Mijn uitstapje...

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
John J
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 dec 2014 19:26

Mijn uitstapje...

Bericht door John J »

Ik weet dat mijn smaak qua rokken niet die van iedereen is, maar ik wilde hem toch delen.
Gisteren er mee door de stad gelopen, en onder andere even bij C&A, en diverse supermarkten binnen geweest.
Vrouwen die naar we lachen, soms omkijken, star voor zich uit blijven kijken, maar verder niks laten merken.

Oh ja, nog een f̶o̶t̶o̶ filmpje.

https://youtu.be/71YlLG0MriU
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Mijn uitstapje...

Bericht door WesleyN »

Wat maakt het uit of mensen je smaak wel of niet door iedereen wordt gewaardeerd. Het gaat erom of jij je kleding kan waarderen. Wat een ander denkt doet er niet zo toe. Maar krijg jij zoveel reacties? Als ik buiten het festivalterrein ben dan ontvang ik gewoon geen reacties. Soms vind ik dat jammer. Maar dat betekent wel dat de meeste mensen het waarschijnlijk niet interesseert wat je draagt. Ze zullen er waarschijnlijk een mening over hebben.
Ik was met 2 vrienden aan het hardlopen. Wij zagen ook een jongen in een rokje voetballen met zijn vrienden. Of zij het zagen weet ik niet. Maar ik zag het zeker wel. Dus ik kon bij hun tot de conclusie komen dat zij het zeker niet interessant vonden. Anders hadden zij het gezien en met mij over gedachten gewisseld.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
John J
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 dec 2014 19:26

Re: Mijn uitstapje...

Bericht door John J »

Het ligt er nogal aan wat het precies voor rokje is.
Als het heel erg kort is valt het soms niet eens op.
Zeker niet als je er een soort leggings onder draagt.
Ik vind het soort rokken als wat ik hier in het filmpje draag fantastisch.
Het is een geweldig gevoel bij het lopen.
Maar ik vind ze moeilijk te krijgen. Deze vond ik toevallig op Marktplaats.
Ik was er ook mee bij de Lidl, en het werd er steeds drukker.
De rijinstructeur die ik heel vroeger had was er ook met zijn vrouw.
Hij keek mij wel aan, en ik geloof ook dat hij mij herkende, maar verder liet niemand iets merken, wat ik wel jammer vind.
Laatst had ik een andere aan, ook een lange, en was ik in een supermarkt in een andere wijk als de mijne.
Stond daar een buurvrouw achter de toonbank van het vlees. Zij lachte alleen naar me, en zei hallo.
Dat maakt dat het mij nu ook minder interesseert als bekenden mij zien.
Ik ga hen wel uit de weg, maar als ik hen tegenkom ga ik me niet verontschuldigen.
John J
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 dec 2014 19:26

Re: Mijn uitstapje...

Bericht door John J »

Je zegt dat het niet uitmaakt of mijn smaak niet door iedereen gewaardeerd word, WeslyN.
Maar ik kan je zeggen dat er andere 'Rokjesfora' zijn waar je reden om rokken te dragen eerst wordt geanalyseerd, en daarna een foto van jou in rok door alle leden wordt gekeurd.
Als je niet door hun keuring komt, wordt je resoluut als lid verwijderd, met een mededeling in de trant van "Gezien jouw laatste uitlatingen en foto's...".
Sommige smaak van anderen is helemaal niet de mijne, maar ik zeg daar niks van.
Het is hun feestje, dus zij moeten zelf weten hoe zij zich kleden. Vind jij roze leuk: Vind ik prima.
Maar ik begrijp dat er zijn die niet willen dat men 'Mannen in Rok' als een travestietenclubje naar de buitenwereld gaan brengen.
Maar mensen begrijpen er zo weinig van dat ze het toch zo gaan zien, ondanks alle moeite die je doet.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Mijn uitstapje...

Bericht door WesleyN »

Er is mij nooit gevraagd of ik een travestiet ben, maar wel of ik homo ben. En dat is eerder wat ze vragen. Maar ik kan je zeggen dat ongeveer 80 à 90% hetero is als ik de statistieken mag geloven. En iemands geaardheid wat maakt dat nou uit. Wat is de reden waarom ze dat vragen?! Oh ja ze zien mij vaak ook als een jongen in plaats van een man als ik een rok aan heb. Dus een rok maakt je jonger... :D
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Mijn uitstapje...

Bericht door beachlion »

John J schreef:...... Maar ik kan je zeggen dat er andere 'Rokjesfora' zijn waar je reden om rokken te dragen eerst wordt geanalyseerd, en daarna een foto van jou in rok door alle leden wordt gekeurd.
Als je niet door hun keuring komt, wordt je resoluut als lid verwijderd, met een mededeling in de trant van "Gezien jouw laatste uitlatingen en foto's...".
Als dat mij zou gebeuren dan zou ik blij zijn dat ik er uit gedonderd werd. Ik zou nooit lid willen worden van een dergelijk club van wereldvreemde fossielen.
Je kan je mening hebben over iets en je kan die zelfs kenbaar maken op een beschaafde manier. Maar om anderen te verplichten om aan bepaalde subjectieve voorwaarden te voldoen lijkt me op z'n zachtst gezegd vrij dictatoriaal.
John J
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 dec 2014 19:26

Re: Mijn uitstapje...

