Rokfestival

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 869
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Rokfestival

Bericht door WesleyN »

Rock Werchter

Woensdag 29 juni 2016 – Zaventem

Ik ben vorige week woensdag naar België gereden voor een lang festivalweekend. Ik heb een hotel in Zaventem genomen. Morgen ga ik naar Werchter toe. Dus een week geen broek aan.
Ik had een reistas vol met rokken bij me.

Donderdag 30 juni 2016 – Werchter

Dit was de eerste dag van Werchter. Het was een regenachtige dag. Mijn schoenen zaten onder de modder. Ik vond de programmering de minste van alle dagen. Enige hoogtepunt was New Order. Na 40 jaar ervaring klinken ze nog steeds goed en boeiend. Dat vonden de 40 en 50 plussers ook. Want dat was het publiek in de tent. Wat ik jammer aan Werchter vind is dat het zo massaal is en commercieel. Geef mij Dour of Pukkelpop.

Ik had met een in Nederland wonende Belgische afgesproken. Door de slechte internetverbinding kwamen we elkaar pas om 11 uur 's-avonds tegen. Waar sta je? Bij de Proximus stent. Ik zie je. Haha je bent in een rokje.

Ik heb heel bekijks gehad. Maar eigenlijk bijna geen opmerkingen. Wel heel veel mensen gebabbeld over alles en nog wat behalve over mijn kleding.

Openbaar vervoer en taxi

Ik was gisteren met de bus gekomen op advies van iemand. Dus ik ben met de bus van Zaventem naar Leuven gereisd. Dat ging perfect en nog goedkoop ook. Bij Leuven station vertrokken bussen naar Werchter. Ook bij de terugweg kon ik de pendelbus naar Leuven station nemen. Maar er vertrok geen bus naar Zaventem meer.

Dus er bleef niets anders over dan de taxi te nemen. Dat was balen ook al had ik een gezellige taxichauffeur. We hebben lekker over muziek gesproken en hij liet zijn eigen favoriete muziek horen. Die stond op zijn mobieltje. Hij vond het nog leuk ook, dat ik hem helpen hoe hij moest rijden. Want daar in Zaventem, eigenlijk Sint-Stevens-Woluwe, hadden ze de weg opgebroken. Maar een woord over kleding is er niet gevallen. En ik weiger daarover te beginnen.

Vrijdag 1 juli 2016 – Werchter

Donderdag en vooral vrijdag waren belabberde dagen. Wij hebben met zijn allen een mooi en teder huidje gekregen van onze modderbehandeling.

Vrijdag was een regenachtige dag. De mensen waren jaloers dat je in een hotel overnacht. Wat mij was opgevallen is dat het publiek ouder is dan Dour en Pukkelpop. Misschien dat ik daarom Dour en Pukkelpop prefereer boven Rock Werchter.

Wales – België

Maar gelukkig maakte de muziek en de goede sfeer alles goed. Om 9 uur was de belangrijke match tussen Wales en België. De Belgen begonnen de wedstrijd uitstekend. Helaas bleek de Belgen over een te smalle selectie te beschikken. Dat werd heel duidelijk in deze wedstrijd die ze helaas met 3-1 verloren. Toch best wel teleurgesteld. Maar toch fijn. Dan hoef ik verder niet meer naar voetbal te kijken.

Vooraf zag je al gespannen gezichten en eigenlijk was ik zelf ook een beetje gespannen. Want had ik de Belgen het zo van harte gegund.

Vrijdag was dus een dramatische dag zowel qua weer als qua sportieve verplichtingen. En als je de boel probeert te relativeren, dan weet je pas hoe ernstig de situatie was. België heeft verloren en dat is echt triest. Dat de Belgen veel beter kunnen voetballen dan de Nederlanders, daar heb je op dat moment echt geen boodschap aan. En dat had ik beter niet kunnen zeggen na afloop. Maar het floepte er zo uit en dan loop je als echte voetbalsupporter kwaad weg.

Zaterdag 2 juli 2016 – Werchter

Vanochten ben ik weer een mijn vaste ritueel begonnen - opstaan - douchen -aankleden. en dan in het restaurant gaan zitten voor het ontbijt. Na het ontbijt startte de vrouw van de eigenaar van het hotel een gesprek met mij. Ze was blijkbaar onder de indruk en erg geïnteresseerd waarom ik altijd een rok droeg. Ze was ook naar mijn vrouw en kind geïnteresseerd.

Very pretty in a skirt

Ze zei: you are very pretty in a skirt. En vroeg of ik mij wat van aantrok wat andere mensen van mij denken. Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit. Maar ik liet wel merken dat ik wel moeite had dat mijn vrouw daar wel moeite mee heeft.

De vrouw van het hotel begreep mij heel goed. Zij is een jaar honger dan ik. En zij draagt graag van die korte shorts. En dan krijg ze te horen, ben je niet te oud. Je moet toch zelf weten wat je draagt. Als je er nou comfortabel voelt, is dat toch prima.

