Naar het strand

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Naar het strand

Bericht door wimjansma »

Ik kan niet met een naaimachine overweg, beachlion. Bij mij raakt de boven- en onderdraad in de war, loopt te hard of is niet vooruit te branden, slaat hij steken over, raakt de naald krom, neemt hij de onderdraad niet mee, loopt het spoeltje vast en ga zo maar door. Mijn vrouw foetert als dat gebeurt, maar ze neemt gelukkig in arren moede de taak over, met de mededeling, dat ik beslist niet meer aan haar machine mag komen. Ik heb er kennelijk geen talent voor. Dus zelf naaien wordt niks.
Toch bedankt voor jouw genereus aanbod. Des te meer bewondering voor jouw naaldkunst.
Toen de kinderen nog klein waren maakte mijn vrouw nog veel kleren voor hen. Ik heb nog foto's van 40 jaar geleden, dat we met z'n vijven in Spanje waren en mijn drie dochters (nog kleuters) en mijn vrouw allemaal hetzelfde jurkje droegen. Veel bekijks.
Nu doet ze met haar naaimachine alleen maar herstelwerkjes, maar niet meer iets nieuws. Nieuwe kleding is tegenwoordig bovendien ook zo goedkoop. Maar het zijn wel allemaal wegwerpartikelen.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Naar het strand

Bericht door beachlion »

Ook al is je vrouw misschien niet zo ondersteunend als gewenst, is ze niet te vermurwen tot het maken van een rok volgens jouw specificaties? Gezien haar ervaring moet dat een veel beter resultaat opleveren dan mijn probeersels. Mijn fixatie op cerkelrokken komt voort uit het gemak van het maken en de uiteindelijke pasvorm die beter de niet-vrouwelijke aspecten verbergt.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Naar het strand

Bericht door wimjansma »

Weer zo mooi gezegd, beachlion, maar het werkt niet dit moment. Ik moet geduld hebben.
Misschien na de grote vakantie over twee weken. Twee weken Duitsland en Oostenrijk, allebei in hotelletjes all-in. Weer of geen weer, het wordt altijd een succes. Bij zonneschijn via de skiliften wandelingen maken hoog in de bergen met koude witte wijntjes in de berghutten. Bij regen potje kaarten in de bar van het hotel. En ondertussen maar lekker all-innen. In de nasleep daarvan zie ik wel weer mogelijkheden. Afijn, je hoort nog wel.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Naar het strand

Bericht door beachlion »

Vandaag was het een goede stranddag volgens de 5 weersberichten die ik raadpleeg. Van die 5 neem ik het gemiddelde en dat rond ik naar boven af. Dat naar boven afronden betekent in dit geval een iets optimistische uitleg van dat gemiddelde. En meestal klopt dat aardig. Zo ook vandaag.
Minder prettig was zowel op de heen- als terugweg opstoppingen. Niet zo erg als de vorige keer maar je bent al snel een half uur kwijt. Maar ik had een dunne denim rok aan (42 cm) en de ventilator blies lucht in de beenruimte dus dat gaf wat verkoeling. Misschien is het m'n zuinige of principele Hollandse instelling maar ik zet niet snel de A/C aan.
Om precies 11:00 reed ik het parkeerterreintje op en ging via de mulle zandpaden naar m'n gebruikelijke stek. Achter de eerste de beste struik deed ik de korte khaki omslagrok aan die ik de vorige keer ook gedragen had. Maar bij het uittrekken van de denimrok moest ik even m'n balans in het zachte zand terug vinden en stapte ik op de zoom van de rok. Aan de onderkant van de rits scheurde de stof open, schoot de ritstrekker van de rits en stond ik met een onbruikbare rok in m'n handen.
Onderweg naar m'n stek op het strand kwam ik één strandgast tegen onder een parasol en in een vouwstoel. Even verder kwam ik de blonde dame tegen die sea glass verzamelt. En zowaar groette ze terug en nog wel met een glimlach. Misschien is ze tot de conclusie gekomen dat je met kleine strings niet gelijk een viespeuk bent.
In de loop van de dag kwam ik nog wat andere figuren tegen tijdens m'n wandelingen zodat het toch wat drukker was dan normaal. Het is duidelijk vakantie hier. Om 16:30 ging ik weer terug en dat moest noodgedwongen in de overslagrok van 35 cm. Het was wat gaan waaien en de flap stond zo nu en dan wagenwijd open. Om die uitbundigheid wat te beteugelen gordde ik m'n buideltas om en dat was precies de juiste remedie. Bij het benzinestation tankte ik benzine en ging de winkel in om 2 reuze bekers drinken te halen. 1 x rootbeer en 1 x Mountain Dew. De kassadame keek even met een verraste blik naar m'n korte rok maar dat bracht haar verder niet van de wijs. Omdat het gedurende de dag niet zo overdreven warm was stond er nog een bodempje in één van de bekers toen ik thuis kwam. Ik raak trouwens al aardig bedreven in het drinken uit die bekers bij een snelheid van 80 mph (ca. 130 kmh). Er zit een rietje in dus dan is het niet zo'n kunst. Maar ik kwam relaxed thuis na een lekkere dag.
Door de flap is deze rok beperkt inzetbaar, nagenoeg windstil. Maar de lengte van 35 cm voelt wel geschikt aan om aan te trekken als ik naar het strand ga. Ik voel dat ik weer een stapje verder ben gekomen. Alleen in m'n dagelijkse omgeving zal het beperkt blijven tot 40 of 42 cm.
Plaats reactie