Bericht door John J »

beachlion schreef:
John J schreef:...... Maar ik kan je zeggen dat er andere 'Rokjesfora' zijn waar je reden om rokken te dragen eerst wordt geanalyseerd, en daarna een foto van jou in rok door alle leden wordt gekeurd.
Als je niet door hun keuring komt, wordt je resoluut als lid verwijderd, met een mededeling in de trant van "Gezien jouw laatste uitlatingen en foto's...".
Als dat mij zou gebeuren dan zou ik blij zijn dat ik er uit gedonderd werd. Ik zou nooit lid willen worden van een dergelijk club van wereldvreemde fossielen.
Je kan je mening hebben over iets en je kan die zelfs kenbaar maken op een beschaafde manier. Maar om anderen te verplichten om aan bepaalde subjectieve voorwaarden te voldoen lijkt me op z'n zachtst gezegd vrij dictatoriaal.
Mensen van dat forum zijn hier ook lid. Dus zij weten wie ik bedoel. Mij maakt het ook niet uit. Ieder gaat er op zijn eigen manier mee om, en daar heb je eigenlijk geen forum voor nodig.
Zeker niet een die je in een bepaalde hoek wil drukken. Ik doe dat nu via YouTube. Mensen mogen wat mij betreft opmerkingen maken. Graag zelfs. Ik zal deze dan op mijn manier interpreteren.
WesleyN schreef:Er is mij nooit gevraagd of ik een travestiet ben, maar wel of ik homo ben. En dat is eerder wat ze vragen. Maar ik kan je zeggen dat ongeveer 80 à 90% hetero is als ik de statistieken mag geloven. En iemands geaardheid wat maakt dat nou uit. Wat is de reden waarom ze dat vragen?! Oh ja ze zien mij vaak ook als een jongen in plaats van een man als ik een rok aan heb. Dus een rok maakt je jonger... :D
Ik denk de reden dat iemand vraagt of je homo bent, is omdat ze dat zelf zijn.
De opvatting leeft dat mannen zich als vrouw verkleden om andere mannen aan te trekken. Ze snappen niet dat het om het verkleden zelf gaat.
1 op de 20 mannen is travestiet. Dus de kans dat er een bij jou in de straat woont is redelijk groot.
Mij is nog nooit iets gevraagd.
Ikzelf ben niet homo, niet hetero, niet pedofiel, of een andere ...iel.
Ik deed ooit een testje op internet, om te kijken of je een travestiet was. En daar scoorde ik best hoog.
Ik noem mijzelf liever crossdresser. Dat is toch heel wat anders.
Ik denk niet dat men mij een jongen zou kunnen noemen. Ik heb best wel een ouwe kop. :D

De volgende rok krijg ik op het einde van de week denk ik binnen.
http://www.otto.nl/product/10020991809/ ... 0035142869
Daar zat ik al heel lang naar te kijken.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mijn uitstapje...

Bericht door Jos »

John J schreef:De volgende rok krijg ik op het einde van de week denk ik binnen.
http://www.otto.nl/product/10020991809/ ... 0035142869
Daar zat ik al heel lang naar te kijken.
Leuke rok John. Dit soort rokken draag ik altijd in en om het huis, heerlijke vrijheid
een fervent rokdrager
John J
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 dec 2014 19:26

Re: Mijn uitstapje...

Bericht door John J »

Jos schreef:
John J schreef:De volgende rok krijg ik op het einde van de week denk ik binnen.
http://www.otto.nl/product/10020991809/ ... 0035142869
Daar zat ik al heel lang naar te kijken.
Leuke rok John. Dit soort rokken draag ik altijd in en om het huis, heerlijke vrijheid
Dank je Jos.

De soort rok in het filmpje staat bekend als "Gala Rok", en wordt zelden dagelijks gedragen door vrouwen.
En makkelijk is het niet echt, bijvoorbeeld bij traplopen. Die van mij is 1 meter lang (die rok dus :) ).
En je maakt hem heel gauw smerig, doordat je er ongemerkt overal mee tegenaan loopt.
Ik zag nu zo'n zelfde soort op Marktplaats, en die is alweer onderweg hierheen. :D
Morgen ga ik er weer mee op stap.

Die in de link is 96 cm. Weet nog niet of ik hem hou.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mijn uitstapje...

Bericht door Jos »

hallo John
heel veel van dit soort rokken hebben een elastische taille, die hebben als voordeel, dat je ze eventueel enigszins kunt oprollen, waardoor ze iets korter zijn.
Vrouwen dragen de rokken nu eenmaal hoger om het middel als de gemiddelde man,
een fervent rokdrager
Plaats reactie