Verkiezingen USA 2016

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Verkiezingen USA 2016

Bericht door beachlion »

Het zal de meeste forumlezertjes niet ontgaan zijn dat er algemene verkiezingen zijn gehouden in de USA en wat de uitkomst is geworden. Ik zal op doktersadvies ;) hier niet verder op in gaan.
M'n groene kaart (verblijfsvergunning) laat het niet toe dat ik stem maar m'n rouw ging natuurlijk wel stemmen. Dat gebeurde in de gymzaal van een naburige school. Rond 18:00 reed ik het niet kinderachtige parkeerterrein op, zette m'n vrouw af aan het einde van een flinke rij en ging de auto parkeren. Ik moest een paar rondjes draaien voordat er iemand vertrok. Ik was in een zwarte Utilikilt gekleed en omdat het koud was ook nog met lange grijze sokken. Het was al donker maar ik liep regelmatig in de schijnwerpers van auto's. Ik sloot bij m'n vrouw aan en we schuifelde langzaam naar binnen. In de gymzaal was de rij bijna even lang als buiten. Voor een andere wijk stond er ook een rij en die bewoog zich in tegengestelde richting. Ik schat dat er ruim 2000 in de gymzaal aanwezig waren en dat zeker een kwart langs me gelopen is en me waarschijnlijk gezien heeft. Behalve een paar op en neer gaande blikken, vooral van jongeren, heb ik geen negatieve of zelfs positieve reacties gezien of gehoord.
Zoiets geeft je wel zelfvertrouwen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Verkiezingen USA 2016

Bericht door Jos »

het is mij inderdaad niet ontgaan dat er verkiezingen bij jullie zijn geweest.
Mijn mond viel open van verbazing toen ik 's ochtends in het nieuws de uitslag vernam.
een uitslag die veel meer opzien baart, als een man in rok. Het spijt me voor jou, Beachlion ;)
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Verkiezingen USA 2016

Bericht door beachlion »

Nu Trump z'n regeringsploeg aan het samenstellen is lijkt hij aan te sturen op een extreem rechts fanatiek religieus beleid. Dat belooft weinig goeds voor alle niet-blanken met een redelijk inkomen. Velen zullen dikke spijt krijgen van hun stem. En het voorspelt een zwarte periode voor niet alleen Amerika maar voor heel de wereld als het op het milieu aankomt.
Maar we dwalen van het rokken dragen af.
Plaats reactie