Oesters eten

Zaterdag had ik oesters gegeten. Ik sprak eerst met vijftal mensen uit Antwerpen. Daarnaast zat ik tegenover 2 Nederlandse mannen van mijn leeftijd. Ze hadden over een film die ze hadden gezien. En vroegen aan mij of ik die film ook had gezien. Nee, ik zei dat de laatste film die ik had was Kung Fu Panda III.

En toen zeiden dat de Red Hot Chili Peppers begonnen. We stonden snel op en liepen weg. Pas toen zagen ze dat ik een rok droeg. Daar nog verder een beetje over gehad en dat was het. Het belangrijkste was dat we van dezelfde muziek houden.

Over vrouwen gesproken

Het heeft 3 dagen geduurd. Maar deze dag werd er weer graag onder mijn rok gekeken. Er werd natuurlijk weer verwacht dat ik geen onderbroek droeg. Dan trek je natuurlijk die rok omhoog. Wat een teleurstelling is dat dan. Bij mij verschijnt vervolgens een grote grijns.
Op de heenweg in de bus kwamen twee hele mooie vrouwen tegenover mij zitten. Ik zei vriendelijk gedag. Maar zij negeerde mij totaal en leken wel door mij heen te kijken. Ik heb hun heel vaak aangekeken en oogcontact gezocht zonder iets te zeggen. Naast mij kwam een meisje naast me zitten. Daar kon ik gezellig mee praten. Zij had ook een veel vriendelijker uitstraling.

Op de terugweg moest ik staan in de bus. Een jonge vrouw zat op de grond en kon zo onder mijn rok kijken. Daarom ging ze maar staan. Gelijk heeft ze. Ik kijk ook niet graag onder iemand zijn of haar rok. Vind ik niet horen. In ieder geval niet expres. Maar mijn onderbroek was net als mijn rok zwart. Dus eigenlijk zie je dan ook niet veel.

Zondag 3 juli 2016 – Werchter

Maar vooral leuke mensen ontmoet. Eerst 2 stelletjes uit het oosten van het land. Daar heb ik eerst met de 2 vrouwen zitten kletsen op een soort tribune, gebouwd in één van de tenten. Daarna kwanen de mannen hen ophalen om naar Iggy Pop te gaan. Ik ben toen met ze meegegaan. Deze mensen zijn echte die hards festivalgangers. En gaan wel 3 of 4 keer naar zo’n festival. We hebben het vooral over kinderen en muziek gehad bij een glaasje bier. En niet over mijn kleding, terwijl ik wist dat ze dat gezien hadden.

Na het concert gingen wij ieder ons eigen weg. Vervolgens heb ik mosselen gegeten. Omdat er geen stoelen meer vrij waren, zat ik eerst op de tafel te eten. Aan tafel zaten Antwerpenaren. En ze zeiden. Hé! Heb jij een minirokje aan? Ik kom het niet ontkennen. Ze hebben er nog even gekheid over gemaakt. Maar vervolgens werden andere onderwerpen aangesneden. Af-en-toe kwam de rok weer terug als onderwerp. Het bleef hun fascineren.
Eigenlijk had ik de hele tijd aanspraak. En ten slotte bij terugrit in de bus kwam een knappe studente naast me kwam zitten. En we begonnen weer gezellig te kletsen. Ze had nog een heel prettig en open uitstraling en beviel me zeer.

Werchter is weer afgelopen. Ik heb weer heel veel goede bands gezien, zoals New Order, Black Box Revelation, Goose, Editors, Red Hot Chili Peppers, SX, Savages en als hoogtepunt PJ Harvey. Wat een how en wat een heldere stem heeft ze.

Maandag 4 juli 2016 – Mechelen

Vanochtend weer vroeg uit de veren. Vandaag ga ik naar huis. De volgende keer moest ik terugkomen met mijn vrouw en dochter. Ik zal kijken.

Tanken

Maar vandaag had ik besloten om in Mechelen te ontbijten. Eerst nog tanken in Woluwe. Dat ging moeilijker dan ik had verwacht. De eerste benzinestation stond ik bij een benzinepomp die het niet meer deed. De benzine was blijkbaar op. De vorige klant had problemen met tanken .... en hij werd steeds geïrriteerder. Omdat het zo verschrikkelijk druk was had ik geen zin om daar te wachten. Ik wist dat er nog een tweede pomp was. Maar waar moet ik nu mijn pasje in stoppen. Ik zie nergens waar ik kan betalen. Dan maar vragen. Maar hoe vraag je dat in het Frans? Dan zie ik ineens waar ik mijn pasje in moet stoppen. Ik loop snel terug en ik ga snel tanken.

Belgisch ontbijt

Later als ik in Mechelen aankom vind ik in het centrum een parkeergarage. Dat is op de Veemarkt. Daar zie ik terrasje en vraag waar of ik daar kan ontbijten. Nee maar 300 meter lopen vind je een restaurant waar je ook kan ontbijten. Daar ga ik heen en daar kreeg ik een echte Belgische ontbijt met heerlijk verse broodjes. Het spiegeleitje zat in een veel te klein pannetje. Maar daardoor was ie extra dik en paste precies op het geserveerde bolletje.

