks.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Rokfestival 2014

Bericht door musa »

Wauw,ik wou dat ik in je plaats was,misschien komt dit nog.:)
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 867
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokfestival 2014

Bericht door WesleyN »

Misschien leuk om samen een keer af te spreken. Wij zijn toch net zo oud.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Rokfestival 2014

Bericht door musa »

WesleyN schreef:Misschien leuk om samen een keer af te spreken. Wij zijn toch net zo oud.
Lijk me leuk ja,maar ik ben 48 hoor (vandaag :p),al zie ik er wel jonger uit.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 867
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokfestival 2014

Bericht door WesleyN »

Okay. Ik ben een stuk ouder. Ik ben 48 jaar plus 2 weken. En ik zie er ook een stuk jonger uit.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Rokfestival 2014

Bericht door musa »

Als je wilt afspreken moet het helaas in augustus zijn anders zal het moeilijk worden :)
Liefst via berichtjes verder afspreken.
Plaats reactie