vakantie in de Dorpsstraat

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

vakantie in de Dorpsstraat

Bericht door jan »

Iets dichter bij huis moest ik vanmiddag in de Dorpsstraat mijn nieuwe bril ophalen. Tegenover Hans Anders is een ijswinkel waar ze alle 59 smaken zelf maken.
Genietend van een Malaga-ijsje zat ik op het terras alsof het vakantie was en een mevrouw naast me vertelde dat ze vanmorgen bij de kinderboerderij* ook al een man in een rok had gezien. Zo zie je maar weer dat we vorderingen maken.
* Waarom heet het kinderboerderij? Er grazen toch geen kinderen die geaaid kunnen worden en bèèèè zeggen?

De bril is niet goed dus ik moet weer terug. Nou ja, wéér een ijsje :D

Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 867
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: vakantie in de Dorpsstraat

Bericht door WesleyN »

Misschien hoort het nog wel wat. Roze kleding en skinny jeans mocht je als man ook al niet dragen. En laarzen ook al niet. Ik zie het nu regelmatig mannen in een roze overhemd, een skinny jeans en er wordt al laarzen gedragen door mannen. Niet alleen die enkellaarzen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: vakantie in de Dorpsstraat

Bericht door beachlion »

@Jan, Malaga-ijs is veruit m'n favoriet. Als kind was ik er al aan verslingerd en het was jammer dat het langzaam uit het assortiment verdween. Na jaaaaaaaren heb ik het eindelijk terug gevonden en nog wel in m'n directe omgeving. Ik kan zelfs kiezen uit twee mogelijkheden. En ook bedankt dat je de naam Malaga-ijs weer naar voren bracht. Die naam was me geheel ontschoten. Hier noemen ze het "Rum Raisin" maar What is in a name.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: vakantie in de Dorpsstraat

Bericht door jan »

Malaga betekent bij de meeste ijsfabrieken alleen maar de smaak maar bij deze fabrikant - Jasper en Jansen hier in Zoetermeer - zitten er ook echt krenten in.
Pinda ijs bevat pinda's, Bastogne ijs bevat echte stukjes Bastogne koek en helemaal top is walnoot-pecan ijs.
Ze hebben niet zo'n ijstang maar een spatel.
Echt een doel voor een dagje uit want de Dorpsstraat is een oude straat met kleine winkels en geen Schoenenreus of Hema. Is weer eens wat anders dan de Efteling.
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: vakantie in de Dorpsstraat

Bericht door Jos »

Zo zie je maar weer, voor het goede vakantiegevoel hoef je niet ver te gaan ;)
een fervent rokdrager
Plaats reactie