Na het eten ben ik weer naar huis gegaan. Ik heb mijn dochtertje van school gehaald. Ik kreeg een overenthousiaste dikke knuffel van mijn liefste. En vanmiddag gaan we gezellig met zijn drieën pannenkoeken eten.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Rokfestival

Bericht door musa »

Super verhaal :).
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 869
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokfestival

Bericht door WesleyN »

Ik begrijp wel dat je met je vrienden gewoon een broek draagt. Maar dat heb je nou eenmaal voor over, wanneer je kinderen hebt.

Vraagje: Ben je ook nog naar Classic Werchter geweest? Met Bruce en Lana? Dat schijnt bestemd te zijn voor mensen van onze leeftijd. ;) Daar zou je toch misschien naartoe gaan... Maar wij gaan liever naar Dour, Pukkelpop of Graspop. Ja toch?! Nie dan?!

Wat me ook opvalt is, dat wanneer je een rok draagt... dat je er nog jonger uitziet. Dat gevoel krijg ik steeds. Dus het is best fijn een rok te dragen. Voor je jeugdige uitstraling. :D
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Rokfestival

Bericht door musa »

Ik begrijp wel dat je met je vrienden gewoon een broek draagt. Maar dat heb je nou eenmaal voor over, wanneer je kinderen hebt.

Inderdaad Wes ,sommige begrijpen niet wat prioriteiten zijn.

Vraagje: Ben je ook nog naar Classic Werchter geweest? Met Bruce en Lana? Dat schijnt bestemd te zijn voor mensen van onze leeftijd. ;) Daar zou je toch misschien naartoe gaan... Maar wij gaan liever naar Dour, Pukkelpop of Graspop. Ja toch?! Nie dan?!


Inderdaad,ik denk volgend jaar alleen te gaan naar een festival van keuze ,dit jaar naar ACDC geweest en Graspop (alleen de vrijdag),maar Dour boeit me ook wel. Pukkelpop iets minder,Bruce ligt me ook niet maar er zijn genoeg andere keuzes :)
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 869
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokfestival

Bericht door WesleyN »

Ik ben eens met vrienden naar Bruce geweest. Maar toen was ik smoorverliefd op een vrouw die aan de andere kant van Nederland woonde. Dus ik was ook de hele avond sms'jes aan het versturen. Dat vond een vriend die toch wel irritant geloof ik. Hij was een beetje jaloers op me en kon er niet zo goed tegen. Maar ja daar kon ik weer niks mee. Ik heb alleen geprobeerd, die berichtjes uit zijn gezichtsveld te houden.

Die relatie is uiteindelijk op niks uitgelopen. En eigenlijk heb ik daar wel veel ervaring mee. Met verbroken relaties. Het is niet anders. Dus eigenlijk wel bijzonder dat ik zolang bij dezelfde vrouw ben.

Maar deze 3 uur durende show, ging wat mij betreft snel voorbij. In zo'n situatie vind je alles goed, fijn en prettig denk ik...
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 869
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokfestival

Bericht door WesleyN »

Ik hoop volgend jaar weer naar Dour te gaan. Ik snap dat je dat leuk vindt. Meer hardrock georiënteerd. En daar hou je toch van... Wat mij trekt aan dat festival is de sfeer, het aantal dagen (5 in totaal) en de diversiteit van de muziek. Elke tent heeft weer zijn eigen genre (grote bands op het grote podium, metal/punk tent, een indie tent, een reggae tent, een electronic tent enz. Eigenlijk proberen ze zoveel mogelijk stijlen te programmeren. En dat vind ik mooi. Maar op de ticket staat uitdrukkelijk: DRESSCODE: NO CODE! Dus kleedt zoals je wilt... een super uitgangspunt.

Mocht ik deze tijd op vakantie gaan. Dan vlucht ik naar Pukkelpop. Dit jaar hebben ze echt een fantastische programmering met een zestal van mijn favoriete artiesten van dit moment met o.a. Sophia, Warpaint en The Kills op het affiche. Het kan bijna niet mooier. Sorry ik ben echt een muziekliefhebber. Muziek is bijna net zo belangrijk als mijn kleding en mijn gezin.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 869
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokfestival

Bericht door WesleyN »

Die dag dat ik met de bus naar Leuven ging, ben ik eerst een winkel binnengewandeld. Ik wilde eerst nog iets kopen voordat ik naar het festival ging. Bij kassa aangekomen vroeg ik de kassière welke bus ik moest nemen naar Leuven. Zij moest goed nadenken maar wist het eigenlijk niet. Een vrouw die in de rij stond zei: "Ik loop wel even mee. Ik weet ook een kortere route." Na het afrekenen ben ik met die vrouw naar de bushalte gelopen. Wat kunnen mensen sympathiek zijn.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie