De belastingaangifte

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

De belastingaangifte

Bericht door beachlion »

Ook in Amerika dien je belasting te betalen, ook buitenlanders. Maar voor pensionado's is dat relatief laag. Maar omdat ik voor mijn buitenlandse pensioen allerlei kortingen heb is het lastig om het zelf te doen. Maar een nicht van m'n vrouw is CPA, Certified Public Accountant. Dat is min of meer te vergelijken met een beëdigde accountant in Nederland. Dus daar gingen we gisterenmiddag naar toe. Ze woont in Easton, een 30 km in oostelijke richting. Het was bewolkt en net boven de 10C, m'n limiet voor de kilt.
De nicht had in eerste instantie niet in de gaten dat ik een kilt droeg maar toen ik het kantoor weer binnen kwam nadat ik de parkeermeter had bijgevuld was ze blij verrast. Ze vond het goed staan en ze vond het ook moedig dat ik er mee rond liep. Ik heb het onderwerp rokken voor deze keer maar niet aangeroerd.
Na afloop gingen m'n vrouw en ik naar een Italiaans restaurant dat aan de rand van Easton lag, op weg naar huis. De serveerster bekeek me met een goedkeurende glimlach. Later, toen m'n vrouw haar neus was gaan poederen, zei ze in het langs gaan dat ze de kilt leuk vond. M'n dag kon niet meer stuk.
Vandaag is het een kille dag met een Hollandse stijl zeikregen. Maar ik heb gelukkig genoeg te doen binnenshuis.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: De belastingaangifte

Bericht door Jos »

zo zie je maar weer, dat een kilt heel gemakkelijk wordt geaccepteerd.
De volgende keer in rok ??
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: De belastingaangifte

Bericht door wimjansma »

Zoals ik al off topic zei: het wordt lente, het wordt mooi weer. En het is nu al een paar dagen stralend zonnig weer . Tijd voor de tuin.
Probleem is, dat ik alleen in de tuin achter het huis met mijn korte rokjes mag werken. Mijn vrouw wil niet, dat ik vóór het huis, aan de straatzijde in een rokje rondloop.
Eergisteren, het was zeer warm, heb ik samen met mijn vrouw het gazon voor en achter het huis geverticuteerd, dus met een machientje ontdaan van het welig tierende mos. Eerst achter, natuurlijk in mijn rokje. Daarna aan de straatkant, waarbij mijn taak bestond uit het opharken en naar achteren afvoeren van het door mijn vrouw afgehaalde mos. Daarbij vergat(...) ik steeds mijn rokje. Mijn vrouw was zo druk bezig dat ze het ook niet opmerkte. Intussen kwamen een paar buren en bekenden voorbij, waarmee we beiden zelfs soms hebben staan te praten. Niemand die met dit zonnige weer reageerde op mijn korte rode ruiten rokje met blote benen.
Ja inderdaad, doen of het gewoon is, dat is kennelijk het beste.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: De belastingaangifte

Bericht door beachlion »

Jos schreef:zo zie je maar weer, dat een kilt heel gemakkelijk wordt geaccepteerd.
De volgende keer in rok ??
Het weer is hier nog steeds niet denderend, tussen de 10C en 15C. Dan heb ik wel graag lange sokken aan. En dan is een kilt naar mijn idee de aangewezen bekleding.

Zodra het boven de 20C komt komt de rok in de picture.
Plaats reactie